رویدادها و تحولات یمن در روز شنبه 30 ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۵۹    ۱۳۹۶/۲/۳۰ کد خبر: 133363 منبع: پرینت

** منابع آگاه نظامی یمن از اقدام عربستان و امارات در جذب و اعزام 5 هزار مزدور سودانی به حضرموت یمن خبر دادند.
بنا بر اعلام این منابع آگاه، یک هزار و 200 مزدور سودانی به همراه تجهیزات و مهمات نظامی در قالب ایتلاف بین الملل به سرکردگی عربستان و آمریکا روز گذشته (جمعه) به وسیله یک کشتی نظامی وارد شهر بندری المکلا در مرکز استان حضرموت یمن شده اند.
بخش دوم این نیروها، شامل 3 هزار و 800 مزدور سودانی طی روزهای آینده وارد این پایگاه نظامی خواهند شد.

** به گزارش برخی از رسانه ها، دولت آلمان و اتحادیه اروپا طرح جدید عملیات سیاسی در یمن را به زودی تقدیم سازمان ملل خواهند کرد.
طرح اتحادیه اروپا شامل عقب نشینی انصارالله از شهر و بندر الحدیده و واگذاری امنیت این شهر و بندر به دست نیروهای یمنی است که در جنگ مشارکت نداشته اند؛ همچنین صدور مجوز ورود کمک های بشردوستانه و کالاهای بازرگانی به کشور است.

** بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی، بارندگی های شدید همراه با ویرانی مراکز درمانی و کمبود شدید دارو در یمن، موجب گسترش بی سابقه بیماری وبا در این کشور شده و این در حالی است که رژیم سعودی به جنایت هایش در راستای منافع ضدانسانی و ضداسلامی خود و رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم یمن ادامه می دهد.
سازمان جهانی بهداشت روز جمعه اعلام کرد که شیوع بیماری وبا در یمن علاوه بر گرفتن جان242 تن، 23 هزار و پانصد تن از یمنی ها را طی سه هفته اخیر مبتلا کرده است.

** کمیته هماهنگ کننده راهپیمایی های یمن با مشخص کردن مکان های تجمع مردمی از برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز مردم این کشور در صنعا نسبت به سفر ترامپ به عربستان خبر داد.
کمیته مذکور از عموم مردم یمن خواست تا با حضور گسترده در راهپیمایی امروز مراتب اعتراض خود نسبت به سفر ترامپ رییس جمهوری آمریکا به عربستان را اعلام کنند.

** هشام شرف وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن گفت که سفر دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به عربستان، جو دشمنی بین المللی جهت تضعیف پایه های امنیت و بی ثمری تلاش ها برای برقرای صلح در جزیره العرب و خلیج فارس را در پی خواهد داشت.

** پدافند هوایی ارتش یمن یک فروند جنگنده اف 15 ایتلاف آمریکایی سعودی علیه یمن را در شمال استان صعده هدف قرار داد و سبب سقوط این جنگنده متجاوز در نجران واقع در جنوب عربستان شد.

** رسانه های یمنی شامگاه جمعه از شلیک یک فروند موشک بالستیک از نوع برکان 2 به ریاض پایتخت عربستان خبر دادند.

** بنا بر اعلام‌ کمیساریای پناهندگان سازمان ملل، شمار پناهجویان سومالیایی ساکن یمن که به دلیل ناامنی ها و فشارهای معیشتی خواستار بازگشت به کشور خود شده اند روبه افزایش است و این نهاد قدرت پاسخگویی به نیازهای آن ها را ندارد.
در حال حاضر بیش از 28 هزار پناهجوی سومالیایی در یمن بسر می برند، که تاکنون 30 هزار و 600 تن از آن ها با تداوم درگیری ها و فشارهای معیشتی مجبور به بازگشت شده اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
یمن
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است