ناتو: به عملیات جنگی در افغانستان برنمی گردیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۷    ۱۳۹۶/۳/۴ کد خبر: 133615 منبع: پرینت

به عملیات های جنگی در افغانستان برنخواهیم گشت ولی آموزش نیروهای افغانستان را ادامه خواهیم داد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)،ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در یک کنفرانس خبری امروز پنجشنبه 4 جوزا 96، درخصوص اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان گفت: هم اکنون 13 هزار سرباز خارجی مشغول آموزش نیروهای امنیتی افغانستان هستند که به این ماموریت ادامه می دهیم چرا که یکی از ابزارهای مهم در مبارزه با هراس افکنی، آموزش سربازان بومی در افغانستان است.

دبیرکل ناتو گفت: طیاره های تجسسی هاواک را برای تسلط بر فعالیت های داعش و یافتن پناهگاه های آنان در افغانستان پیاده خواهیم کرد تا آنان را آماج حملات خود قرار دهیم. کاربرد این طیاره ما را در مبارزه علیه این گروه بیشتر توانمند می سازد.

وی درخصوص تعهد ناتو در جنگ افغانستان اظهار کرد: در نشست امروز، سران ناتو یکبار دیگر تعهد خود را علیه مبارزه با داعش و دیگر گروه های هراس افکن تجدید می کند اما این به معنای این نیست که ناتو در عملیات جنگی شرکت خواهد کرد.

ستولتنبرگ بیان کرد: ناتو در بخش آموزش و مشورت دهی به نیروهای افغانستان ادامه خواهد داد و نشست امروز در پیوند با همین رابطه است و اینکه ما به عملیات های جنگی در افغانستان برنخواهیم گشت ولی آموزش نیروهای افغانستان را ادامه خواهیم داد تا آنان قادر به تامین امنیت خود شوند.

دبیر کل ناتو افزود: ناتو همچنان به ماموریت تقویت و آموزش نیروهای امنیتی افغانستان علیه داعش و دیگر گروه های هراس افکن ادامه خواهد داد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ناتو
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   الان که ۱۶ سال است که افغان های توسط ناتو دار دسته اش در معاصره اقتصادی ، آموزشی ، و... قرار دارد و هر روز از این آموزش صد ها سر باز جان های عزیز شان رو فدای این آموزشی لعنتی می کنند چه فایده داشته که گروه تازه وارد دیگه وارد این کار زار می شود ،الان که کشور افغانستان بهترین نیرو دفاعی کشور رو در زمانی خودش داشت، قانونی بود پرسونلی بود ،احترامی بود ،چه شد این همه شجاعت ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است