ارگ، جنرال هزاره را در انزوا قرار خواهد داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۴    ۱۳۹۶/۲/۳۰ کد خبر: 133349 منبع: پرینت

انتقال مراد على مراد به وزارت داخله با يک هدف درازمدت انجام شده است. تيوريسين هاى ارگ به زودى در يک فرمان غير قابل پيش بينى كه زمينه آن چندى قبل با قلب فساد خواندن وزارت داخله مهيا شده، وزير داخله را بركنار و فرزند هزاره را براى نخستين بار در راس يک وزارت امنيتى قرار خواهد داد.

مراد على مراد كه بدون شک لياقت وزارت را دارد، بيشترين تجربه جنگى را در ميدان هاى جنگ از خود نموده و يكى از بهترين گزينه هاى غير قبيله اى براى احراز وزارت جنگ بود اما چرا براى جنرال مراد على وزارت دفاع داده نمى شود و برعكس در وزارت كه تجربه كمتر دارد انتقال داده شد.

چند هدف در اين حركت نهفته است اما نظريه قريب به يقين آن است كه مراد على مراد در يک بازى حذف و يا منزوى خواهد شد و مقصر رياست اجرايی قلم داد خواهد شد و از اين بازى براى رويارویی داكتر عبدالله با توده هاى سطح پايين هزاره كه از بازى هاى قومى و شيطانى ارگ هنوز اطلاع ندارند و آن را درک نمى توانند استفاده خواهد شد تا زمينه متلاشى سازى حركت بزرگ فراقومى انتخابات آينده براى تغير نظام و برچيده شدن ريشه ظلم تاريخى كه در حال شكل گيرى است، فراهم شود.

رسيدن مراد على مراد به پست وزارت حق مسلم جنرال است و تاجيكان از آن حمايت قاطع می كنند و براى رفع تبعيض سال ها مبارزه كرده اند و رسيدن يک برادر هزاره را به يک وزارت امنيتى اگر حقيقى باشد تابوشكنى خواهند شمرد و حركت درست عليه تبعيض نهادينه شده خواهند دانست اما از آنجايی كه وزارت داخله در تقسيمات دولتى مربوط به داكتر عبدالله است، غنى با اين ترفند به دنبال ایجاد فاصله است. احتمالا با همين حركت جنرال شناخته شده هزاره را در انزوا قرار خواهند داد و آن دست بالا كردن معنى واقعى خود را پيدا خواهد كرد!

ظاهر آریایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزارت داخله
جنرال مراد
نظرات بینندگان:

>>>   هزاره ها دیگر توان حرف زدند را نخواهد داشت جنگ ده 71باز خواهد شروع شد تاجکان تاتوان دارداز وزارت داخله دفاع خواهد
گرد

>>>   نمیدانم این مردم جرا واقیت را نمیگویند
این جنرال قطعً دست آورد ندارد البته درمجموع ندارند تمام ولایات ناامن است هرروز ده ها نیروی امنیتی وملکی ازبین میرود همین فعالیت ودست آورد این جنرالان این تمام شان معامله گران اند حقیقت های جنگ قندوز را همین جنرال با معامله گری پنهان کرد درین خوش نباشید غنی دخترهزاره را بالای شانه های سوارکرده این سوار کردن هم یک دلیل دارد کاری درحق تان بکند که عبدالرحمن را فراموش کنید
احدسعیدهجتی

>>>   شما تاجیکها چرا وقتی قدرت دارید به فکر مردم هزاره نیستید؟؟؟؟!!!!!

>>>   خدا عاقبت کارار بخیر کند؟...

>>>   از کی تا بحال شما تاجیکها به فکر مردم هزاره افتاده اید؟؟؟؟!!!

>>>   اوبیچاره هم یک افسر کور مستعجل باماشینی است

>>>   همه شان ....ن به دين و ملت هستند، چه جنرال پشتون است يا هزاره و تاجك و ازبك، چون با تيم هاي كه ارتباط دارند، تيم ها مزدور بيگانه است، چرا چند طالب بيسواد، نه جنرال و نه داكتر همين ملك را اداره ميتوانستند، لا اقل امنيت عام حكم فوما بود، يگانه علت آن اعتقاد ديني أفراد پائين بود. اما فعلاً همه در غم دارائي و دزدي هستند.

>>>   توصیه من به جنرال مراد :
مواظب توطئه تاجیکها باش شاید اینها برای رسیدن به اهدافشان دست به هرکاری بزنند تا هم رئیس جمهور را نزد مردم هزاره خراب کنند وهم جنرال را بدنام ویا از بین ببرند.

>>>   هزاره ها به این بازی ها فریب نخورند. دوستم درس بزرگ برای همه است.

>>>   مسایل قومی رادامن نزن نقص دارد

>>>   هزاره ها هیچ وقت در انزوا قرار نگرفته و نخواهد گرفت مراد علی مراد هزاره است اما جنرال یک مملکت است. مسلک مراد علی مربوط هزاره ها نمیشه مربوط خودش است و مطابق دستور غنی کار میکند نه مردم هزاره. داشته های معنوی مراد علی مراد از مملکت است نه از هزاره ها. هر کسی که در فکر انزوا قرار دادن یک ملیت باشد در اصل خودش را در انزوا قرار داده و نا خود آگاه یک مملکت را در انزوا قرار میدهد استعداد کشی و اندیشه کشی جرم است تمام مردم را متضرر میسازد.
جاغوری

>>>   این جنرال های فروخته شده از هر قومی که باشند در فکر جیب و اندوختن سرمایه برای خود هستند اینها بدرد بخور این ملت بیچاره نمی باشند در وزارت دفاع جه کرد که به وزارت داخله نماید

>>>   باید قوماندان بلوک خدمت مقرراش میکرد
این بیچاره توانمندی واستعدادی کرسی معینیت ارشد امنیتی وزارت داخله راندارد
ولی دربلوک خدمت میتانست خدمات خوبی به پرسونل پولیس ارزه کند

>>>   ماه هزاره ها امروز برای داشتن یک جنرال ماشینی افغانستان ولو که مستعد باشد نه افتخار می کنیم و نه برای ما مهم است. حق ما هزاره ها با داشتن یک معینت ارشد وزارت امور داخله نه داده می شود و نه به آن راضی هستیم. ما امروز به نسل جوان خود افتخار می کنیم که صدای عدالت طلبی شان تا تمام نقاط جهان رسیده است و پشت تعلیم و تحصیل و وطن دوستی است. یک جنرال هزاره نه درد ما را دوا می کند و نه برای ما مردم هزاره کار می کند. او یک نظامی افغانستانی است و تحت قومنده رئیس جمهور می باشد. کدام افتخار اگر سکب کند برای ملت افغانستان است نه برای هزاره ها. لطفا موضوعات را مخلوط نسازید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است