9 واقعیت تایید ناشده در قالب 9 شایعه
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۸    ۱۳۹۶/۲/۲۸ کد خبر: 133290 منبع: پرینت

1
منابع در بیمارستان احمدشاه بابا اذغان می دارند که یک مامور تنظیف شهرداری کابل که دو ماه از عروسی اش می گذشت، هفته گذشته در ساحه "ارزان قیمت" زیر تایر موترهای کاروان ملا تره خیل شده و جان باخته است.


2
حضرت صبغت الله مجددى عضو انتصابی مجلس سنا، در حالیکه از هفت سال بدین سو به مجلس سنا حضور نیافته است اما امتیازات از قبیل مبلغ ٢٣ ميليون افغانى معاش، حقوق چهار محافظ، يک راننده و يک دستیار را دریافت کرده است.
وکیل ته ینج؛ در این مورد گفته است که من مفتی نیستم اما نیک می دانم خوردن پول بیت المال حرام است.


3
نقل قول شريف سرباز پوسته قبر حاجی گلستان در مسیر شاهراه قندوز-تخار:
"شهداى قطعه خاص ما را بوی گرفته و سگ خورده شان، زنگ مي زنيم مقامات را مى گيم صاحب ما محاصره هستيم، ما مهمات نداريم! برای ما مى گويند ده دقيقه بعد برای تان مى رسد، ۱۰ دقيقه بعدش ۲۴ساعت طول مى کشد. باز زنگ مي زنيم، مى گويند اينه طياره مى رسد؛ اما هيچ چیز نمى آورند."
اجمل کاکر


4
از مجموع ۵۰۲ نفر کارمندان اداره تذکره های الکترونیکی فقط چند نفر انگُشت شمار غير پشتون هستد، آنچه در لیست دیده می شود بیشتر انتخاب شده ها از يك قوم و از ولایات جنوبی کشور شامل این پروسه شده اند .


5
يكي از محافظان امنيتي شايسته باز خان نماينده مردم قندوز در مجلس نمايندگان چند روزي پيش وارد ليسه حبيبيه شهر كابل مي شود؛ در نخست به توهين يكي از معلمان اين مكتب مي پردازد و سپس معلم را تا حد توان لت و كوب مي نمايد.
مدير مكتب به شايسته باز خان تماس گرفته خواهان بررسي اين قضيه از سوي شخص وكيل مي شود. اما وكيل نخست به مدير مكتب حرف هاي توهين آميز مي گويد و سپس تهديد به مرگ مي كند.


6
افراد نزدیک به عبدالرب رسول سیاف رهبر بزرگ جهادی تایید می کنند که حبیب الرحمن سیاف به حیث نامزد وزارت معارف مشخص شده و قرار است به زودی به مجلس نمایندگان معرفی شود.
حبیب الرحمن سیاف پسر جناب سیاف است و در بخش حقوق ماستری دارد.


7
در روز سخنرانی گلبدین حکمتیار در ورزشگاه غازی شهر کابل، رییس معارف شهر کابل، صدها دانش آموز دختر را از مکاتب مختلف شهر، جهت پر رنگ ساختن گردهمایی گلبدین حکمتیار، جبرا به ورزشگاه غازی فرستاده است.
خانواده این دختران تا کنون به چندین مرجع دولتی شکایت کرده اند اما هیچ فایده ای نداشته است.


8
کمیسیون دولتی استقبال از آمدن گلبدین حکمتیار به کابل، از بهر کشاندن مردم به ورزشگاه غازی، سه‌ میلیون دالر پول مصرف کرده‌ است. روزنامه ماندگار

9
یکی از نگهبانان سفارت انگلیس در کابل به خبرنگار افتخاری ما گفت که برخی سفارتخانه ها خارجی از جمله انگلیس و آلمان کارمندان غیر بومی خود از کابل ارج کرده اند.
هنوز علت این موضوع مشخص نیست

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیر خارجه
شایعه
نظرات بینندگان:

>>>   شایعات دیګر خو یک طرف مګر اینکه ۳ ملیون افغانی برای ګلبین مصرف شده خوب نیست اما یک پشرفت هست چون کسان پرسوده بی هوده وطن فروش منافق و فاسق مثل ربانی مسعود فهیم و بابو مزاری مصارفشان ازین بسیار زاید هست درحالیکه ازش شان ۱۰٪ ګلبدین نیست اینکه برای ګلبدین کم مصرف شده یک پیشرفت است.

