تحولات بحرین در سه شنبه دوم جوزای 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۸    ۱۳۹۶/۳/۲ کد خبر: 133534 منبع: پرینت

** در پی یورش گسترده نیروهای آل خلیفه به هواداران شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی بحرین در منطقه الدراز و زخمی شدن صدها تن، گروه های انقلابی بحرین از مردم این کشور خواستند که دست به عصیان مدنی، اعتصاب عمومی و تظاهرات گسترده بی وقفه در همه مناطق این کشور بزنند.
این در حالی است که ساعاتی پیش، نیروهای امنیتی بحرین به داخل منزل شیخ عیسی قاسم هجوم برده و عده زیادی را دستگیر کردند.

** جنبش انصارالله یمن امروز با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله نیروهای رژیم آل خلیفه به منطقه الدراز، اعلام کرد که عملیات نظامی علیه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین به هیچ وجه عواقب خوبی در پی نخواهد داشت.

** سازمان دیدبان حقوق بشر هم حمله خونین نیروهای رژیم آل خلیفه به منطقه الدراز را محکوم و از این حمله به عنوان سرکوب آزادی بیان یاد کرد.
این نهاد حقوق بشری با صدور بیانیه ای، تاکید کرد که بار دیگر به نظر می رسد که مهندسان خشونت و عامل بی ثباتی در بحرین حکومت آل خلیفه است و همزمانی این سرکوب ها با دیدار حمد بن عیسی آل خلیفه با دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا نمی تواند تصادفی باشد.

** وزارت داخله بحرین با صدور بیانیه ای مدعی شد که در ادامه عملیات امنیتی در منطقه الدراز نیروهای پولیس به صورت گسترده در این منطقه مستقر و توانستند 50 نفر از افراد تحت تعقیب و فراری از زندان 'جو' را در منزل شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین بازداشت کنند.
به اعتقاد ناظران سیاسی، رژیم آل خلیفه به علت نداشتن مدرک معتبر علیه شیخ عیسی قاسم، این دروغ را مطرح کرده است.

** جمیعت 'الامل السلامی' بحرین در پی یورش نیروهای آل خلیفه به منطقه الدراز، پادشاه بحرین را مسوول هرگونه آسیب به شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور دانست.
این جمعیت با صدور بیانیه ای، یورش بی رحمانه نیروهای آل خلیفه به منطقه الدراز و تیراندازی به سمت مردم بی دفاع را محکوم کرد.

** شیخ 'احمد الزین' رییس تجمع علمای مسلمین در لبنان طی یک کنفرانس خبری ضمن اعتراض به حکم صادره علیه شیخ عیسی قاسم از علمای برجسته بحرینی، خواستار اعتراض خیابانی مردم این کشور و دفاع از شیخ قاسم شد.
شیخ احمد الزین از علمای اهل سنت لبنان مسوولیت جان شیخ عیسی قاسم را متوجه شخص پادشاه بحرین دانست.


** اطلاعات رسیده از منابع محلی در منطقه الدراز از بازداشت تعداد زیادی از تحصن کنندگان در داخل منزل شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین توسط نیروهای پولیس و امنیتی عربستان و بحرین حکایت دارد.
این منابع با اعلام خبر هجوم نیروهای امنیتی و پولیس عربستان و بحرین به داخل منزل شیخ عیسی قاسم، از شهادت یک تن و زخمی شدن 100 تن دیگر در جریان این یورش خبر دادند.

** خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد که حمله نیروهای دولتی به کسانی که در حمایت از شیخ در محل زندگی وی از یک ماه پیش دست به اعتصاب نشسته زده اند، موجب زخمی شدن چندین نفر شد.
شیخ عیسی احمد قاسم معروف به شیخ عیسی قاسم عالم برجسته شیعه و رهبر شیعیان و رهبر معنوی خیزش بحرین دو روز پیش از سوی دادگاه رژیم آل خلیفه به یک سال حبس تعلیقی و مصادره اموال محکوم شد.

** به اعتقاد برخی از کارشناسان بازداشت و محکومیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و کشورهای حاشیه خلیج فارس با چراغ سبز آمریکا و عربستان به رژیم آل خلیفه اتفاق افتاده است.
نظامیان آل خلیفه با کشیدن سیم خاردار به اطراف منزل شیخ قاسم آن را محاصره کردند و این درحالی است که هزاران بحرینی معترض برای جلوگیری از حمله پولیس به منزل وی در این منطقه تحصن کرده بودند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بحرین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است