پادشاه عربستان برای صلح در افغانستان دعا می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۰    ۱۳۹۶/۳/۲ کد خبر: 133505 منبع: پرینت

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور با ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان دیدار کرد.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری در خبرنامه ای اعلام کرده است که این دیدار روز دوشنبه 1 جوزا در دیوان پادشاهی سعودی با حضور ولیعهد، وزرای خارجه و مالیه عربستان در شهر ریاض صورت گرفت که در آن هر دو جانب در رابطه با گسترش و تحکیم مناسبات میان دو کشور در عرصه های مختلف، بحث و تبادل نظر کردند.
محمد اشرف غنی گفته است که برگزاری نشست مقام های کشورهای اسلامی در این کشور با حضور رییس جمهور امریکا گامی نیک بود و افغانستان امیدوار است که این نشست بتواند فرصت های خوبی را در راستای تامین صلح و ثبات در منطقه و جهان فراهم سازد.

رییس جمهور افزود که فیصله های این نشست در رابطه با قطع کمک های مالی که باعث تمویل تروریزم می گردد و همچنان عدم حمایت از دولت های حامی تروریزم امری مهم است.

محمد اشرف غنی خاطر نشان کرد که عربستان سعودی می تواند نقش مؤثری را در برقراری صلح میان دولت افغانستان و مخالفین مسلحی که تمایل به صلح دارند، ایفا کند.

در این دیدار روی مشکل صدور ویزای کار برای اتباع افغانستان در عربستان سعودی نیز صحبت شد و پادشاه عربستان به ولیعهد آن کشور هدایت داد تا در قسمت رفع ممنوعیت صدور ویزه کار برای اتباع افغانستان در عربستان سعودی،در سریعترین فرصت ممکن اقدام کند.

به همین ترتیب هر دو جانب روی بسته پیشنهادی افغانستان که شامل همکاری ها در عرصه های اقتصادی، صحت، زراعت، انرژی برق و زیربنا ها می باشد نیز صحبت کردند.

ملک سلمان بن عبدالعزیز بیان کرده است که افغانستان یک کشور مستقل و دوست دیرینه عربستان است و او برای صلح و ثبات دایمی افغانستان دعا می کند.

نشست بین المللی ریاض دو روز قبل با حضور رهبران و مقام های ارشد بیش از ۴۰ کشور اسلامی و دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا برگزار شد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
پادشاه عربستان
نظرات بینندگان:

>>>   خون ناحق ملت ما دربيش از دهه ريخته شده مسول وجوابكويش رهبران مزدور داخلي نظاميان يهوددوم ووهابيون عرب با شركاي جنايت كارجهاني ميباشد كابلي

>>>   دعای افراد مفسد شرابخور وقمار باز نتیجه معکوس دارد ما حضرت صاحب راداریم اگر دعای حضرت صاحب قبول نشود از اعراب ...

>>>   بخاطر پيروزي در جنگ يمن به نيروهاي خودش دعا كند.
هراتي

>>>   پادشاه عربستان مردم بی گناه یمن و زنان و کودکان آواره ی سوری و عراقی را نکشد و تجاوز نکنند دعا پیشکش
عربستان مدارس وهابی گری در افغانستان و پاکستان احداث میکند از ان طرف برای ازادی مردم دعا میکند
.....

>>>   در تاریخ نقل شده که مسیلمه کذاب وقت ادعای پیامبری کرد، عده ای از مردم از او در خواست معجزه کردند، که اگر راست می گوی، چاهی وجود دارد که کم آب شده است، شما کاری کن که آب این چاه بیشتر شود، مسیلمه قبول کرد که معجزه من این است، که داخل این چاه اگرآب دهن بیریزم، چاه پر از آب می شود، وقت این کار را انجام داد، نه تنها آب چاه زیاد نشد بلکه فورا آب چاه خشکید، من می ترسم که از دعای خون خوار مانند ملک سلمان برای افغانستان این کشور ویران است ویران تر نشود.

>>>   حکومت وهابی عربستان خود یکی از تمویل کنندگان اصلی تروریسم در افغانستان است. بهترین راه برای کمک به نابودی تروریسم در افغانستان قطع رابطه با حکومت وهابی عربستان است. در حال حاضر عربستان دشمن شماره یک دین اسلام است. این رژیم هم پیمان اصلی صهیونیستها برای نابودی اسلام است. نمونه بارز آن حمله بهبه کشور بی دفاع و مظلوم یمن است. بیش از یک سال است که سعودیها با انواع سلاح های پیشرفته مردم ب گناه یمن را به خاک و خون کشیده اند. در افغانستان هم این رژیم وحشی با تمویل گروه های تروریستی وهابی از جمله طالبان و داعش یکی از عوامل اصلی جنگ افروزی است. بنابراین خیلی مسخره است که کشور حامی تروریست برای نابودی تروریستها دعا کند.

>>>   (پادشاه عربستان برای صلح در افغانستان دعا می کند)
آیا تروریست پروران سفاک صهیونیست هم دعاکردن یاد دارند؟!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است