شعار مفت وحدت ملی را در عمل تطبیق کنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۷    ۱۳۹۶/۳/۲ کد خبر: 133514 منبع: پرینت

شعار مفت وحدت ملی سر ندهيم. زمانی كه وحدت ملی می گوييم بايد در عمل تطبيق شود. صداقت در شعار «وحدت ملی» اين است كه نمادها و مسایل مربوط به كشور به همه اقوام تعلق بگيرد تا زمانی كه كشور به سان آيينه تمام نما قابل رويت نباشد، وحدت ملی يک خواب و يک ترفند بيش نخواهد بود.

در 17 سال گذشته شعار وحدت ملی ابزاری بوده تنها در دست شوونيست ها و در سرايش آن تعداد لمپن ها هم سر جنباندند. در 17 سال سرود ملی كشور به زبان پشتو بود، برای اينكه وحدت ملی تامين شود، فورا سرود ملی برای 17 سال ديگر به زبان فارسی تغيير كند و پس از 17 سال جای سرود ملی تنها نوار و موسيقی تعيين شود تا اختلاف بر سر زبان آن پيش نگردد.

زبان اسكناس های كشور كه سال ها است به پشتو چاپ می شود، از اين به بعد به فارسی تغيير كند تا فارسی زبان های كشور حس وحدت كنند. نام كشور كه جنبه قومی دارد دوباره به خراسان تغيير كند تا تمام اقوام زير اين هويت بزرگ خود را پيدا كنند. انتخابات رياست جمهوری توسط يک گروه سومی و بی طرف زير نظارت شديد سازمان ملل متحد برگزار گردد.

از اينكه در طول چند سده بارها شاهد يغما و يورش شونيست ها از جنوب به شمال بوديم، پيشنهاد می كنم برای اينكه بغاوت قومی تكرار نگردد و وحدت ملی حفظ گردد، تاجيكان، اوزبيک ها و هزاره ها به جنوب و جنوب غرب كشور ساكن شوند تا بغاوت و حملات قومی عليه اقوام ديگر سركوب گردد و مجالی برای تک روی و لشكركشی قومی داده نشود. در غير اين فرمول، تمكين كردن به شعارهای وحدت ملی، خودفريبی و هدر دادن زمان خواهد بود.

هارون معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وحدت ملی
پشتو
نظرات بینندگان:

>>>   نظام حکومتی باید مانند زمان داود خان باشد اقوام بیا افرادی که اهلیت لیاقت رهبری را بطور طبعی ندارند باید از صحنه خارج شوند تا حکومت داری مشیر طبعی اش را بگیرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است