گزارشی از وجود فساد نداریم
در گذشته تردیدی نیست که مسایل زیادی وجود داشته است اما بعد از سفارشات کمیته مک و ایجاد طرز العمل توزیع زمین، ریاست ها بر اساس آن عمل می کنند و نظارت مستمر وجود دارد 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۰    ۱۳۹۶/۳/۷ کد خبر: 133736 منبع: پرینت

پلان دولت برای پناهجویانی که از کشورهای اروپایی و همسایه باز می گردند، اگر متاهل باشند، دادن یک نمره زمین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سید حسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین امروز یکشنبه 7 جوزا 96، در یک کنفرانس خبری درخصوص مدارک اقامتی مهاجرین در پاکستان گفت: در سفری که قبل تر به پاکستان انجام شد توافقاتی صورت گرفت تا مدارک کسانی که کارت دارند تا آخر سال 2017 تمدید شود و نیز افراد فاقد مدرک راجستر شوند.

بلخی می گوید: بزودی راجستریشن افراد فاقد مدرک در پاکستان شروع می شود که رهبری آن برعهده دولت است و مراحل شناسایی و دادن کارت به عهده طرف پاکستانی است.

وزیر مهاجرین در خصوص تدوین راهبردی مبارزه با فساد در این وزارت اظهار کرد: در گذشته تردیدی نیست که مسایل زیادی وجود داشته است اما بعد از سفارشات کمیته مک و ایجاد طرز العمل توزیع زمین، ریاست ها بر اساس آن عمل می کنند و نظارت مستمر وجود دارد. گزارشی از وجود فساد نداریم اما روشن است که فساد به کل نابود شدنی نیست.

وی افزود: در جریات استرداد زمین از غاصبان، ساحه تجارتی بلند منزل شهرکی در ولایت خوست و 1800 جریب زمین در ولایت پروان استرداد شده است. دو نفر به دادستانی معرفی شده اند و امکان دارد در پرونده هایی که تحت بررسی است افراد دیگری نیز معرفی شوند.

بلخی، در پاسخ به این سوال که وزارت در قبال کسانیکه از اروپا می آید چه پلانی دارد بیان می کند: کسانیکه از اروپا و کشورهای همسایه می آیند، اگر متاهل باشند، دولت یک نمره زمین به آنها می دهد.

وزیر مهاجرین و عودت کنندگان، در خصوص کارهای این وزارت در جلوگیری از اخراج اجباری پناهجویان از کشورهای اروپایی گفت: در سال 2015، در مجموع 2 میلیون و 50 هزار نفر در کشورهای اروپایی تقاضای پناهندگی دادند که همه شان از افغانستان نرفته بودند و از کشورهای روسیه، ایران، ترکیه، پاکستان و کشورهای عربی خود را به اروپا رسانده بودند و این تعداد یک بحران ایجاد کرد و کشورها کوشش کردند که اکثریت را به کشورهای خودشان برگردانند.

بلخی افزود: وزارت مهاجرین با این کار مخالفت کرد و قرار شد مطابق اصول معین بر سر این مساله توافق شود و بدنبال آن مذاکرات شروع و تفاهمنامه ای امضا شد که در آن هر کس انفرادی بررسی شود و کنوانسیون ها و پروتکل های مهاجرین و قوانین داخلی کشورها مد نظر باشد و اینکه پناهجویان تا سه محکمه حق دسترسی به محاکم را داشته باشد اما در محکمه سوم اگر حکم خروج داده شود، افراد ناچار می شوند خاک آن کشور را ترک کنند و بعد از تفاهمات به پناهجویان فرصت عودت داوطلبانه داده شود.

وی، درخصوص وضعیت نامطلوب پناهجویان در یونان افزود: یک هیات به یونان فرستاده شده بود تا با مسوولین یونانی صحبت کنند، وضعیت بهتر شد اما مطلوب نشد و اکنون ازطریق فعالیت های دیپلماتیک کوشش می کنیم تا مشکلات حل شود اما ممکن است به آن حد مطلوبی که باید باشد، مشکلات حل نشود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیرمهاجرین
پناهجویان
نظرات بینندگان:

>>>   متاسفانه در دستکاه حکومت برنامه برای حل مشکلات مردم ما وجود ندارد ما همیشه در انتظار ارایه راحل از کشور های خارجی هستیم. جناب وزیر مهاجرین در حالی از مهاجرین اورپایی سخن می گوید که کشور های اورپایی قبلا تصمیم اتخاذ کردند ، گفتند مهجرین که به اروپا آمده اندباید پذیرفته شوند . سخنان وزیر مجاجرین فقط گرفتن یک امتیاز و نشان دادن فعالیت های میان تهی خود است
اگر فساد را حل کرده نمی توانید و جرات آنرا ندارید که عامیلن فساد را مشخص کنید پس شما جناب وزیر آنجا چه می کنید؟!
احمدی

>>>   امید واریم که همه وزیران مثل آقای سید حسین عالمی بلخی از فساد مبرا شوند.
حسیب

>>>   جناب وزير
دروغ هم از خود حد دارد . مايان كه در همين جا هستيم همه چيز براى ما اشكار است لازم نيست 
خودراپاك ومنزه جلوه دهيد. 
فساد در دوره شما در اوج خود است. يادتان رفته، كه چندى قبل هيات مختلط از رياست جمهوري تشريف اوردند پرونده فساد در وزارت شمافعلا دست بدست ميگردد وشما هر روز در ادارات مختلف در جستجوى واسطه و وسيله هستيد درين حال شما مى فر ماييد وزارت تان از فساد مبرا است. 
ايا رئيس پلان تان كه از اقارب شما ميباشد چندى قبل توسط موظفين رياست جرايم سنگين حين اخذ رشوه دستگير شد كه تحت حمايت مستقيم تان قرار داشت ، چه بود ،ايا ختم فساد 
در همانجا بود ؟؟
اقاى وزير، 
تعصب تبعيض و خويش خورى در تعينات واستخدام ها عدم اعتماد و باور بين پرسونل ومقام شما و همچنان بين نهاد هاى همكار بين المللى ونمايندگى هاى سيا سى وغيره .........
شكنجه اهانت بى حرمتى به مهاجرين افغان اخراج اجباري وكتلوى انها از كشور هاى ميزبان بلا تكليفى تن فروشى اطفال زير سن دركشور هاى بالكانات مقدونيا يونان صربيا بلغاريا آلمان وغيره ...كه كاملا ننگين و شرم اور است چيست ؟؟؟

دربدرى حدود دو ميليون هموطن بى جا شده ء داخلى چه در مركز و ولايات كه هر روز به تعداد انها افزود ميگردد و تراژيدى تازه انسانى را خلق ميكند شما حكومت ودولت با عدم مسوليت با وجدان هاى خواب برده وبى احساس فقط نظاره گر هستيد جواب تان چه ميباشد
ويا ..................
عجيب است. 
در امتحانيكه ممتحن نباشد دادن نمره صد از خود بخود اشكالى ندارد با تحسين ،
خدايا فقط تو رحم كن!

مامور وزارت

>>>   جناب آقای وزیر فقط در طول مدت وزارت خود توانستی نگهبانی از پول وزارت نمایید که کسی دوزدی نکند و شما در این مدت چه کار نمودید؟
برای مهاجرین هیچ تلاش صورت نگرفته فقط به همین وزارت دل خوش نمودی.
خانه رهایشی برای مهاجر به کجا ختم شد؟
ناهید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است