تحولات بحرین در یکشنبه 31 ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۸    ۱۳۹۶/۲/۳۱ کد خبر: 133433 منبع: پرینت

**هزاران تن از مردم بحرین شنبه شب نیز در آستانه برگزاری جلسه جدید محاکمه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و در اعتراض به آن تظاهرات کرده بودند.

** شیخ عبدالله دقاق نماینده شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، حکم دادگاه رژیم آل خلیفه علیه شیخ عیسی قاسم را کینه توزانه و سیاسی خواند.
شیخ دقاق گفت که هر آن چه بر باطل بنا شود، باطل است و این دادگاه فقط برای محاکمه فریضه خمس و پایان بخشیدن به حضور شیعیان در بحرین ایجاد شده است.

** دادگاه رژیم آل خلیفه امروز حکم حبس تعلیقی شیخ عیسی قاسم به مدت یک سال و مصادره 9 میلیون دالر از حساب شخصی وی به اضافه مصادره دو قطعه زمین به نام شیخ عیسی قاسم و پرداخت جریمه نقدی 100 هزار دینار و توقیف اموال شرعی فریضه خمس را صادر کرد.

** علمای بحرین با صدور بیانیه ای، ضمن این که امروز را در اعتراض به حکم صادره از سوی دادگاه رژیم آل خلیفه علیه شیخ عیسی قاسم روز خشم اعلام کردند و حکم صادره را ظالمانه خواندند؛ خواستار مقابله مردم با رفتار جنون آمیز رژیم شدند.
چندین نهاد مدنی از جمله جمعیت الوفاق و مرکز بازپروری قربانیان شکنجه (الخیام) نیز با صدور بیانیه هایی حکم صادره علیه رهبر شیعیان بحرین را محکوم کردند.

** مردم خشمگین بحرین در اعتراض به حکم صادره علیه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور امروز کفن پوش به خیابان ها آمدند و برای دفاع از رهبرشان اعلام آمادگی کردند.
جنبش آزادی ها و دمکراسی (حق) اعلام کرد که هدف از حکم ظالمانه رژیم آل خلیفه درباره شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و کشورهای حاشیه خلیج فارس سیاسی کاری است که از سوی یک دادگاه غیررسمی صادر شده است.

** در حالی که رژیم آل خلیفه، ظلم و ستم زیادی را بر مردمش اعمال کرده و از هیچ گونه بی رحمی و خشونت علیه آن ها دریغ نمی کند، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا امروز پس از دیدار 20 دقیقه ای با حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین در ریاض پایتخت عربستان به بهبودی رابطه واشنگتن با بحرین در آینده ای نزدیک تاکید کرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بحرین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است