اشرف‌غنی احمدزی و قصه دروغ مبارزه با فساد او
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۵    ۱۳۹۶/۳/۵ کد خبر: 133638 منبع: پرینت

اشرف غنی که حامیان اش آن را تکنوکرات فسادستیز می‌خواندند حالا خود به بزرگترین فسادگستر زمان تبدیل شده است.

در کنار انحصار قدرت و مدیریت خودکامه تمام ارکان دولت که خود فساد بزرگی است، عملکرد این عوام فریب نشان می‌دهد که او نیز نقابی بر رخ دارد ورنه حرص و طمع وی به فساد و قدرت فسادزا، کمتر از هیچ مفسدی نیست.

او چندی پیش یکی از وزارت‌های دولت اش را قلب فساد و ترکیب وزارت دیگری را قومی خواند، درحالیکه قلب فساد ارگ و محور قوم گرایی دم و دستگاه شخص او است. برای او هر قانون شکنی و دزدی که منتهی به منافع خود و شرکایش شود، درست و عاری از فساد است.

شریک‌ساختن اعضای خانواده اش در قراردادها، انحصار تدارکات و به جیب زدن پول‌های کلان از این حساب، دم و دستگاه‌سازی کلان برای رفقا و همدستان خود و مصرف میلیون‌ها پول از سرمایه مردم در این زمینه، گوشه‌ای از خلاف‌ورزی های وی است.

حالا هم فروش هر جریب زمین به بهای 5 هزار دالر به شرکت الکوزی حامی انتخاباتی اش، یک نمونه از قانون شکنی و فسادی است که غنی انجام داده است. زمینی که هر جریب آن در بازار حدود 5 صد هزار دالر به فروش می‌رسد.

آثار حکیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
فساد افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   بياييددر اعتراض به فروش غير قانونى زمين و پرونده فساد ارگ به كمپاين سراسرى تحريم توليدات شركت فاسد الكوزى كه مربوط پسر أشرف غنى است ، بپيونديم!

>>>   این زمین ها و لو فی جریب یک ملیون هم باشد قطعآ قابل فروش نیست
داخل پلان انکشافی ایر پورت کابل میباشد. وگر نه یک جریب آنهم تا حال
خالی نمیماند . اشرف غنی غیر از ادای دین عبد الرحمن خود را
پنجاه فیصد دران شریک ساخته است .
این یک خیانت بزرگ است و طبق قانون اساسی رییس جمهور و شرکای جرمی او باید از جانب مجلس نمایندگان به محاکمه کشانیده شود.
م.زمین بوس کابل

>>>   Zahir Ariaie
پرونده فساد زمين خوارى ارگ پرونده سياه دولت تقلب و تعصب را سنگين تر از پرونده سياه حامد كرزى ساخت. دو رهبر سياسى هـژده سال اخير بدون شك دو تن از سياه ترين چهره هاى تاريخ افغانستان اند . اگر عبدالرحمان با كشتن و قتل عام، امين با ترور، اگر ملاعمر با وحشت به شهرت رسيد و تاريخ ساخت ، بدون شك كرزى و غنى به شيوه هاى مدرن سياه تر از انها عمل كردند و از نظر شهرت سياه و ننگين در تاريخ جايگاه خود را مسجل نموده و از قافله عقب نماندند. اين ملت و سرزمين روزى اين تاريخ را باز خوانى خواهد كرد و به نسل هاى اينده و كودكان خواهند اموخت كه كى ها در اين كشور چى ها كردند !

>>>   Ahmad Parwani
متوجه هستید!
شرکت هایی که از عبدالله حمایت کردند بلک لست شدند اما برای شرکت های حامی مالی کمپاین اشرف غنی، زمین های دولتی به قیمت کاه ‌ماش فروخته می شود.
نامش این کار را هر چی می گذارید بگذارید.
پ.ن: کسانی که پند نمی گیرند در سایه سپیدار بنشینند.

>>>   بهترين لقب براى غنى سرقومندان اعلىٰ فساد و تقلب است.

>>>   در یک سودا و معامله اگر غبن فاحش باشد و لو قباله شرعی تیر شده باشد شرعآو اصولآ باطل است . معامله زمین ها از جانب اشرف غنی با عبدالحمن
الکوزی قطعآ غبن فاحش و از چهره ء دولتی بودن آن اختلاس و خیانت هم است
که قابل تعقیب عدلی است مجلس شورای ملی صلاحیت دارد وظیفه رییس جمهور را تعلیق و طبق قانون اساسی او را محاکمه کند وظیفه رییس جمهور
به معاون او سپرده شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است