برداشت آزاد: تبعیض‌های قومی خجالت‌آور است (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۹    ۱۳۹۶/۲/۳۰ کد خبر: 133322 منبع: پرینت

نسلی را که امیر عبدالرحمن خان قتل عام کرد و به بردگی کشاند و در بازارهای کابل به فروش رساند، اکنون بر شانه‌های رییس جمهور سوار است!

این حالت، اگر یک نمایش عوام فریبانه هم باشد؛ ولی یک پیام واضح دارد و آن اینکه: تبعیض‌های قومی خجالت‌آور است و حداقل حالا دیگر آشکارا نمی‌توان آن را به‌کار بست! و این یعنی در این سرزمین تغییراتی به وجود آمده است.


رییس جمهور غنی بامیان



مسعود حسینی

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
بامیان
نظرات بینندگان:

>>>   آقای حسینی، ایا با آمدن این تغیرات خرسند هستید، یا هنوز هم مظلوم نمایی می کنید. به نظر من هزاره ها هرگز راضی نمی شوند.

>>>   جقدر بد رنگ است هر دوی شان را در موزیم بمانیم .....ررررر

>>>   امروز جای بس افتخاره
که هزره سر اوغو سواره

>>>   جای هر قوم و هر شخص وطن دوست سر شانای افغان ها است اما هرکس که اینقدر را نداند باز برایش نسخه رفتن به جنرال صاحب دوستم داده میشود.
باخبر

>>>   سلام خدمت همشهری های عزیز شما چه قدر بد بین هستید

>>>   رولا غنی در تیلفون به دخترش در نیویارک چنین گفت:
یک کم ذره بشرم! اگه تو عروسی میکردی و ما صاحب نواسه میشدیم، حالا پدرت مجبور نمیشد که یک دختر هزاره را سر شانه های خود بالا کند. این همه از درد بی نواسه گی است.
پدرت در محفل محصلین در ارگ گفت: خیر است که طارق جان و مریم جان در کابل نزد ما نیستند، اینها همه مثل اولاد های ما هستند. حالا این دختر هزاره مثل نواسه اش در سر شانه هایش بالا شده است.
خدا داند که اگه مه بمیرم، در روز هشت مارچ که روز بین المللی زنان است، در مراسم تجلیل از روز جهانی زن، پدرت کدام گل را به آب خواهد و چه خواهد گفت که خیر است که امروز بی بی گل من در پهلوی من نیست، شما همه که اینجا نشسته اید ......
من چه خاکی به سرخود کنم؟

>>>   به راستی و بدون شک شما ظرفیت تقدیر شدن را نداشتید. تحلیل شما هرچیزی باشد درک ما همین هست.

>>>   اقوام شریف هزاره انسان های ازاده و صلح دوستی هستند و هم چنین دانشمندان بزرگی هستند که کشور به وجود هم چنین دانشمندانی افتخار می کند . در گذشته دشمنان افغانستان و انسانیت با بریدن گلو های هم وطنان بی گناه ام بار دیگر قوم شریف صلح دوست هزاره و مردم افغانستان را داغ دار کردند. دشمنان افغانستان و انسانیت با چنین دسیسه های هولناکی در پی ایجاد اختلاف در بین مردم افغانستان بودند اما خوشبختانه این دسیسه های هولناک با هوشیاری ملت و مردم افغانستان با شکست سر سختی مواجه شدند . قتل های اخیر یک تعداد انسان های بی گناه و کودکان توسط گروهک تروریستی داعش رقم خورد از انجاییکه اشغالگران و رژیم قاتل و دیکتاتور کابل از داعش پشتیبانی همه جانبه می کند این قتل ها به گردن رژیم دو سره کابل است . هم وطن عزیز وظیفه انسانی و وطن دوستی هرگز این اجازه را به ما نخواهد داد که یک موشت وطن فروشان با کمک اشغالگران کشور را ویران و چپاول کند مردم افغانستان باید همه جانبه علیه اشغالگران و غلامانشان مبارزه کنند و ازادی افغانستان را رقم بزنند هم وطن امید ما تو هستی .
حبیب الله یوسف زی

>>>   یک رییس جمهور باید همین گونه برخورد با تمام اتباع کشور داشته باشد زیرا از هر لحاظ در برابر رعیت خود مسٔولیت دارد این گونه برخورد ها و نوازش مردم را مطمٔن میسازد. و حس بد گمانی که متاسفانه هر روز در جامعه ماگسترش می یابد کاهش و حتی از بین می برد.

>>>   بلی واقعاً
ع

>>>   مداری خوب مداریست اما دولک آن کم است هههههههه علی مراد

>>>   آفرین رئیس جمهور

>>>   با این حرکات نمایسشی نمی توان جامعه جهانی را فریب داد که در مفابل هزاره ها تبعیض ندارد .حالا به تمام مردم معلوم شده است که حکومت چه پلان های شوم دارد.

>>>   قوم جوالی

>>>   همین یک افغان صادق و پاک را هم تحمل نمی کنید؟

>>>   رییس جمهور افغانستان کار نیک را به اجرا گزاشته وامید. است که دیگران از او بیاموزند و وحدت افغانستان را درهم وبرهم نکنند تا باشد. ملت واحد داشته باشیم .
عبدالله ریحان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است