وریماچ: انتخابات امسال برگزار نمی شود
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۳    ۱۳۹۶/۲/۳۱ کد خبر: 133395 منبع: پرینت

وقت کشی حکومت برگزاری انتخابات را به تاخیر انداخته است.

به نقل از طلوع، امام محمد وریماچ، رییس دبیرخانه کمیسیون انتخابات می گوید که حکومت تا کنون نتوانسته است بودجه انتخابات را فراهم سازد و نیز از تامین امنیت حوزه‏‌های انتخاباتی اطمینان نمی‏ دهد از همین رو، انتخابات در سال روان برگزار نخواهد شد.

وریماچ گفته است که در حال از دست دادن وقت هستیم اما متاسفانه تصمیم ها بگونه جدی و سر وقت صورت نمی گیرد.

از سوی دیگر نهادهای ناظر انتخابات با مقصر دانستن حکومت و کمیسیون انتخابات می‏گویند که ممکن نیست انتخابات شورای ملی در سال روان برگزار شود.

یوسف رشید، رییس اجرایی تیفا در اینباره معتقد است که کمیسیون می‏ خواهد بار ملامت را به حکومت بیندازد و به این قناعت می‎کند که ما طرح خود را آماده ساختیم و منتظر تصمیم حکومت هستیم اما این موضوع از لحاظ استقلالیت به کمیسیون آسیب می زند و حکومت نیز از این موضوع استفاده ابزاری می‏ کند.

گفتنی است که کمیسیون انتخابات طرح کوچک سازی حوزه ‏های انتخاباتی و بکار گیری فناوری برقی را به حکومت فرستاده است، اما تاکنون حکومت در این باره پاسخ روشنی نداده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کمیسیون انتخابات
وریماچ
نظرات بینندگان:

>>>   انتخابات نه تنها امسال که سالهای دیگر هم برگزار نخواهد شد. غنی این وضعیت را مناسبترین حالت برای توسعه افکار متعفن و فاشیستی خود می داند از این رو هیچگاهی انتخابات را برگزار نخواهد کرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است