افغانستان قطب اقتصادی منطقه است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۱    ۱۳۹۶/۳/۵ کد خبر: 133631 منبع: پرینت

دیدار دو مشاور امنیت ملی در حاشیه کنفرانست امنیتی در روسیه.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، حنیف اتمر مشاور امنیت ملی در حاشیه هشتمین کنفرانس امنیتی که به روسیه سفر کرده بود با ویکتور ویلادیمیرویچ مشاور امنیت ملی ازبکستان، دیدار و گفتگو کرده است.

اتمر از افغانستان بعنوان قطب اقتصادی منطقه یاد کرد و گفت: در عرصه تجارت و ترانزیت مبنی بر مبدل شدن افغانستان به عنوان قطب اقتصادی منطقه و چهارراه اتصال آسیای جنوبی به آسیای میانه و آسیای شرقی به آسیای غربی، افغانستان را کوتاه‌ترین مسیر برای وصل آسیای میانه به خصوص ازبکستان به آب‌های بین‏ المللی و معبر قابل اطمینان صدور انرژی برق ازبکستان به پاکستان خواند.

قرار است که ازبکستان با افغانستان برای گسترش روابط در ابعاد تولیدات زراعتی، صنعتی، کود کیمیاوی، مواد ساختمانی، ادویه‌جات و برق همکاری کنند.

کد(10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اتمر
مسکو
ازبکستان
نظرات بینندگان:

>>>   افغانستان قطب مواد مخدر شامل تریاک چرس هیروئین بنگ منطقه است وازین بابت میتواند همه جهان را اکمال وخود کفا سازد

>>>   همین موضوع راه یافتن شوروی سابق به بحیره هند و آب های گرم بود، که سبب جنگ در افغانستان شد که از چهل سال بدینسو ادامه دارد.
حالا افغانستان منحیث یک کشور تولید کننده مواد مخدره و تربیه و تجهیز و صدور تروریزم بین المللی گردیده است، که امکانات تبدیل آن به چهار راه اقتصادی و سرمایه گزاری و رشد اقتصاد آن موجود نیست.
بنأ نه چین و نه هم روسیه و کشور های آسیای میانه، علاقمندی سرمایه گزاری در افغانستان را دارند و نه هم راه ابریشم از افغانستان میگذرد و نه هم افغانستان به چهار راه اقتصادی آسیای میانه تبدیل میشود.
هرکس که در افغانستان پای گذارد، اگر مفاد اش تا زانو باشد، نقص آن تا کمر اش خواهد بود.

>>>   جناب اتمر فکاهیهای جدید را از کجا یاد گرفته اید؟

>>>   وقتی ایران هست چطور افغانستان چهار راه اقتصادی منطقه است ایران هم به ابهای بین المللی راه دارد هم جاده ابریشم از ان می گذرد وهم امنیت بی مانند دارد تا کی در خیال خود هستید

>>>   اگر به امید خدا کشور خراسان را در آینده نزدیک تشکیل دهیم و از شر اوغانها و اوغانستانشان رها شویم آنوقت نه تنها قبل اقتصاد منطقه بلکه قبل تاریخ و فرهنگ و ادب و تمدن در منطغه و سراسر جهان خواهیم بود
فیض الله بامیانی باشنده کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است