پارلمان، معامله غیرقانونی دولت را معلق کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۷    ۱۳۹۶/۳/۴ کد خبر: 133594 منبع: پرینت

مجلس، معامله غیر قانونی حکومت با یک شرکت خصوصی را به حالت تعلیق در آورد.

به گزارش بی بی سی، حکومت، 144 جریب زمین دولتی در شرق کابل را با تخفیف 90 درصدی، به شرکت خصوصی به نام "الکوزی"، فروخته است. باید خاطر نشان ساخت که هر متر از این زمین با قیمتی کمتر از یک متر پارچه به فروش رفته است.

پس از رسانه ای شدن این خبر، بیشتر اعضای مجلس نمایندگان اعتراض کرده و این معامله را بر خلاف قانون اعلام کردند. در خصوص این موضوع، میان اعضای مجلس و مقام های دولتی مذاکراتی صورت گرفته و برخی از نمایندگان این معامله را قانونی و برخی غیرقانونی دانستند.

گفته می شود شرکت خریدار این زمین، با رییس جمهور ارتباط نزدیک دارد و یکی از حامیان قوی غنی در کارزار انتخاباتی سال 1393 بوده است.

کد(24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
الکوزی
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   Mutaref
واگذاري زمين هاي تجارتي به شركت «الكوزي» به قيمّت كچالو، در واقع بزرگترين اختلاس و فساد سازمان يافته حكومتي در تاريخ ١٧ ساله است. عامل اين همه حاتم بخشي روشن است، چون شركت الكوزي در جريانِ كمپاين هاي انتخاباتي ١٣٩٣ ميليون ها دالر به جيب اشرف غني و باند تقلب ريختند و حالا حكومت مي خواهد آن همه رشوه هارا از بيت المال تلافي كند. اينجا اگر كشورِ قانون و عدالت مي بود، عاملين اين فساد به شمول غني احمدزي به اين جرم پُشت ميله هاي زندان مي پوسيدند.

>>>   نرخ یک متر زمین دولتی برابر به نرخ یک پاکت سیگار مارلبورو و دو ساجق شیک!
غنی حق ندارد چنین کند!

>>>   جالب است !
هفت هزار متر مربع زمین در ساحهء استراتیژیک تجارتی به قیمت پنجهزار دالر آمریکایی به شرکت حامی انتخاباتی ریس جمهور به فروش می رسد در حالیکه حد اقل قیمت هر یکهزار متر مربع آن شش صد هزار دالر امریکایی می شود .
به نقل از بی بی سی نرخ یک متربع آن به 167 افغانی به فروش رسیده که قیمت معادل یک پاچه هم نیست . و این را وزیر مالیهء افغانستان به عنوان فرصت سازی اقتصادی بی شرمانه توجیه می کند .
این یعنی رکورد بی سابقه در فساد و خویش خوری !
صالحی
اما رییس جمهور چیغ وحشتناکش حتا مایکهایی میز خطابه را میترساند و میلرزاند که علیه فساد فریاد میزند...
فرزاد

>>>   واگذاري زمين هاي تجارتي به شركت «الكوزي» به قيمّت كچالو، در واقع بزرگترين اختلاس و فساد سازمان يافته حكومتي در تاريخ ١٧ ساله است. عامل اين همه حاتم بخشي روشن است، چون شركت الكوزي در جريانِ كمپاين هاي انتخاباتي ١٣٩٣ ميليون ها دالر به جيب اشرف غني و باند تقلب ريختند و حالا حكومت مي خواهد آن همه رشوه هارا از بيت المال تلافي كند. اينجا اگر كشورِ قانون و عدالت مي بود، عاملين اين فساد به شمول غني احمدزي به اين جرم پُشت ميله هاي زندان مي پوسيدند.
هارون معترف

>>>   ..... ۱۴۴ جریب زمین با تخفیف بیش از ۹۰ در صد به الکوزی اهدا گردیده وباید گفت تعلیق های پارلمان هم راه بجای نمی برد انچه از دست رفته دوباره پس نمی اید الکوزی وشرکای دزدش حکومت ساز وپادشاه ساز اند این گروه مافیای از سالها بدینسو از مالیات معاف واموال قاچاق خصوصا سیگار را زیر بار کاغذ تیشو وچای انتقال واز اینجا به سایر جا ها قاچاق مینماید اوکه شریک خوب کرزی وزاخیل وال ودرین اواخر گرداننده ای کارها ومخفی کاری های اقای غنی اند ازین راه ملیارد ها دالر کمای نموده اصلا به ان ۱۴۴ جریب زمین نزدیک میدان هوای ولو مجانی وبدون معاوضه هم باشد ضرورت ندارد مگر این که این زمین را در کمپاین اینده تهیه دیده باشند خوب بیاد دارم الکوزی از شیرخان وکابل بانک ده سال قبل به ۷۰۰ در صد سود پول میگرفت وچندین بار از ناچاری میخواست خودرا ازالعویس تاور پاین پرت نماید وخود کشی کند کنون که صاحب ملیارد ها دالراز شراکت های ارگ نشینان بدسست اورده نمیدانم ذره بین خارجی ها و.کامره های انها الکوزی را نشانی گرفته ویاخیر در غیر ان منتظر محاکمه ای او در قیامت باشید برای فعلا در دنیا کسی نیست تا از خیانت های او جلوگیری کند
حبیب گلزار

>>>   این چه شوریست که در دور قمر می بینم!
همه افاق پر از فتنه وشر می بینم
در معامله ای شهرک خلیل فیروزی چند گنه گار وبیگناه برطرف واز کار منفک گردیدند در رسوای معامله با الکوزی اب از اب تکان نمیخورد الکوزی وشرکای جرم {زاخیل وال وکرزی وبرادران و...} ده ها ملیارد دالر را از طریق قاچاق سیگار ونه پرداختن مالیات دولتی واوردن سیگار را درزیر چای وکاغذ تیشو وبعد ارسال ان به دیگر کشورها وتورید تیل های بی کیفیت با معافیت کامل محصولات گمرکی به دست اورده اند که اصلا به همچوزمین ها نیازی ندارند وشاید هم این معامله رابزرگ ساخته اند تا دیگر جنایات شان را پوشش دهند
گرچه اقدام پارلمان قابل تقدیر وستودنی است اماسایر جنایات وخیانت های الکوزی وشرکا نیز اظهر من الشمس میباشد چرا درین موارد اقدام صورت نمیگیرد؟
شیخ علی بلخابی سرپلی

>>>   اشرف غنی احمد زی از جایدادهای شخصی خود پول قرضه ای عبدالرحمن
الکوزی را بپردازد . نه زمین های شهری دولتی را که ارزش آن به چندین ملیون
دالر بالغ میشود . این زمین ها از ۴ ۱۴ جریب هم خیلی زیاد است .
این معامله یک دزدی و اختلاس بزرگ رییس جمهور است . یک هیات پارلمانی
صالح و پاک ( نه وکیلان حرام خور ) توسط پارلمان مقرر شود تا دوسیه ای
آن تکمیل و اشرف غنی طبق قانون اساسی محاکمه گردد .
سلطانی

>>>   ده ها دلایل وجود دارد که این معامله باطل است و عاملین آن قابل محاکمه اند
زیرگل سنگری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است