هرزه نگاری شغل پر درآمد این روزها
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۴    ۱۳۹۶/۲/۲۷ کد خبر: 133216 منبع: پرینت

در کشوری که میزان بیکاری در بلندترین سطح آن قرار دارد، مافیای قدرت، مواد مخدر، نمایندگان سازمان های جاسوسی و مهره های سوخته داخلی، یک شماری از جوانان را استخدام کرده اند تا در بدل یک مبلغ خیلی ناچیز آنان بر ریش خودشان بخندند.

برویم سر اصل مطلب. بین سال های 2012 تا 2014 بود و من بعنوان متخصص نصاب در وزارت معارف کار می کردم، در آن هنگام من سر دسته ی یک گروه پنج نفری بودم که وظیفه داشتیم مفردات و پلان درسی دوساله ای را برای انستیتوت چند رشته ای ارزان قیمت در ناحیه 12 شهر کابل بسازم، در آن زمان وزیر معارف فاروق وردگ و رییس جمهور هم (شاغلی) کرزی بود.

خوب، ما کار را شروع کردیم و هنوز چند هفته نگذشته بود که بحث تهیه مفردات درسی مضمون وطن پالنه یا حب الوطن مطرح شد، دیری نگذشته بود که شاغلی کرزی صاحب، حکم تهیه آن را صادر کرد و وزیر معارف هم چند تن را بعنوان متخصصین تهیه آن رشته تازه به میدان آمده استخدام نمود، کار تهیه نصاب به سرعت پیش می رفت.

در همان آغاز من چندین بار اعتراض کردم، ولی اعتراض من جایی را نگرفت، خلاصه مفردات و پلان درسی آن تکمیل شد که به پشتو وطن پالنه و در عربی حب الوطن نام گرفت و اما فارسی نازنین بگونه کاملا حذف شد.

می شناسم کسانی را که مسوولیت تهیه مفردات و پلان درسی آن مضمون را داشتند، در صورت نیاز، می توانم ویدیوی از آنها گرفته و با شما شریک سازم، این کار را از آن جهت می کنم تا آبی باشد بر آتش سوزان هرزه نگاران بد قیمت.

بهرحال، امیدوارم تفنگ های زنگ زده تان را بطرف آدرس درست نشانه بگیرید و بیشتر از این بر ریش خودتان نخندید.

مرتضی جلالی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزارت معارف
حب الوطن
نظرات بینندگان:

>>>   استدلال می‌کنند که کرزی تصمیم گرفته بود که نام این مضمون «حب‌الوطن» باشد، نه «میهن‌دوستی» و «وطن‌دوستی». می‌پرسیم کرزی چه کاره است؟ کرزی ادیب است؟ کرزی آدم فرهنگی است؟ کرزی تاریخ ادبیات می‌داند؟ کرزی شاعر است؟... سخنرانی‌های او را گوش کنید یک‌سره کوچه‌وبازاری است، اما آن‌وقت به‌خود اجازه می‌دهد در مورد زبان دیگران تصمیم بگیرد!
حسیب معترف

>>>   اول خودت ....ن بودی چرا در همان وقت این حرف ها را نذدی که حال میگویی فکر کنم منافع خودت حال در خطر است بدین خاطر چنین بی ادبی را نوشتی

>>>   از این مقوله چندین سال گذشته و کار هم جامه عملی پوشید چه درد رو دوا کرد، شخصیت های دولتی فرمانده های هستند کور کورانه منتظر دهن شخص اول هستند هر چه از دهن مبارک شون بر آید باید مورد تعید شخص ثالث قرار گیرد، سوالی از جناب جلالی، چون شما هم در قدرت بودید ، و قدرت شما هم تحت تاثیر قدرت مافوق بود ، و قدرت شما هم در قدرت ،هیچ قدرت دیگه رو تعمل نداشت ، بنا هیچ بود ، این هیچ برین هیچ مپیچ . الوطن یعنی هیچ ، یعنی وطن فروخته شد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است