نکاتی درباره برق هرات
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۳    ۱۳۹۶/۳/۴ کد خبر: 133598 منبع: پرینت

چند نکته را در مورد مشکل برق هرات قابل یادآوری می‌دانم و امیدوارم که مورد توجه قرار دهند:

1. نرخ برق در هرات حداقل 5 افغانی است و این قیمت ظالمانه‌است؛ درحالیکه در کابل 2 افغانی است و باید که قیمت برق هرات، مانند سایر ولایات و به ویژه مرکز کشور عیار گردد.

2. هیچ دلیلی برای پرادخت قیمت 5 افغانی، باید پذیرفته نشود! اینکه مسوولان ادعا دارند که برق هرات را با قیمت بیشتری خریداری می‌کنند و باید گران‌تر بفروشند؛ پذیرفتنی نیست. همانطور که مالیه‌ هرات به دیگر ولایات به مصرف می‌رسد دیگران هم باید در قسمت پرداخت پول برق مساویانه شریک باشند! یک بام و دو هوا که نمی‌شود!

3. مترهای برق هرات، باید توسط یک هیات متخصص بی‌طرف چک و بررسی گردد و عیب کار مشخص گردد! زیرا بدون تردید، عیب اصلی کار در همین قسمت مترهای برق است وگرنه امکان ندارد که دو تا منزل با تقریبا مصرف واحد برق، شاهد تفاوت فاحش مصرف باشند.

4. راه‌های احتمالی دزدی شرکت برق، با جدیت لازم و بگونه‌ تکنیکی بررسی گردد؛ در غیر این صورت، تلاش‌ها به نتیجه‌ی دلخواه نخواهد رسید! ممکن است که مترهای برق طوری عیار شده باشد که مصرف برق را چند برابر نشان دهد. پس این قضیه باید جدی گرفته شود.

5. مردم هرات تا روشن‌ شدن موضوع از پرداخت پول برق صرف نظر کنند. یعنی به هیچ عنوان پول برق را نپردازند؛ زیرا اگر مردم متحد باشند، شرکت برق هیچ غلطی نمی‌تواند بکند اما اگر یک عده پول را بپردازند و یک عده نپردازند کار مشکل می‌شود.

سید مسعود حسینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
برق هرات
مترهای برق
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است