زاخیلوال: هراس افکنان در پاکستان تربیت می شوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۳    ۱۳۹۶/۲/۲۳ کد خبر: 133034 منبع: پرینت

عمر زاخيلوال سفیر افغانستان در اسلام آباد از چگونگی فعالیت مدرسه‌ها در پاکستان انتقاد کرده و گفته است که این مدرسه‌ها سرگرم استخدام هراس‌افکنان برای ادامه‌ ناامنی‌ها در افغانستان هستند.

تلویزیون یک گزارش می دهد که زاخیلوال در مصاحبه با تلویزیون " آج" پاکستانی گفته است که رهبری طالبان در کویته، پیشاور و دیگر بخش‌های ایالت خیبر پشتونخواه آزادانه فعالیت دارند و اسلام آباد برای مهار کردن آنان هیچ گامی بلند نکرده است.

او گفته است: "افغانستان درخاکش برای سرکوب رهبران گروه طالبان پاکستانی گام‌های موثری برداشته است، اما اسلام آباد هیچ گاهی در برابر طالبان افغان اقدام نکرده است. اگر پاکستان واقعا خواهان مبارزه با هراس‌افگنی باشد، کابل آماده تبادل زندانیان طالبان پاکستانی با طالبان افغانی که در زندان‌های پاکستان به سر می برند است."

زاخیلوال نقش پاکستان را در آوردن صلح موثر می داند و اظهار کرد: "هیچ کشوری به اندازه‌ پاکستان در برقراری صلح افغانستان تاثیرگذار نیست. پاکستان مسوول بازگشت طالبان به افغانستان است و طالبان نمی‌تواند بدون کمک پاکستان به افغانستان بازگردند. اگرچه تلاش‌هایی برای حفظ صلح وجود دارد ولی کارآیی این اقدام‌ها و نتایج آن پرسش برانگیز است."

کد(10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عمر زاخیلوال
سفیر پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   چرا محترم زاخيلوال صاحب در ارتباط منابع مالىمخالفين صحبت نميكنند بايد أين محترمين خود وديگران رافريب ندهند شخص اول دوم وغيره را وكشور هاى اول ،دوم وغيره رامعرفى كنند بهتر است بايد نترسند

>>>   جســـــــــارت زاخیــلوال صاحب هـــم ستــودنی است !
ر

>>>   ز کلوخ آتش پرید . یک مزدور و فاشیست ملیت گرا بار اول است که که چنین اظهار نظر کرده است

>>>   وقتی که پاکستان برای گرفتانی رهبران طالبان کار نمی کند، تو برای چه هستی؟ ریاست امنیت ملی افغانستان برای چه است؟ همه شان را ترور کنید.
استخبارات اسراییل از یک قاره به قاره دیگر رفته و دشمنان شان را یا در مابین طیاره ها دستگیر میکنند و یا در مملکت هایی که هزاران کیلومتر از سرحدات شان دور است ترور میکنند، و تو رهبران طالبان در پیش چشم هایت در پاکستان آزادانه گشت و گزار میکنند، چپ نشسته یی و هیچ کاری نمی کنی.
داکتر نجیب در زمان رییس خاد بودنش در افغانستان با پسران ذوالفقار علی بوتو که در افغانستان پناهنده بودند، پلان کردند و در طیاره جنرال ضیاالحق رییس جمهور پاکستان بم گذاشتند و طیاره او را سقوط دادند و او را به قتل رساندند.
و شما! به دال خور های پاکستانی تبدیل شده اید.

>>>   عجب دفاعيه
خوب فقط كب هايش همه بخاطر طالباني زنداني افغاني در باكستان و اسيران هراس افكن باكستاني در كابل بايد تبادله شوند ههههههه همه .... ها برادران....و منفعت اش به زاخليل وال و هم دستانش جه غرض
بصفت سفير بسيار كار هاى با منفعت ديكر است
..... به وطنفروشان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است