اعتراف آمریکا به کشتار گروهی غیرنظامیان عراقی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۱    ۱۳۹۶/۳/۶ کد خبر: 133654 منبع: پرینت

زاخارووا: آمریکا به بخشی از آمار قربانیان حملات خود در عراق اذعان کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از اعتراف آمریکا به کشتار گروهی شماری از غیرنظامیان عراقی در حملات هوایی ایتلاف تحت فرماندهی آمریکا ابراز نگرانی عمیق کرد.

به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، ماریا زاخارووا در بیانیه ای در سایت وزارت خارجه روسیه به اعتراف دیرهنگام واشنگتن به قتل بیش از یکصد غیرنظامی در یک حمله هوایی به منطقه الموصل الجدید در 17 مارس گذشته اشاره کرد و گفت: آمار کشته ها براساس برخی گزارش ها چه بسا به 200 نفر می رسید.

وی افزود: این کشتار تنها گوشه خونین دیگری از جنگی است که آمریکا از راه دور علیه عراق و سوریه به راه انداخته است.

زاخارووا گفت: گواه این مدعا نیز جان باختن 35 نفر از اهالی محلی شهر مرزی المیادین سوریه در چند روز پیش است. اوضاع در موصل نیز بر همین منوال است که در آن زنان و کودکانی کشته شدند.

این دیپلمات روس در میزان درستی اطلاعات آمریکا درخصوص تلفات غیرنظامیان در عراق در نتیجه حملات هوایی ایتلاف و استفاده آنها از سلاح های سنگین ابراز شک و تردید کرد و گفت که این اطلاعات از کشته شدن 352 نفر حکایت دارد؛ درحالیکه اطلاعات مجموعه انگلیسی نظارت " Airwars"، کشته شدن دستکم 3100 غیرنظامی را تایید می کند.

زاخارووا گفت: همانطور که می بینید، آمار بیشتر از 8 برابر از آن چیزی است که آمریکایی ها به آن اذعان کرده اند. آمریکایی ها در کنار هم پیمانان غربی همچنان به تصویر زشت و پلید حوادث در عراق رنگ و لعاب می دهند.

وی بار دیگر بر آمادگی روسیه برای تداوم هرگونه کمک موثر به عراق در مبارزه با تهدید تروریستی تاکید کرد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
عراق
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است