>>>   10 -قاچاق بر مواد مخدر هلمند در دروازه كابل (ولسوالي سروبي ) ولسوال مقررشده است. شماري از اعضاي مجلس و سرپرست ارگان هاي محلي نيز شريك اين چاقابر اند. فهيم موسي زی چندی پيش توسط رئيس جمهور بركنار شده بود، به گفته خودش با دادن يك (( لك دالر ))به سلام رحيمي رئيس دفتر رئيس جمهور دو باره ابقا شده است.
برادر فهيم موسي زي كه محموله بزرگ مواد مخدر را از تاجيكستان به روسيه انتقال ميداد، از طرف پوليس ضد مواد مخدر روسيه بازداشت شده است. و انترپول محكم بازداشت فهيم موسي زي شريك جرمي برادرش نيز صادر كرده است. اما دولت نه تنها او را بازداشت نكرده است، بلكه او را ولسوال يكي از ولسوالي هاي مهم كابل مقرر كرده است

>>>   گلبدین یک .... ملی و یک شکست خورده ب.. ننگ واست که اگر غیرت میداشت به دولت به گفته خودش نوکر امریکا تسلیم نمیشد.

>>>   99%مردم به میدان ورزشی کابل به شوق وعلاقه خویش آمده بودند. کسی ، کسی را به زور آورده نمی توانند.
دروغ است.
فانی کابل

>>>   این کمیسیون برگذاری نیست فقط شیرگاوی شده برای رئیس، مشاورین واعضای این کمیسیون، زمانیکه کمیسیون تطبیق توافقنامه تشکیل و رئیس واعضای آن مشخص گردیدند بعد از گذشت تقریباَ 2 ماه معاون دارالانشاء شورای عالی صلح که خود عضو این کمیسیون بود از طریق میدیا به اذهان مردم رسانید که تا اکنون 11 میلیون دالر در این راه مصرف گردیده است این درست زمانی بودکه شخص حکمتیار معلوم هم نبود که به افغانستان می آید یا نه، این کمیسیون فقط با نمایندگان هیئت حکمتیار ملاقات و روی موضوعات صحبت میکردند. و نماینده شورای عالی صلح گفت که روزانه در هوتل سرینا برای بیشتر از 700 تن اعضای حزب اسلامی غذا تهیه میشود. در حالیکه گفته میشود که آنجا فقط در حدود 7 و یا هم 8 نفر اعضای هیئت حزب اسلامی بودندوبس. به همین شکل برای استخدام مشاورین در بخش تطبیق توافقنامه از طرف ریاست این کمیسیون افراد مشخص خودشان به معاشات بیشتر از 2000 دالر استخدام شده است. پس این کمیسیون تطبیق موافقتنامه نیست فقط گاوی شیری است برای یک تعداد و حلقه خاص آن.

>>>   خوب شدکه نمردیم وپسر آقای سیاف را هم شناختیم.
ع

>>>   اینبار جلو تقلب توزیع تذکره الکترونیکی رابگیرید که به قبایل آنطرف دیورند تذکره توزیع نگردد، وگرنه اقوام غیرپشتون اینطرف مرز روز خوش را نخواهند دید.
ع.قادری/شهرداری کابل

>>>   بلی دقیقا کارمندان تذکره الکتریک که ما خواهان ان نیستیم اکثرا کارمندان ان پشتونیزم است به این معنی که بازهم تقلب های در کار است

>>>   به ديدن راكتيار به جز چند تروريست كسى ديگرى علاقه نداشت.

