تاثیر روابط ریاض و واشنگتن بر منطقه
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۵    ۱۳۹۶/۳/۷ کد خبر: 133707 منبع: پرینت

بهبود روابط ریاض و واشنگتن چه تأثیری بر منطقه خواهد گذاشت؟

پایگاه خبری «mcclatchydc» در گزارشی نوشت: رییس جمهور آمریکا طی هفته گذشته با مقامات عربستان و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در ریاض دیدار کرد و علاوه بر این چندین توافقنامه همکاری و به خصوص توافق فروش سلاح به این کشور را امضا کرد که بسیاری از منتقدان اعلام کرده‌اند این بهبود روابط بیشتر از آنکه برای امنیت منطقه سودمند باشد آن را تهدید می‌کند.

«جرالد فیرستاین» سفیر سابق آمریکا در یمن طی یادداشتی ضمن اشاره به سفر ترامپ به عربستان نوشت: علیرغم انتقادات شدید به عربستان، دونالد ترامپ اخیرا به عربستان سفر کرد و در این کشور مورد استقبال مقامات قرار گرفت و با 55 تن از سران کشورهای عربی دیدار کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: دو روز پس از سفر ترامپ به عربستان، صدها تن از معترضان در بحرین در پی درگیری با نیروهای رژیم آل خلیفه زخمی و 5 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

پایگاه خبری «mcclatchydc» در ادامه نوشت: بر اساس گزارش سی.ان.ان از ماه جولای سال گذشته تاکنون گروه تروریستی داعش 143 حمله تروریستی در جهان انجام داده و منجر به مرگ بیش از 2 هزار نفر شده است و علاوه براین گروه تروریستی داعش هزاران نفر را در عراق و سوریه اعدام کرده است و علیرغم این حمله های تروریستی، شعار مبارزه یا تروریسم ترامپ تنها بر روی ایران تاکید می‌کند؛ کشوری که در تلاش و مبارزه برای از میان بردن داعش سهم دارد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ریاض
واشنگتن
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است