بازنگری روسای امنیتی فرض اول حکومت
اشرف غنی با گروهی کوچک از مقام های بااعتماد خود از مسایل بزرگ گرفته تا اقتصاد کشور را اداره می کنند، دیکتاتوری که از هر ابزاری برای انحصار قدرت سود می برد 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۷    ۱۳۹۶/۳/۱ کد خبر: 133460 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، اصلاحات کند نهادهای امنیتی نه برای افغانستان، امید کاهش جنگ دارد و نه برای مردم سدی در برابر هراس افکنان می شود اما می تواند فرصتی دیگر برای فاسدان حکومتی باشد تا در برابر دوربین ها دم از برنامه های کلان آینده بزنند اما در پنهان، هزینه های ارتش را روانه خزانه خود کنند.

با وجود شکست های پی در پی میدان های جنگ و انتقاد شدید از جامعه مدنی گرفته تا مردم از عملکرد ضعیف وزیر خواب رفته کابینه که بر مسند وزارت دفاع تکیه زده اما هیچ برنامه ای برای کنترل جنگ، کاهش فساد و سازماندهی نیروها ارایه نداده و به دلیل واسطه ای چون ریاست جمهوری در مقام خود باقی مانده و می ماند.

جنرال حبیبی که از ظاهر همیشه به خواب رفته اش که بگذریم اما به عنوان رهبری برای وزارت دفاع و نیروهای امنیتی نیز از خصوصیت خواب رفتگی برخوردار بود و به دلیل عدم صلاحیت که به خوبی آن را نشان داد اما تنها در حد سخن، بارها دم از مبارزه با فساد در این ارگان و راه اندازی عملیات های علیه تروریستان می زند.

روزنامه نیویورک تایمز به تازگی از اصلاحات کند در نیروهای امنیتی نوشته و اینکه فساد فراگیر مشکل عمده در رهبری نیروهای امنیتی افغانستان است که از بی سامانی و مرگ سربازان سود می برد.

هر اقدام اصلاحی در نهاد امنیتی افغانستان به دلیل وجود فساد و رهبران نالایق بی نتیجه می ماند و از سوی دیگر سربازان در مناطق پرخطر شبانه روز در حال نبرد هستند که تلفات بالای آنان بحرانی دیگر برای همین نیم بند ثبات و امنیت کشور است.

وزیر دفاع برکنار شده که چندی قبل با وجود بی لیاقتی در رهبری این وزارت از مجلس نمایندگان به دلیل واسطه گری و رشوه و حمایت بی دریغ اشرف غنی، رای صلاحیت گرفت در سفر به هرات گفت: "دشمن بیش از سال 1395 تلاش خصمانه خود را برای تطبیق اهداف شوم خود خواهد کرد اما این آرمان را به گور می برد".

هرچند تاکنون نیز طالبانی که رییس جمهور تنها بخشی از آنان را دشمن می داند با هماهنگی درون حکومتی و وجود اینگونه مقام های بلندپایه به بخش اعظمی از اهداف خود آنهم در فصل زمستان رسیدند، هدفی را نه تنها به گور نبرده اند بلکه با پیروزی های پی در پی به سرانجام رساندند.

شخصی که تجربه ای برای رهبری نظامی ندارد و تنها بر اساس تصمیم سلیقه ای ریاست جمهور به عنوان وزیر دفاع تعیین می شود و در معامله با نمایندگان همچنان بر مقام خود ابقا، باید سربازان خط مقدم و مردم بی گناه قربانی شوند.

وزارت دفاع در سطح بالا درگیر با فساد ریشه ای است و فرماندهان و جنرالان به طالبان به چشم نگرانی برای وضعیت اجتماعی و سیاسی می نگرند نه دشمنی که کشور را در آستانه سقوط قرار داده است.

مقام بلندپایه ای چون استانکزی بر مقام هایی تکیه زده اند که هیچ سنخیتی با عملکرد آنان ندارد و همین دلیل جنگ گسترده افغانستان و حمله های بیشمار با تلفات بالا است.

اشرف غنی با گروهی کوچک از مقام های بااعتماد خود از مسایل بزرگ گرفته تا اقتصاد کشور را اداره می کنند، دیکتاتوری که از هر ابزاری برای انحصار قدرت سود می برد و مردم را در خارج از هر تصمیم و منفعتی قرار داده است.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سران امنیتی
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   عبدلله حبیبی قبلا منحیث معاون ملامشوانی یکی از سران اجیر طالبان مذدور اجرای وظیفه نموده در طول چندین دهه مانند این شخص بی کفایت وضعیف وزیر دروزات دفا ع متصدی ابن پست نبود
جرابی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است