>>>   اخیری اش غلط است مردم به شور و شوق امده اند

>>>   اهانت کاری خوب نیست تمام رهران را می شناسیم با عمل کرد شان این بار نوبت حکمتیار است اگر بخواهد می تواند جنایات خودرا جبران کند چون تنها او در افغانستان باقی مانده وحمایت کقار را دارد وامروز هم کفار اورا به خاطر اینده اورده اند ودر چند روز نزدیک کاخ ریاست جمهوری را تحتت عناوین مختلف اشغال خواهد کردوزعیم اینده افغانستان خواهد بود تار پود تمام فجار برچیده خواهد شد ببینیم که به اطراف ان که جمع میشود دزدان یا صالحان

>>>   اشرف غنی احمدزی مافیایی زمین :
فروش 143 جریب زمین دولتی در منطقه خواجه رواش کابل به شرکت الکوزی .
فی جریب زمین 5، 2 دالر مادل 167 افغانی به شرکت الکوزی به فروش رسیده است .
در حالیکه قیمت یک جریب زمین 600 هزار دالر است .
حمایت الکوزی از ستادانتخباتی اشرف غنی احمدزی در زمان انتخابات دلیل فروش 143 جریب زمین بوده است .
در حدود 86 میلون دالر اختلاس غنی احمدزی .

>>>   یک بار دیگر باید تاکید کرد دنبال جلسات و آمدن کدام یاغی و حرفهای واهی نباید گشت. اصل مسایل چگونگی تقسیم قدرت و ثروت که به دست حکومت غنی است. هیچ چیزی ارجحیت ندارد جز دنبال کردن کارهایی که حکومت در عرصه های مختلف به سر می رساند. جلسات فلان حزب و یا تشکیل شورای چندین نفری و یا قهر و ناز این یا آن سیاستمدار با یکدیگر، جز مصروف ساختن مردم مصرف دیگری ندارد. اصل ماجراها از این قبیل است که چگونه زمین، ثروت، حقوق مردم غصب می شود و به شرکتهای نازدانه قومی داده می شود و چگونه وکیلان جوزۀ شمالی مردم را فراموش کرده و در خدمت کمپنینها قرار می گیرند.
به این خبر که فی متر زمین را در شرق کابل به شرکت الکوزی به قیمت 167 افغانی فروخته اند

>>>   امشب پیشتر از هر زمانی بخاطر افغان بودنم شرمیدم....😭😭👎👎👎
ناتو و همکاران شان دلیل زیاد کردن سربازان شان وادامه ی جنگ را در افغانستان (فساد) در تمام نهاد های سیاسی واجتماعی این کشور و مشکلات درونی و ذات البینی خود افغانها نامیدند،
ایشان دولت و افغانها را مفسد ترین مردم و کشور در سطح جهان قلمداد کرده .
این واقیعت تلخ را باید پذیرفت و شرمید...
نمیدانم برای نسل جدید واطفال چه جوابی را ارایه کنم تا بتوانم خود و دیکران ، نام کشور و واژه ی افغان را نجات و دلیل قانع کننده ی داشته باشم.؟

>>>   Mutaref
واگذاري زمين هاي تجارتي به شركت «الكوزي» به قيمّت كچالو، در واقع بزرگترين اختلاس و فساد سازمان يافته حكومتي در تاريخ ١٧ ساله است. عامل اين همه حاتم بخشي روشن است، چون شركت الكوزي در جريانِ كمپاين هاي انتخاباتي ١٣٩٣ ميليون ها دالر به جيب اشرف غني و باند تقلب ريختند و حالا حكومت مي خواهد آن همه رشوه هارا از بيت المال تلافي كند. اينجا اگر كشورِ قانون و عدالت مي بود، عاملين اين فساد به شمول غني احمدزي به اين جرم پُشت ميله هاي زندان مي پوسيدند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است