واکنش شدید شولتز به اظهارات تحقیر آمیز ترامپ
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۵    ۱۳۹۶/۳/۶ کد خبر: 133663 منبع: پرینت

نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دمکرات انتقاد شدیدی به رفتار تحقیر آمیز ترامپ علیه آلمان و اروپا در نشست ناتو وارد کرده و آن را غیر قابل قبول دانست.

شولتز رفتار ستیزه جویانه ترامپ با آلمان و اروپا را شدیدا محکوم کرده و چنین رفتار تحقیر آمیزی را مردود و غیر قابل قبول ارزیابی کرد.

وی تاکید کرد که رفتار ترامپ با متحدان به صورت دمکراتیک انتخاب شده خود در نشست ناتو در بروکسل قابل قبول نیست.

شولتز که در سخنانی به مناسبت روز کلیسا در برلین سخن می گفت همچنین روش های پوپولیستی که ترامپ با کمک آن به قدرت رسید را محکوم کرده و گفت: آنچه که در آمریکا در مبارزات انتخاباتی اتفاق افتاد نباید در آلمان هم اتفاق بیافتد. هیچ نیروی سیاسی نباید در هیچ زمانی اخبار نادرست را گسترش دهد.

در این میان درحالیکه ترامپ درباره حمله لفظی اخیر خود سکوت کرده است "یان کلود یونکر"، رئیس کمیسیون اروپایی ضمن تایید خبر این حمله ترامپ علیه آلمان در عین حال تلاش کرد تا با اظهاراتی آسیب های این اقدام را کاهش دهد.

وی در تفسیر این جمله ترامپ که آلمانی ها بد هست و خیلی بد! از جوی سازنده در گفتگوها سخن گفته و تاکید کرد که ترامپ نگفته است که آلمانی ها رفتار بدی دارند، وی گفته است که ما با مسئله مازاد تجاری آلمان مشکل داریم.

مشاور اقتصادی ترامپ نیز در حاشیه نشست امروز جی هفت اطمینان داد که ترامپ مساله ای با آلمان ندارد بلکه با تجارت آلمان مشکل دارد. ترامپ تا به حال خود درباره این انتقاداتش علیه آلمان صحبتی نکرده است.

در این میان "نوربرت روتگن"، رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان از حزب دمکرات مسیحی نیز لیاقت ترامپ برای عهده داری مسوولیت های قال توجه در ناتو را زیر سوال برده و در گفتگو با هفته نامه اشپیگل تاکید کرد که دونالد ترامپ نه تنها در شرایطی نیست که رهبری این ایتلاف غربی را بر عهده گیرد بلکه در حال حاضر علاقه ای به این مساله هم ندارد.

وی همچنین گفت: اروپا و آلمان باید برای این اتحاد بین المللی مبارزه کنند. دوم اینکه ما اروپاییان باید بیدار باشیم و اقدامات بیشتری برای امنیت خود انجام دهیم.

روتگن در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که سبک و اظهاراتی که ترامپ در نشست ناتو داشت قابل انتظار بود.

وی با تاکید بر اینکه ترامپ آمریکا نیست همزمان درباره سرد شدن روابط دو سوی آتلانتیک هشدار داد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
آلمان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است