نقش مردم در محرومیت خیرخانه بی تاثیر نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۶    ۱۳۹۶/۲/۲۷ کد خبر: 133217 منبع: پرینت

منطقه خیر‌خانه شهر کابل در عین حالی که بخش بزرگی از جمعیت کابل را در خود جای داده، از امکانات زندگی شهری تا حدود زیادی محروم است.

دلایل متعدد فراوانی می‌ تواند زمینه‌ ساز این محرومیت عظیم باشد. در این میان، نقش مردمان ساکن این منطقه را نمی‌ توان در شکل دهی این محرومیت نادیده گرفت. جوانان فعال این منطقه می‌ خواهند از آسمان‌ ها حرف بزنند اما حاضر نیستند از زیر پایشان خبر شوند که چه می‌ گذرد.

ما واقعا سوراخ دعا را گم کرده ایم. در یکی از روزها که منطقه خواجه‌ بغرا را سیلاب‌ های زمستانی در خود غرق کرده بود، از ترس گیر ماندن در این سیلاب‌ ها با موتر کنشکا محجوب، وارد سرک‌ های فرعی سه‌ راهی خواجه‌ بغرا شدیم.

درحالیکه موتر ما بسیار به سختی راه خود را در میان گل و لای باز می‌ کرد، مرد معمم و به‌ ظاهر متشخصی را دیدیم که در آستانه دروازه خانه‌ اش ایستاده و لبخند حق‌ به‌ جانبی تحویل عابران می‌ دهد و از اوضاع زمانه به کلی خرسند به نظر می‌ رسد.

به کانشکا با لحنی مطایبه‌ آمیز گفتم که احتمالا دغدغه اصلی همین آدم در این لحظات حساس که خانه‌ اش در معرض سیلاب‌ های خانه‌ برانداز قرار دارد، احیای خلافت اسلامی است!

مهران موحد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کابل
خیرخانه
نظرات بینندگان:

>>>   تمام جاده های متصل به خیر خانه خراب و ویران شده حکومت کمترین توجه را نمیکند. مردم نیز صدا خود را بلند نمیکنند.

>>>   مركز غرباي شوراي نظار است، بايد پول بدهند و از همه جا خوبتر شود

>>>   ١٧ سال شد كه سرك هاى مهم منطقه خيرخانه، به ويژه مسير هاى حوزه چهارم تهيه مسكن، چهاراهى سرسبزى، الى قلعه نجارها و يك قسمت مهم سرك كلان ميدان هوايى نزديك به چهار راهى سراى شمالى به حالت مخروبه باقى مانده است.
همه نيك مى دانند كه ساخت و ساز سرك ها و جاده ها نقش مهمى در قسمت رفاه و آسايش مردم دارد.
متاسفانه ما يك جامعه سياست زده هستيم، به گفته مهران موحد هرسال تا بالاى زانوى ما آب جمع مى شود، به سر هوايى خلافت داريم....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است