مبارزه علیه تروریزم در ریاض یک گپ خیالی است
اگر نشست ریاض و کشورهای اسلامی بنام مبارزه با تروریزم است، تروریزم راه و جایش معلوم است. درست است که ایران در حمایت از طالبان نقش دارد اما اینها ایران را می بینند، عربستان و پاکستان را نمی بینند 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۲    ۱۳۹۶/۳/۲ کد خبر: 133525 منبع: پرینت

نشست سران کشورهای اسلامی در ریاض با حضور رییس جمهور آمریکا و نخست وزیر اسراییل برگزار شد، و قطعنامه ای به منظور مبارزه با هراس افکنی صادر شد. این درحالی است که بسیاری این نشست ها را سوری و نمایشی برای تبانی دوباره قدرت ها و سود بردن از جنگ می دانند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، داوود اساس، آگاه مسایل سیاسی در گفتگو با "محور" در رابطه با تحلیل گفته های ترامپ در نشست ریاض گفت: مبارزه علیه تروریزم یک گپ خیالی است و حرف چیز دیگری است.

اساس می گوید: در نشست ریاض از ایران به عنوان حامی هراس افکنان معرفی می شود اما از پاکستان حرفی زده نمی شود درحالی که منبع تمویل و تجهیز تروریستان و رهبران تروریستان در پاکستان است و اگر بخواهند با تروریزم مبارزه کنند باید با آی اس آی پاکستان مبارزه کنند.

مشاور پیشین ریاست اجرایی، پاکستان را دوست خوب آمریکا می خواند و اظهار می کند: اگر نشست ریاض و کشورهای اسلامی بنام مبارزه با تروریزم است، تروریزم راه و جایش معلوم است. درست است که ایران در حمایت از طالبان نقش دارد اما اینها ایران را می بینند وپاکستان را نمی بینند. از این رو است که 17 سال مبارزه با تروریزم یک کار دروغین بود و اگر مبارزه واقعی بود اسامه، ملا عمر و مولوی هبت الله در مرکز آی اس آی جایگاه امن نمی داشتند و حداقل در ولسوالی هایی در افغانستان 13 سال بدست شان بود یا در مرز دیورند جای امن می داشتند.

این آگاه سیاسی افزود: ترامپ و متحدانش اگر بخواهند با تروریزم مبارزه کنند باید در استراتژی خود تغییر بیاورند که با چه می خواهند مبارزه کنند و اگر اهل مبارزه با تروریزم هستند چرا میلیون ها دالر به پاکستان برای تمویل تروریستان می دهند؟ و به سرباز ما کمک نمی کنند. جنگ، جنگ ابرقدرت ها است نه جنگ داخلی و ترویزم.

وی بیان کرد: شبکه حقانی و شورای کویته 13 سال در پاکستان فعال است اما کدام حمله ای برای از بین بردن آنان انجام نمی شود. هر فرد پاکستانی و افغانستانی این موضوع را می فهمد اما آمریکا و انگلیس متوجه نمی شوند که شورای کویته چکار می کند. حقیقت این است که اگر اراده ای برای از بین بردن تروریزم وجود می داشت تعداد تروریستان کم می شد نه اینکه روز به روز زیاد بشوند و حملات شان افزایش یابد.

اساس، درخصوص نبود تعریفی از جنگ اظهار کرد: نه حکومت و نه جامعه جهانی هیچ تعریفی از جنگ افغانستان ندارد. رییس جمهور از شورای امنیت سازمان ملل درخواست کرد که نام مولوی هبت الله به لیست سیاه اضافه شود اما آنها موافقت نکردند . اگر مولوی هبت الله، ملاعمر و اسامه تروریزم نباشد، پس تروریزم کیست؟ حتما سربازان ما تروریزم هستند!؟

مشاور پیشین ریاست اجرایی بیان کرد: تلفاتی که مادر بمب ها در اچین به مخالفان وارد کرد را یک چرخبال هم می توانست وارد کند. در وواقع لازم بود که مادر بمب ها بر سر مادر تروریزم فرود می آمد. اینها دسیسه هایی است که به چشم مردم خاک بزنند. در افغانستان اصلا تروریزم وجود ندارد بلکه مادر و بچه اش در جایی دیگر تولید و رشد می کنند که باید آنها نابود بشوند.

