ترکتباران بلخ در کجای حکومت محلی قرار دارند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۱    ۱۳۹۶/۲/۳۰ کد خبر: 133342 منبع: پرینت

شصت درصد نفوس ولایت را اوزبک ها و ترکمن ها تشکیل می دهند اما بزرگترین امتیازشان قربانی دادن در چوکات پولیس محلی و خیزش های مردمی برای دفاع از تمام بلخیان است.

در ظاهر همه نگران سیاست های قومی یک حلقه فاشیست داخل ارگ و خواستار وحدت و یکپارچگی اند اما در باطن هر یک مشغول خدمتکاری به سیاستگذاران تفرقه بیانداز و حکومت بکن و در پی براندازی یکدیگر اند. برادری بدون برابری یک شعار بیش نخواهد بود.

معاونیت ولایت بلخ بر اساس نوبت هم اگر باشد، اینبار حق مسلم ترکتباران بود. بهترین کادرهای ترکتبار از دو سال بدینسو کاندید آن پست بودند اما یک تعداد آگاهانه و یا نا آگاهانه وحدت مردم را بر باد تیوری توطیه قبیله گرایان می دهند.

عنایت الله بابر فرهمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بلخ
ترکمن
نظرات بینندگان:

>>>   اگر همرای تاجیکان یکجا میشدید به این روز نمی رسیدین
بدخشانی

>>>   بچیم تو اول غم اتمر را بخور که همه تانرا به ترکیه دیپورت کرد باز غم بلخ را بخور.دروغ هم از خود اندازه داره اگر قسمیکه توگک ادعا میکنی شصد فیصد بلخ ترکتبار میبود چرا در انتخابات عبدالله می‌برد زورتان که به غنی و اتمر نمیرسه چرا تفرقه اندازی میکنی بروید اول حق تانرا از ارگ بگیرید باز بلخ در جایش است ... مثل اینکه از قصاب ترسیدی و سر ترکاری فروش غوروفش میکنی...
جیحون

>>>   آخرش الحاق ترکتباران به ازبکستان و تاجیکها به تاجیکستان بهترین راه است هزاره نگون بخت را هیچ کس نمیخواهد نه ایرانیها ، نه تاجیکها و ازبکها و پشتونها ، حتی چینی ها و مغولان ، این وسط پشتونها در پشتونستانشان خود ره تا میتوانند بترکانند
عطا محمد بلخی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است