انعطاف های حکمتیار برای نزدیکی به اهداف اش است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۵    ۱۳۹۶/۲/۲۳ کد خبر: 133027 منبع: پرینت

انعطاف حکمتیار، انعطاف تاکتیکی است. پارادوکس رفتار و گفتار او را باید متوجه باشیم. کسانی که او را آورده‌ اند، مراقب فضا و رفتار او هستند.

اصلیت حکمتیار در صحبت‌ هایش که در لغمان، ننگرهار، بعدا ارگ و ورزشگاه غازی ایراد کرد، واضح است و مقصد‌هایش نیز از گذشته تا امروز مثل روز روشن است. این انعطاف‌ ها در طول تاریخ تاکتیکی و برای نزدیک‌ شدن به هدف بوده است.

انعطافی که اشرف‌ غنی احمدزی در زمان کمپاین‌ های انتخاباتی نشان می‌ داد، بسیار شبیه است به انعطاف‌ های حکمتیار. اشرف‌ غنی احمد زی درحالیکه جنرال دوستم را ناقض حقوق‌ بشر و یک جنایتکار جنگی خوانده بود، در زمان کمپاین مجبور شده بود، چنان انعطاف نشان دهد که حتی دست‌ های دوستم را به بالای سرش بلند کند.

این حیله‌ گری‌ های سازمان‌ یافته و این روباه‌ صفتی‌ های تاریخی را بایست متوجه باشیم‌. حکمتیار سال‌ ها در برابر استاد برهان‌ الدین ربانی دسیسه‌ و توطیه کرد، تا آنجا با اینان دشمن بود که وابسته استخبارات‌ های منطقه و جهانی شد و خاک خود را به‌ خاطر تفوق‌ خواهی قومی ویران ساخت.

حالا اگر این شیاد به خانه استاد ربانی می‌ رود، همان حیله‌ گری‌ های پیش از مقصد است. او شاید قصد فاتحه به آرامگاه مسعود را نیز بکند، من اما از تمام راه‌ روان حقیقی مسعود تمنا دارم که گام‌ های ننگین این ابلیس را نگذارند که به خاک پاک آن بزرگ مرد اجیرکش برسد.

مقاومتیان باید بدانند که ارگ قومی این مهره‌ شرم‌ باخته را در لباس صلح برای مقابله و ریشه‌ کن سازی آنان آورده‌‌ اند. از همین حالا در برابر این مزدور استوار شوند و دستان فریب‌ آلودش را خیره‌ سرانه نگیرند. دستی که سال‌ ها در ویرانی و خون نقش دارد از بریدن است نه از فشار دادن.

نجیب بارور


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   گلبدین به فکر زمانهای جهاد و مقاومت و دولت های مجاهدین است که هرکس که سر قدرت آمد و رییس جمهور شد، پادشاه منطقه است و هرچه دلش میخواهد میکند.
بنا بر همین دلیل به مجردی که در لغمان آمد، عاجل بخاطری که چاپلوسی خود را به اشرف غنی نشان بدهد، گفت که ما دولتی را که در آن دو پادشاه باشد به رسمیت نمیشناسیم و سیستم پارلمانی را نیز به رسمیت نمی شناسیم و ما خواهان دولت قوی مرکزی هستیم و شرکت سهامی را نمی پذیریم که افراد در دولت به اساس سهم مقرر شوند.
این بیانیه او مستقیمأ چاپلوسی برای اشرف غنی و بر علیه تشکیل ریاست اجراییه بود.
وقتی که وزیر خارجه ایران به افغانستان می آید و با ربانی و داکتر و عبدالله و اشرف غنی ملاقات میکند، او متوجه میشود که این شرکت سهامی را که دولت قبلی امریکا و جان کیری ساخته است، نه تنها دولت فعلی امریکا،بلکه کشورهای همسایه نیز به رسمیت میشناسد.
همان بود که به دیدار وزیر خارجه صلاح الدین ربانی رفت و آهسته آهسته با رهبران حزب وحدت و جنبش اسلامی گلبدین نیز ملاقات خواهد کرد و پلان هایی شاید ترتیب بدهد و اتحاد ها یی تشکیل خواهد کرد.
اما این که این اتحاد ها و پلان ها ی او تحقق خواهد یافت و یا این که مثل برهان الدین ربانی به قیمت جان اش تمام خواهد شد، آینده نشان خواهد داد.

>>>   خواب استوخیال

>>>   یګانه ګزینه که برای مردم مانده همین حکمتیاراست ودیګر همه شان وطن فروش چپاولګرودزدبر امدند
حسن ارین

>>>   أفغانستان فعلاً به شخصي مانند حكمتيار ضرورت دارد، چون صداي نيم ملت را نماينده گي ميتواند، با عث توازن قوا ميشود، چون تا حال يكه تازي پنچرمين ها با عث زوال ملت ميشود.

>>>   بنده چندین بار نوشته هم که هر کس نان حلال پیدا کند و حلال بخورد جای شان بهشت است اگر انسان ها از راه زحمت پنچرمینی کند و خانواده خود را احاشه کند درود خداوند ج برای شان .ولی بعضی ها از این حرف ها دست بردار نشدند ـ و تعنه میدهند که گویا پنجشیری ها پنچرمین بودند من خود ام از کابل هستم و لی ای کاش کل ملت پنچرمین میبود ولی مذدور امریکا مذدوری پاکستان نمیبود شما هم ظابط های ۷ تکی بودید کل جاجی و منگل ۷ تکی و ۸ تکی بودید و پلو چلو بیغیرتی میخودید و حالا فکر کنید آیا نان با عزت پنچرمینی خوب است و یا نان وطن فروشی ۷ و یا ۸ تکی پلو .... بر جاعلین و طن فروش
عتیق کابلی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است