حزب اسلامی: ارسال درخواست به یوناما دسیسه است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۴    ۱۳۹۶/۳/۶ کد خبر: 133668 منبع: پرینت

حزب اسلامی افغانستان درخواست شماری از شهروندان کشور به هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان را دسیسه‌ای از سوی حلقات خاص خواند .

به نقل از یک، حشمت الله ارشد، یکی از سخنگویان حزب اسلامی می گوید که یک دادگاه بیطرف تاسیس شود و عاملان جنایت‌هایی که در کشور صورت گرفته است محاکمه و مجازات شوند.

ارشد افزوده است که "حلقه‌های کوچک در داخل نیز از صلح میان افغانی و حضور گرم حزب اسلامی آینده‌ی خود را در خطر می‌بینند و به چنین کارها دست می‌زنند که بر روند صلح و هدف‌های حزب اسلامی تاثیر منفی ندارد."

یوناما روز پنجشنبه 4 جوزای 96 اعلام کرد که درخواستی مبنی بر عدالت‌خواهی برای قربانیان جرم‌هایی که ادعا می‌شود از سوی گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی صورت گرفته، دریافت کرده است.

در بخشی از خبرنامه‌ی یوناما آمده است: "شهروندان افغانستان و کسانیکه قربانی ستم شده‌اند نباید از حقوق قضایی‌شان محروم شوند و در این زمینه سازمان ملل باور دارد که توجه به حقوق بشر بسیار مهم و توسعه و حفاظت از حقوق بشر اصل اساسی صلح پایدار و واقعی است."

در جنگ‌های تنظیمی در کابل که جریان های مختلف جهادی در آن دست داشتند، شماری زیادی از باشندگان این شهر کشته شدند. شهروندان کشور بارها خواستار پیگری عاملان آن شدند، اما نه تنها این خواست پذیرفته نشده است، بلکه رهبران بسیاری از این جریان‌ها در رده‌های بلند حکومتی قرار دارند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حزب اسلامی
یوناما
نظرات بینندگان:

>>>   درست میگوید باید همه این آدم کشان محاکمه شوند

>>>   شاید مانند راکت زنی های دهه هفتاد بعد ازینکه چندین فرد بیگناه وبی دفاع کشته میشد می گفتند سوتفاهم بود حابلا هم سو تفاهم باشد؟؟؟

>>>   امریکاخوشحال بود که جهادخوران وطن خودرا به امریکاهدیه کرده اماپسان متوجه شدکه جهادخور عاشق امریکانیست بلکه عاشق پول وسرقت مال مردم است.
پس هرکشوری پول بده هروقت این وطن راتکرارمیفروشند. یعنی ایندفعه بشمول امریکافروش خواهدکرد ‌.
خام خیال

>>>   35 ملیون افغان از محاکمه شدن جنایتکاران جنگی تنظیمی و جهادی حمایت میکند،ولی به شرطیکه درین محکمه هم عدالت تامین شود یعنی مثلا "گلبدین و عبدالله" (چون ربانی و احمدشاه مسعود بیش از این وجود ندارند) به جرم قتل عام 65 هزار کابلی یکجا به محکمه کشانیده شوند. سیاف، قانونی، رئیس سنا ،رئیس ولسی جرگه وغیره تا اخیر ، بدون هر نوع گذشت یکی پی دیگر به جرمهای جنگی ، غصب زمینها و دارایی دولت و قاچاق موادمخدر عادلانه محاکمه شوند!!!!

>>>   او گلبیدین راکتیار!
جرا در جنگ هایی که در هنگام صدرات خودت در کابل نمودی به مردم عام و بی گناه کابل مستقیم حمله میکردی.
چرا هزاران نفر از مردم مظلوم ما را توسط راکت های کور ات شهید ساختی
آیا به آخرت عقیده داری. آیا روز آخرت خداوند انتقام این کابلی های بی گناه را نمیگیرد. آیا کوچکترین شرم.... تو ....است.
آیا دو باره فراری بخواهی شد. چرا که تو ادم ...م قبلا امتحانات زیادی را سپری کرده ای.
در اخیر از خداوند میخواهم که تو...لم.... را با همراهانت به غضب خود در همین دنیا و آخرت به عضب خود گرفتار کند تا دل بنده و میلیون ها نفر این سرزمین آرام شود. ما خیلی نا آرام هستیم.
یقینا که خداوند دعای بنده را قبول میکند زیرا در هنگامی که تو کابل را راکت باران میکردی من همیشه در نماز هایم دعا میکردم که گلبدیین را چنان از قدرت نظامی اش بگیری که به بیبیند و دلش بکفد و هیچگاهی قدرت ارگ را نگیرد که همان شد.
با احترام

>>>   بسیاروارخطائی میکنین حق تان است که وارخطاباشین

>>>   خداوند ذات بسيار دانا است انشاالله ميبينيم كه اين راكتيار چي ميشود
او در طول عمر خود يك كار خير براي مردم نه كرده است نفاق و قوم پرستي
را چنان در مغز جوانان اين كشور بخصوص قوم پشتون جايداد ه كه فكر ميكنم
چندين نسل اين مملكت اين طرز فكر را انتقال ميدهند
بدون أيكنه درك كنند كه دنيا و علم به كجا رسيد ولي ما هنوز هم با الفاظ
و اعمال خود آدم ها را ميخوريم و ميدريم ويران ميكنيم و برياد ميسازيم
اما وقتي فكر ميكنم كه اين زند گي را ختم و پايان است دلم أرام ميشود
كه يزيد و فرعون چي كردند انشاالله ماخذه خداوند هلاك دنيا و أخرت
اين گرگان خون خوار هستند
درد ديده از جنگ هاي راكتيار

>>>   راست گفته اين يك دسيسه است. شما فكر كرده بوديد كه همه چيز به دل شما ميباشد، چند روز بعد حزب إسلامي منتظر حكم سنگسار رهبران خود باشد، اين حكومت براي صلح ساخته نشده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است