تطبیق عدالت، چیزی بالاتر از شعار است!
عدالت با شعار و حرف بوجود نمی آید و از یک باور، نیت و عزم راسخ ناشی می شود و مردم امروز چشم، گوش و ذهنشان باز شده است و اگر نتوانند در برابر بی عدالتی صدا بلند کنند، هیچ چیز از چشم شان بیرون نیست 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۴    ۱۳۹۶/۲/۳۱ کد خبر: 133426 منبع: پرینت

کنفرانس عدالت، انکشاف پایدار و حکومتداری خوب امروز یکشنبه 31 ثور 96 در کابل با حضور مقامات بلند پایه دولتی از جمله معاون دوم رییس جمهور، رییس دادستانی کل، نمایندگان شورای ملی و نمایندگان موسسات خصوصی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، داکتر عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در این مراسم مشکل عمده در نشست های دولتی با بخش خصوصی گفت: مشکل اصلی ذهنیتی است که حاکم است. ده ها مورد با بخش خصوصی جلسات گذاشته شده است در این جلسات نماینده حکومت فکر می کند هر انتقادی که می شود باید همانجا جوابش را بدهد و حرفی بدون جواب نماند درحالیکه به اصل مساله و مشکل پرداخته نمی شود.

داکتر عبدالله گفت: این ذهنیت باید بشکند و خاتمه یابد چرا که بخش خصوصی، بخشی از جامعه است که رونق زندگی مردم و کار و فعالیت زندگی مردم به آن برمی گردد.

رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، در خصوص مشکلات بخش خصوصی اظهار کرد: تشویش از نبود امنیت مشکلی است که همواره وجود دارد. با اختطافگران و مجرمینی که سلامت فیزیکی و روانی جامعه را برهم می زنند، برخورد قاطعانه می شود و مسامحه ای در کار نیست و اشد مجازات در قوانین برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: از موقعیت خود در حکومت برای دفاع از مجرم هیچوقت سو استفاده نمی کنیم و به هیچ کسی هم اجازه اینکار را نمی دهیم. عدالت با شعار و حرف بوجود نمی آید و از یک باور، نیت و عزم راسخ ناشی می شود و مردم امروز چشم، گوش و ذهنشان باز شده است و اگر نتوانند در برابر بی عدالتی صدا بلند کنند، هیچ چیز از چشم شان بیرون نیست.

داکتر عبدالله، در خصوص حل مشکلات بخش خصوصی بیان کرد: مسایلی هستند که بسیار جزیی بنظر می رسند اما برای بخش خصوصی بسیار مشکل آفرین هستند که روی این مسایل کار عملی صورت خواهد گرفت.

این مقام بیان کرد: وقتی مردم شاهد باشند که کسانی وجود دارند که هیچ کس جرات سوال پرسیدن از آنان را ندارد اما فایده کلانی از این کشور می برند و ما ادعای تحقق عدالت کنیم، بیجا است و شعاری است که کسی دیگر فریب آن را نمی خورد.

وی افزود: حکومت وحدت ملی با بخش خصوصی و مسوولین در هر عرصه ای که مسوولیت دارند، آماده است که صحبت هایشان را بشنوند و در تطبیق اهداف مشروعی که سبب رشد جامعه و توسعه پایدار و حکومتداری خوب می شود با آنان متحد و همکاری ویژه داشته باشند چرا که سلامت جامعه و بقای هر حکومتی در همین است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
کنفرانس عدالت
نظرات بینندگان:

>>>   ترا بخدا عبدالله جان!
نتیجه تمام زورزدن تان همین است که "حکومت وحدت ملی" آماده است!!! که صحبتهای شان ( صحبتهای بخش خصوصی) را بشنوند!!!!!!!

>>>   عبدالله راست میگوید که عدالت با عمل است چنانچه درین ۱۵سال پنچیرمین ها خود را نمایندگان تاجیک ها دانسته اکثریت کرسی ها را بخود اختصاص دادند.عجب عدالتی. تاجیک اصیل کابل زمین

>>>   پس شعارنتی عدالت کو


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است