رابطه حکمتیار و شهنواز برمی گردد به کودتا علیه نجیب
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۴    ۱۳۹۶/۲/۲۷ کد خبر: 133219 منبع: پرینت

این تصویر نباید بسیار بحث برانگیز باشد زیرا رابطه رهبران جهادی با حلقاتی در رژیم کمونیستی بعد از پیروزی مجاهدین مشخص بود که یکی از عامل های پیروزی مجاهدین بر رژیم کمونیستی وقت کابل نیز شد.

رابطه حکمتیار و شهنواز تنی هم بر می گردد به کودتای نافرجام تنی بر علیه داکتر نجیب. چیزی که حایز اهمیت و شاید مایه نگرانی نسل نو به صحنه آمده باشد این است که علیرغم همه تبلیغات و تلاش های عده از آدرس این نسل و حلقات حامی شان، هنوز حرف اول را پس از یک و نیم دهه گذار، باید گفتمان های سنتی و اهرم های کهنه قدرت بزنند.

جوان سیاست پیشه به اصطلاح از نمایندگی نسل جدید در پیوند به معاهده صلح دولت با حکمتیار در طلوع نیوز می گفت: "حکمتیار باید خواست های نسل ما را در نظر داشته باشد ورنه...". در حالیکه تا هنوز خودش به این نتیجه نرسیده بود که بخشی از نسل او را دنباله روان حکمتیار، سیاف، محسنی، خلیلی و غیره تشکیل می دهند.

واقعیت این است که نسل نو سیاسی که بتواند چلنج بدهد و گفتمان ایجاد کند، در افغانستان امروز وجود ندارد. نسل نوی امروز را می توان نسل گپ و فیسبوک نام گذاشت که این گپ و فیسبوک شان هم در بدل معاش و موقف ناچیز به سادگی در خدمت بازیگران از نسل دیروز افغانستان قرار می گیرد و یا هم به مقصد اشخاص و سازمان های ذیغرض بیرونی تعبیه می شود.

در یک چنین حالتی جز مرور زمان و دفع بعضی از این کهنه سیاستگران بواسطه بعضی دیگرشان، راه برون رفتی وجود ندارد و چه می دانیم که شاید با بازنگری منطقی و معقول به دیدگاه ها و برنامه های خویش، همین ها بتوانند باعث تغییرات مثبت به نفع نسل جدید کشور باشند.






برنا صالحی

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
شهنواز
نظرات بینندگان:

>>>   روی هر دو سیاه

>>>   این ....ملت البته درنظر دارد که باز وزیر دفاع آقای حکمتیار باشد
کابلی ها

>>>   ګلبدین بسیار در وقت نا مناسب آمد حالا بمردم چه جواب میته که چرا حمله انتحاری شش درک را کرد و چرا فابریکات جنګلک را دزدید بسیار برایش سخت است با خبرنګاران روبرو شده نمیتواند با مردم وطنپرست و دین دوست روبرو شده نمیتواند فقط در حلقه دزدها و خلقی ها شاید خود را پنهان کند.
اصیل خان

>>>   رابطه بین تنی وآی اس آی همان طیارات افغانستان است که از طرف تنی برای آنها بخشش داده شده

>>>   تنی مجاهـــــد است دوسال جهاد کرده چند فروند هلیکوپتر وطیاره ترانسپورتی رابه آی اس آِ سپرده

>>>   خیال استو محال استو جونون
حسین

>>>   خداوند يك طالب را قدرت بدهد، كه هر دويشانرا در چهاراهي پشتونستان آويزان نمايد.

>>>   اوغو باشد قبول است فرقی نمی کند بر چه مسلکی باشد. در این نگاه حرف اول و آخر را ن‍ژاد می زند. اینها نسل هتلر نو می باشند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است