وی تصریح کرد: تروریزم با کشتن و خونریزی نابود نمی شود و هیچ ضرورتی هم به مادر بمب ها نیست. اگر آن دالری که به پاکستان داده می شود، قطع شود و به شورای کویته و حقانی اخطار داده شود، آن روز است که جنگ تمام می شود.

اساس، درخصوص نقش طالبان در جنگ افغانستان می گوید: طالبان پیدا شده آمریکا است و به حمایت آنها در افغانستان می جنگند. اگر امروز می گوییم که بجای 5 هزار سرباز، 50 هزار سرباز آمریکایی بیایند، بخاطر این است که اگر طالب نمی بود، امروز این گفته ها هم بیان نمی شد. امروز هدف طالبان و آمریکا یکی است و برای هم می جنگند.

وی افزود: از میلیارد ها دالری که آمریکا مصرف کرد، کدام دالرش به درد افغان ها خورد؟ سرانجام کنفرانس های بین المللی و حکومتداری خوب، مبارزه با مواد مخدر چه شد؟ چرا امروز بالای 50 درصد خاک کشور به دست مخالفین است و این چه کمکی بوده است؟

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مبارزه با هراس افکنی
ریاض
نظرات بینندگان:

>>>   ترامپ رئیس جمهور خیالی است

>>>   سلام
متاسفم برای بعضی از تحلیل گران افغان که به راحتی این شایعه بی ارزش رو پذیرفتند که ایران حامی طالبان هست. ایران خود از طالبان زخم دارد و دیپلمات هایش توسط طالبان کشته شدند.اگر رابطه ای هم از طرف ایران با طالبان برقرار شد جهت گفتگو و صلح بود.متاسفانه که هنوز برای این تحلیل گران افغان خصوصاً آقای داود اساس روشن نشده که ایران مأوا و مأمن 3 میلیون افغان هست که تحت هیچ شرایطی حاضر به برگشتن به افغانستان نیستند و شرایطی که در ایران دارند را به افغانستان و پاکستان و دیگر کشورها ترجیح می دهند. من یک سؤال از آگاه سیاسی محترم شما دارم.به فرض که شما درست میگید و ایران حامی طالبان است آیا این حمایت از طالبان باعث جنگ و ویرانی در افغانستان نمیشود؟ و سؤال دیگر اینکه آیا این موضوع باعث نمی شود که دوباره سیل عظیمی از مهاجران به سوی ایران بیایند؟به نظر شما مسئولان ایران اینقدر احمق هستند که دست به چنین کاری بزنند که صددرصد به ضرر خودشان است یا شمایی که چنین باوری دارید؟.من معتقدم که این شایعات هم توسط عوامل پاکستان در جامعه افغانستان رواج پیدا کرده وگرنه چه کسی است که نداند که اعمال و باور های ایدئولوژیک طالبان هیچ جای رابطه ایران با طالبان برای ایرانی ها باقی نمی گذارد.
حسین

>>>   چند شاهزاده سعودي شده اند دلال اسلحه و با رشوه به چند واسطه در كشورهاي ديگه دولت ها رو در رياض جمع كردند و بقيه كشورها هم به خيال اينكه خبري هست اومدند ، و همه اينها با سياست و اشاره دولت امريكا و كارتل هاي اسلحه اين كشور انجام شده، واقعاً رفتارهاي كودكانه و توهمات رؤياگونه اين اعراب خنده داره . ايران اهرم و بازو در منطقه زياد دارد و ديپلماسي بسيار مطلوب هم علاوه بر قدرت داخلي موجب ميشود كه حضورش در كشورهاي خاورميانه رو در بلندمدت ادامه و توسعه دهد ، خروج ايران هم از مسائل منطقه هم به سود رفاه مردم ايران هست و هم به ضرر مردم منطقه و منافع غرب ،، كلاً بازي ايران برد- برد هست

>>>   تروریستان عربستان و آمریکا و پاکستان که جیره خورد اینها هست می باشد این واضح است که ایران هیچ مداخله ندارد همه می دانند ایران در منطقه اکنون امن ترین جا و قدرتمند ترین می باشد و محکم در مقابل تروریستان ایستادگی میکند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است