پشتون ها، جنرال دوستم را کیش و مات کردند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۵    ۱۳۹۶/۲/۳۱ کد خبر: 133409 منبع: پرینت

جنرال دوستم، بالاخره توسط تیم اتمر و اشرف غنی کیش و مات و از صفحه شطرنج افغانستان بیرون انداخته شد. بازی خطرناکی که تیم شورای امنیت ملی افغانستان راه انداخته، دانه درشت های کشور را هدف گرفته است.جالب تر اینکه تمام این مهره ها از درون خودشان از هم پاشیده می شوند.

در همین حال صفوف تاجیکان افغانستان همچنان از هم پاشیده و حکایت یک سر و هزار سودا است. در اردوگاه هزاره ها نیز اوضاع چندان امیدوار کننده نمی باشد، علیرغم تکاپو و تلاش های رهبران هزاره، اما کشتی هزاره ها همچنان در گل مانده است اما بازی برای ازبکان تقریبا تمام شده است.

جنرال دوستم به بهانه مریضی عازم ترکیه شد. از دیرباز مساله تبعید ایشان مطرح بود ولی به نظر می رسید که جنرال دوستم به دنبال بینی خمیری برای خروج بود. صرف نظر از صحت و سقم اخبار مریضی جنرال دوستم، به نظر من بازنده بزرگ این بازی تا اکنون جامعه ترک‌ تباران افغانستان می باشند. درحالیکه با آمدن گلبدین حکمتیار اردوگاه پشتون ها رنگ و بوی تازه ای به خود گرفته و طرح جابجایی ناقلین و تروریستان به شمال کشور که توسط تیم حامد کرزی کلید خورده بود به شدت در حال اجرا است.

وقایع غم انگیز افغانستان بارها ثابت کرده است که سیاست کار مجاهد نیست. اگر چه مجاهدین در میادین جنگ می توانند ماشین جنگی شان را چالان نگهدارند اما در میدان سیاست پیروز نخواهند شد. با کیش و مات شدن جنرال دوستم، باید منتظر ماند که اینبار طومار کدام رهبر و مجاهد برای همیشه پیچیده خواهد شد.

عبدالحکیم حمیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنرال دوستم
پشتون
نظرات بینندگان:

>>>   دوستم رفت حکمتیار آمد

>>>   اگر می خواهید سیاست بیاموزید به ترکیه نه به لغمان بروید

>>>   محترم حمیدی ! در مورد توضیح، تشریح و تغسیر شما سخنی ندارم، ولی یک خواهش ظاهرا" کوچک دارم که، این اصطلاح "ترکتباران" را از قاموس بیرون کنید و یک قوم همیشه صلح طلب این کشور برادران ترکمن شما مخالف آن هستند....

>>>   بدان یکی پی دیګر میروند!
شکر الحمد لله

>>>   آب آمد تیمم برخاست! ههههه

>>>   جناب تفرقه انداز لطفاء وجدان پيداكن

>>>   آقای حمیدی عزیز دوستم مجاهد نبوده است در گذشته یکی از مخالفان سرسخت مجاهدین بوده و تا آخرین لحظه علیه مجاهدین جنگیده است. لطفا کمی تاریخ بخوانید.

>>>   من دیروز تاریخ را مطالعه کردم درتاریخ نوشته بود دوستم مجاهد بزرگ بوده است

>>>   این شورای نظار است که دوستم و و جنبش را به نفع خود میچرخاند و عملکرشان را علیه قوم پشتون مسیردهی میکند،


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است