رویدادها و تحولات عراق در روز شنبه 30 ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۴۷    ۱۳۹۶/۲/۳۰ کد خبر: 133361 منبع: پرینت

** بنا بر اعلام اداره امنیت عمومی لبنان، 'م.ی' شهروند عراقی به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی دستگیر و شبکه جمع آوری اطلاعاتی وی برای رژیم صهیونیستی در لبنان متلاشی شد.

** سفیر کویت در بغداد امروز طی اظهاراتی ضمن حمایت از تلاش های عراق برای مبارزه با داعش، در خصوص مشارکت کشورش در طرح های عمرانی و بازسازی مناطق جنگ زده عراق اعلام آمادگی کرد.
کویت و بغداد همزمان برای پرداخت 100 میلیون دالر کمک به صندوق بازسازی مناطق آسیب دیده عراق به توافق رسیده اند.

** پیکر نوشیروان مصطفی رهبر فقید 73 ساله جنبش تغییر کردستان عراق امروز از مقابل دانشگاه سلیمانیه تا آرامگاه عمومی این شهر موسوم به 'زرکته'
با حضور هزاران تن از شهروندان کرد و نمایندگان احزاب سیاسی منطقه، تشییع و به خاک سپرده شد.
شورای استان سلیمانیه به همین مناسبت سه روز عزای عمومی در این استان اعلام کرد.

** سازمان عمل اسلامی عراق امروز با صدور بیانیه ای اجلاس موسوم به عربی – آمریکایی در ریاض را طرحی کاملا آمریکایی با هدف فتنه انگیزی فرقه ای در منطقه دانست که برای عقد قراردادهای بزرگ و مهم در منطقه با ویژگی اعطای مهلت بیشتر برای بقای رژیم آل سعود در قدرت طراحی شده است.
تجهیز گسترده عربستان سعودی به سلاح مانند نوآوری فراگیر ارتش و نیروی دریایی سعودی و ناوهای جنگی و سیستم های دفاع موشکی از نوع 'تاد' (THAAD) و نفربرهای زرهی و موشک ها و مهمات از جمله قرارداهایی است که به نوعی معامله سیاسی و تجاری محسوب شده و حاصل آن افزایش قدرت نظامی آل سعود و تشدید تنش های فرقه ای در منطقه است.
اجلاس عربی – امریکایی، فردا یکشنبه در ریاض با حضور رییس جمهوری آمریکا برگزار خواهد شد.

** رییس جمهور عراق امروز طی سخنانی در همایش اقتصادی 'بحرالمیت' در اردن، از آزادی کامل موصل طی روزهای آینده خبر داد و تاکید کرد که عراق تا پایان سال جاری پرونده تروریسم را بسته و مرحله بازسازی و عمران آن را آغاز خواهد کرد.
فواد معصوم اولویت عراق را بعد از نابودی گروه تروریستی داعش، شروع عملیات بازسازی و عمران، بویژه در مناطق آزاد شده از تروریسم و بازگرداندن آوارگان ذکر کرد.

** پیروزی دکتر حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران و مشارکت بالای مردمی در این دوره از انتخابات، از بامداد امروز صدر اخبار رسانه های عراق را به خود اختصاص داد.

** رسانه های عراقی به نقل از فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد که تلفات انفجار همزمان دو موتر بمب گذاری شده در منطقه ابودشیر در جنوب بغداد به 13 کشته و 15 زخمی رسیده است.
این حمله در ورودی منطقه فقیر نشین ابودشیر که در آن پست بازرسی بوده، صورت گرفته و طی آن چند تن از نیروهای امنیتی کشته و زخمی شده اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عراق
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است