فاتحه کشور را بخوانید امنیتی ها فاسد هستند
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۰۸    ۱۳۹۶/۲/۲۳ کد خبر: 133040 منبع: پرینت

دولت افغانستان از یک سابقه استبدادی برخوردار است و نظام استبدادی در همه کشورها، به صورت ناخواسته و پنهان فساد را تولید می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان، (afghanpaper)، جمعه خان محمدی، استاد دانشگاه در برنامه «زاویه» گفت: فساد نه تنها در وزارت داخله و دفاع، بلکه در همه بخش های کشور گسترده است. در حال حاضر نمی توانیم هیچ اداره ای از افغانستان را تبریه کنیم و اداره ای دیگر را متهم کنیم که در این اداره فساد وجود دارد. چرا که مشاهدات مردم، حکایت های مردم و شکایت هایی که در کمیسیون های مختلف پارلمان و در عرصه رسانه ها می آید، از تمامی بخش های دولت شکایت وجود دارد. در تمامی بخش ها از جمله مالیات، پولیس، سیستم قضایی، پولیس و در همه ارگان ها این مشکلات وجود دارد. به اعتقاد بسیاری ها فساد در افغانستان حالت نهادینه شده است. اما اگر وزارت داخله و وزارت دفاع ما، قلب فساد افغانستان باشد، پس ما باید فاتحه کشور را بخوانیم چرا که امنیت کشور در دست اینها است.

وی افزود:فساد هم یک تاریخ خیلی طولانی دارد و هم یک عرصه گسترده ای را شامل می شود. نمونه اش برای اینکه یک مامور بسیار ساده مقرر شود، این مامور مجبور است صدها نفر را ببیند، صد نفر آبرو دار پیش دستگاه دولت راهی کند و مهم نیست که این نفر در کدام بخش خودش را شامل بسازد. لذا اینگونه است که فساد یک عرصه بسیار گسترده ای را گرفته است. همچنین در ادارات ما سابقه درخشانی از پاکی وجود ندارد. دلیلش این است که دولت افغانستان از یک سابقه استبدادی برخوردار است و نظام استبدادی در همه کشورها، به صورت ناخواسته و پنهان فساد را تولید می کند. برای اینکه به صورت مستقیم و شفاف و راحت مردم کارشان انجام نمی شود. چون حکومت حکومتی است فاسد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امنیتی
فاسد
نظرات بینندگان:

>>>   فساد در امنیت ناملی به بالاترین سطح قراردارد آنان برای انتقام گیری ودسیسه بازی برای مردم برچسپ طالب وترورست میزنند وازینطریق انتقام میگیرند واینگونه خیانت در وظیفه این اداره ناکام از سال های امرالله به میراث مانده است صد ها خیانت به مسلک وظیفه واداره خود میکنند تابرای شما دامی بسازندوبرای این کار با یک گرو پ از گرگ ها در وزارت داخله در ارتباط وهمکار هستند
ر

>>>   نتیجه مذاکرات ودست آورد های استاد عطا از حکومت بکجا رسید؟؟ چی زمانی اعلان میشود؟؟

>>>   بنده وقت فاتحه اين دولت مفسد ودست نشانده را خوانده أم منتظر روز جهل أن هستم .

>>>   اصل منبع فساد ارگ فاشیست است ای رزیل ها وقتی بی شرمانه گناه و خیانت خود را بالای دیگر ها تحمیل میکنند میگویند که فلان وزارت اینطور ویا انطور در صورتیکه مرکز فساد همین فاشیزم ارگ است

>>>   ابتدا فساد از شما اساتید محترم دانشگاهها برخاسته است.

>>>   شخصی وزیر صاحب داخله تعیین شده که از پالیسی وزارت خبری ندارد ....

>>>   فاتحه خوانی کشور.
الله واکبر افغانستان در کشیدن آخرین نفس جنگ های نیابتی روسیه و امریکا قرار دارد باز هم بگویید که الله و اکبر.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است