"حب‌الوطن" نه، بل "میهن‌دوستی"
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۰    ۱۳۹۶/۲/۲۶ کد خبر: 133169 منبع: پرینت

افزودن کتابی با محتوای وطن‌دوستی در نصاب مکاتب کار پسندیده ای است.

افزودن کتابی با محتوای وطن‌دوستی در نصاب مکاتب کاری‌ است پسندیده و بجا اما چرا باید نام این مضون را «حب‌ااوطن» گذاشت؟ این کار خودش اوج وطن‌نادوستی و بی‌فرهنگی است.

وقتی به‌زبان، فرهنگ و ادبیات خود احترام نمی‌گذارید، سخن از وطن‌دوستی بیهوده است. «حب‌الوطن» ممکن برای یک عرب‌زبان مفهوم و معنا بدهد اما قطعا برای فرزندان‌مان یک واژه نامانوس و غیرقابل فهم است.


حسیب معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حب الوطن
میهن دوستی
نظرات بینندگان:

>>>   حــــب لـــوطـن است یا حـب الــــعـرب ؟؟

>>>   این بیسوادها تمام جملات و کلمات عربی را دینی فکر میکنند ما از خود زبان داریم هم به فارسی هم به پشتو میشود که کتاب ها نامگذاری گردند اخر این کلمات عربی چرا....کسی مجبور نیست عربی بداند
تیزفکر

>>>   اول بايد به حاکمان پشتون با لقب افغان بايد این مضون «حب‌ااوطن» را تدريس شوند زيرا آنهاوطن فروش , نماينده و دست نشانده کشورخارجى چه غربى و شرقى .
چه در گذشته و چه اکنون. همين حاکمان پناهندگان و دستنشانده گان امريکا اند.

>>>   کدام وطن دوستی کسی دوستداشته باشد که ازش نفع داشته باشد مثل ارگ نشینها وتروریستهاوکسانیکه مسلح هستند مردم بیطرف بغیر تلف شدن چیزی دیگری ندارند

>>>   افسوس به حال شما متعصبین فاشست

>>>   کاکا نشنلست کلمه و نماز را چطور میکنی؟؟ ما پشتونها همین عربی را خوش داریم چون مسلمان هستیم و تعصب به زبان نداریم چون شما دارید بفرمایید هم نام این کتاب را هم کلمه تانرا تغیر دهید.

>>>   اگر بجای وطن دوستی هیوادپالنه باشد چه میشود حسیب جان باز هم مخالفی؟
هراتی

>>>   این کشور هیچ وقت ساخته نمیشه .کشوری با جمعیتی با افکار رادیکال *هراتی*

>>>   در كله .... ياسين خواندن، ما تا حال هم وطن نشديم، أضافه ساختن همچو مضمون درسي معني ندارد، اول بايد معلوم شود كه افغان و أفغانستان چيست و بعد از موافقه عمومي بر افغان بودن ، در باره ميهن دوستي يا حب الوطن گپ زده شود.

>>>   بد کردی بی شرف ... همه چیزیت پوره شد که حال یک گپ کوچک را گرفتی .. دیروز از اطراف امدی فرهنگ شناس شدی .. جور کو الفبا دری ... دری ..همیشه توطه دسیسه .... کاری دیگه از دست تان نمیاید ... بروید همین خدمات را به ولایات تان کنید ..

>>>   اجازه ندهید نام حب الوطن بگذارند شورش کنید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است