حکومت باید از روند قانونی تحت نظارت خود دفاع کند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۴    ۱۳۹۶/۲/۲۳ کد خبر: 133001 منبع: پرینت

ایستادن در برابر روندهای قانونی، فراخواندن مردم بر عدم اطاعت از حکومت مرکزی است.

کمیسیون اصلاحات اداری اخیرا نزدیک به 500 بست در اداره شناسنامه های برقی را برای جذب کارمند از طریق رقابت آزاد به اعلان گذاشت. نزدیک به 25,000 جوان افغانستانی اسنادشان را تسلیم کمیسیون اصلاحات اداری نمودند و برای احترام گذاشتن به قانون و اجازه دادن به ظرفیت های توانا برای جذب شان در ادارت از طریق رقابت منتظر امتحان ماندند.

کمیسیون اصلاحات اداری پس از بررسی اسناد و شایسته دانستن افراد برای امتحان، جوانان را شامل امتحان نموده و پس از اخذ امتحان، جوانانی توانستند مطابق قانون در یک روند رقابتی شفاف تحت نظر ادارات مختلف حکومتی نظر به دانش، تخصص و ظرفیتی که دارند، به بست های فوق راه پیدا کنند.

متاسفانه امروز کسانی به بهانه های مختلف و غیر قانونی و زورگویانه سعی دارند یک روند قانونی را به چالش بکشند و آنچه در مخیله گندیده شان دارند به اجرا بگذارند.

اگر حکومت و کمیسیون اصلاحات اداری از روند قانونی تحت نظارت و اداره خودشان دفاع نکنند و حق هر مستحقی را بجا نسازند، مردم در سراسر، از مرکز تا دور ترین نقطه کشور حق دارند خود را ملزم به اطاعت از حکومت ندانند. زیرا وقتی حق قانونی مردم در یک روند شفاف رقابتی تامین نشود، مردم برای اطاعت از حکومت چه الزامیتی دارند؟

امان الدین معنوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانستان
تذکره برقی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است