عربستان ۱۰۰ میلیارد دالر سلاح از آمریکا می‌خرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۷    ۱۳۹۶/۲/۲۳ کد خبر: 133007 منبع: پرینت

یک مقام کاخ سفید از طی شدن آخرین مراحل قراردادهای ۱۰۰ میلیارد دالری فروش سلاح‌های آمریکایی به عربستان سعودی خبر داد.

یک مقام ارشد کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد واشنگتن در حال نهایی کردن مجموعه‌ای از قراردادهایی است که به موجب آن‌ها بیش از 100 میلیارد دالر سلاح‌های تولید آمریکا و ابزارهای مرتبط به عربستان سعودی فروخته خواهد شد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تا کمتر از یک هفته دیگر به عربستان سفر خواهد کرد.

این مقام آمریکایی -- که به شرط محفوظ ماندن نامش با رویترز سخن گفت – اعلام کرد ارزش این بسته سلاح عرضه شده به عربستان می‌تواند در یک دهه برای تقویت زیرساخت‌های نظامی سعودی‌ها از 100 میلیارد دلار نیز فراتر رود و به بیش از 300 میلیارد دالر بالغ شود.

وی در این خصوص گفت: «ما در مراحل نهایی چندین قرارداد هستیم... این قرارداد برای اقتصاد آمریکا مطلوب است؛ اما برای ایجاد توانمندی به منظور مقابله با چالش‌ها نیز مناسب است.»
این بسته برای همزمان شدن با سفر ترامپ به عربستان سعودی تکمیل می‌شود. ترامپ 19 مه سفر خود را به عربستان آغاز خواهد کرد.

به گزارش العالم، آمریکا بزرگترین تأمین‌کننده سلاح‌های عربستان سعودی بوده است. در سال‌های اخیر، جت‌های جنگی اف-15 و سامانه‌های فرماندهی و کنترل به ارزش ده‌ها میلیارد دالر در اختیار عربستان قرار گرفته است.

ترامپ همچنین در نخستین سفر خارجی خود پس از حضور در کاخ سفید از سرزمین‌های اشغالی، واتیکان، بروکسل و سیسیل دیدار خواهد کرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است