وزیر خارجه افغانستان چه کسی می باشد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۸    ۱۳۹۶/۳/۲ کد خبر: 133516 منبع: پرینت

بر بنیاد حقوق دولت‌ ها، وزیر خارجه از سه جهت سمت با اهمیتی است؛
نخست، وزیر خارجه هماهنگ‌ کننده سیاست داخلی با جامعه جهانی است. این ماموریت، وزیر خارجه را از سایر اعضای کابینه متفاوت می‌ سازد.

در جهان امروز تامین روابط جهانی دولت‌ ها مهم‌ ترین اصل در روابط بین‌ الدول است. از این‌ رو وزیر خارجه در سفرهای با اهمیت جهانی با رییس دولت و حکومت همراه است. حضور وزیر خارجه با رهبران دولت‌ ها معنای سیاست خارجی پویا را متبلور می‌ سازد.

دوم، وزیر خارجه «تعامل» خلق می‌ کند. یعنی این سمت در کنش‌ ها و واکنش‌ های دولت با جامعه جهانی تعامل هدفمند را به‌ بار می‌ آورد. یعنی همه پسوندهای ملی از جمله منافع ملی، امنیت ملی، توسعه ملی و فرهنگ ملی را در معادلات جهانی تمثیل می‌ کند.

سوم، بیروکرات یا مدیر دیپلماسی نظام است که سفرا، نمایندگی‌ ها و هیات‌ های دولتی را در جهان و سازمان‌ های بین‌ الملل سازگار می‌ سازد.
حالا پرسش من این‌ است. در افغانستان این ماموریت را چه کسی برعهده دارد؟

ملک ستیز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیر خارجه
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   از سخنانت معلوم میشه که وزیر فعلی هیچ آدم نیست؟

>>>   غنى و حلقه ثابت البشتونى الفغونى هم وزیر خارجه, و هم تمام قدرت هاى دولتى پارلمان دوتالاره , امنيت, ارتش سپاهى وهم دادستان وهم داد رس ودادگسترى وهم ديدبان و عبدالرحمان خان از اين ابذوليست خودخواه, ديموکراتتر بود.
عبدالرحمان خان خو خوداش گفت من امير هست: امير المومينين افغانى!
افغانى به روپيه اضافه شد درکدام سال ? سال 1936

>>>   هم ملك ستيز هستي و هم molk ستيز، از ملك ستيزي كار بگير و همين ملك غني را درست مطالعه كن خودت جواب سوالت را ميابي ، اگر نفهميدي كه كي چه كاره است، خلصش اين است: بالا غني، پائين غني، راست غني چپ غني، پس غني پيش غني، شاه غني، گدا غني، ... غني .

>>>   خود غني همه كاره مملكت است ،
ملك ستيز صاحب شما كاملا درست فرموديد
در يك كشوريكه قبيله لداره انرا داشته باشد غير از اين توقع ديگري نيست ، اين إنسان متعفن و متعصب همه چيز را از كاتب حاضري تا وزير و مشاور خود تعيين و مصاحبه ميگرد .
اطمنان دارم كه سرنوشتت توسط خود اقوام كوچي به سرنوشت نجيب الله گرفتار خواهد شد .
فايق

>>>   كسيرا كه با رأى گوسفندى آمده باشد از هيچ كارى شرم ندارد.

>>>   آقای ستیز اگر صلاح الدین ربانی به اندازه یک ذره هم عزت نفس و غیرت میداشت با ید همین امروز بعداز برگشت اشرف خبیث از عربستا ن سعودی استغفی خویش را به روی اش میزد و می برامد اما متا سفا نه بسیار بی غیرت ثا بت شد .
زیرا عملا امور وزیر خا رجه را اکلیل حکیمی وزیر ما لیه و یکی از افراد نزدیک به امریکا یها و شخص برای ادوار بعدی به عهده داشت
مشرقی وال

>>>   این ماموریت را ترامپ به عهده دارد .
ههههههههههههههههههههههه

>>>   جواب: هر کسی را که امریکا مناسب دانست، به شرطی که مانند تمام اعضای این حکومت دستناشنده نابع اوامر بادار و به قدر کافی بیسواد سیاسی باشد.

>>>   وزیر صاحب خارجه ،خارج از بست رتبه کار میکند ،هم وزیر سرپرست خارجه وهم در رشته سیاسی رییس جمعیت اسلامی وبه همین اساس قهر غین آمد برای چند مدتی خودش در پهلوی صد ها مشکلات که وطن دارد وظیفه وزارت خارجه را هم بدوش گرفته ،چون غنی بالای همه بی اعتبار شده ،خودش هم نمیداند چه کند ،کمی ذهنیت بد به دیگران دارد .
عبدالله ریحان

>>>   این وظیفه به انگشتان وزیر خارجه امریکا رهبری میشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است