رویدادها و تحولات فلسطین در روز اول جوزای 96
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۵۵    ۱۳۹۶/۳/۲ کد خبر: 133482 منبع: پرینت

** نفتالی بنت وزیر آموزش رژیم صهیونیستی که رییس حزب خانه یهود هم هست، خطاب به دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در فرودگاه بن گورین گفت که اگر قدس را به عنوان تنها پایتخت اسراییل به رسمیت بشناسد، اولین رییس جمهوری آمریکا در طول تاریخ خواهد بود که قدس متحد را به رسمیت شناخته است.

** 'شبکه فلسطین للحوار' یکی از پایگاه های خبری فلسطینی با انتشار خبر یورش صبح صهیونیست ها به مقبره یوسف پیامبر در شهر نابلس، از مشارکت مایک هکابی مشاور دونالد ترامپ در همراهی نیروهای صهیونیستی به این مقبره خبر داد.

** زیاد نخاله معاون دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تاکید بر اتحاد فلسطینیان در برابر هر گونه تجاوز احتمالی به نوار غزه، گفت که در حال حاضر توطئه هایی علیه ملت ما برای پایان دادن به مساله فلسطین در راستای منافع صهیونیست ها و تبدیل بیت المقدس به پایتخت رژیم صهیونیستی در حال شکل گیری است.
به گفته وی، توطئه گران به دنبال محاصره ما هستند ولی ما باید مقاومت کرده و کرامت خود را حفظ کنیم، ما نباید اراده خود را در مقابله با محاصره از دست بدهیم.

** عیسی قراقع رییس هیات رسیدگی به امور اسرای فلسطینی با اشاره به روند جریان مذاکرات با مقامات رژیم صهیونیستی درباره اسیران فلسطینی گفت که تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است و خبرهای منتشره از سوی برخی رسانه ها به نقل از اداره زندان های رژیم صهیونیستی درباره تفاهم های انجام شده در مذاکرات را غیر درست دانست.

** بیش از 1800 اسیر فلسطینی از 17 ماه آوریل گذشته در اعتراض به وضعیت بد زندان های رژیم صهیونیستی و سیاست های تجاوزکارانه این رژیم علیه اسرا دست به اعتصاب غذای سراسری زده اند و هر روز بر تعداد آنان افزوده می شود. اسرای فلسطینی خواستار تحقق خواسته های عادلانه و مشروع خود هستند اما سازمان زندان های رژیم صهیونیستی تا این لحظه حاضر به انجام درخواست های آنها نشده است.

** جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به اظهارات ترامپ و قرار دادن نام گروه های مقاومت اسلامی در فهرست گروه های تروریستی با صدور بیانیه ای، هدف حقیقی نشست ریاض را رساندن پیام حمایت و اطمینان دهی به رژیم اسراییل از طریق مشروعیت بخشی به وجود آن و مجرم خواندن گروه های مقاومت دانست.

** کمیته ملی حمایت از اعتصاب اسرای فلسطین دیروز با صدور بیانیه ای، یکی از برنامه های حمایت از این اسیران را اعتصاب سراسری امروز اعلام کرد.
در این اقدام تمامی سازمان ها، نهادها و مراکز اجتماعی و مکان های تجاری در همه نقاط کرانه غربی و نوار غزه و قدس و داخل منطقه اشغالی فلسطین اعتصاب می کنند و دست از کار می کشند.

** کمیته رسانه ای اسیران اعتصاب کننده فلسطینی موسوم به عزت و کرامت با صدور بیانیه ای با اشاره به وخامت جسمی اسیران در پایان سی و ششمین روز اعتصاب؛ شرایط اسیران اعتصاب کننده را بسیار وخیم اعلام کرده که همین امر مستلزم اقداماتی جدی برای نجات جان آن هاست.

** جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به اظهارات دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در عربستان مبنی بر تروریستی خواندن این جنبش، واکنش نشان داده و این اظهارات را جانبداری کامل از رژیم صهیونیستی خواند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فلسطین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است