رویدادهای یمن در هفتم جوزای 96
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۶    ۱۳۹۶/۳/۸ کد خبر: 133751 منبع: پرینت

** امارات رسما ظرف چند روز گذشته با برقراری پروازهای هوایی از ابوظبی به جزیره تحت تصرف سقطری یمن و اعطای تابعیت اماراتی به ساکنان این جزیره از نقش نظامی خود در ائتلاف عربی برای اجرای نقشه اشغال برخی جزایر یمن سوء استفاده کرد.
امارات علاوه بر اهالی جزیره سقطری؛ به جزیره درسه، سمحه و عبدالکوری و دو جزیره صخره ای دیگر در ساحل اقیانوس هند در نزدیکی خلیج عدن 350 کیلومتری جنوب شبه جزیره عربی نیز تابعیت داد.

** سازمان ملل متحد امروز ضمن هشدار جدی در مورد شیوع بی سابقه وبا در یمن و تهدید جان بیش از یک میلیون و صد هزار زن باردار در این کشور؛ با اشاره به فعالیت تنها 35 درصد از مراکز زایمان در یمن و ویرانی اکثر زیرساخت های بهداشتی و درمانی در نتیجه جنگ؛ اعلام کرد که زنان باردار و کودکان شیرخوار که از سوء تغذیه رنج می برند، بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا به وبا هستند.

** ارتش و کمیته های مردمی یمن در نخستین ساعات بامداد امروز ضمن وارد آوردن خسارت های سنگین به نیروهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان، هشت نظامی این ائتلاف را در مناطق مختلف یمن از پای در آوردند.

** جیمی مک گلدریک هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در یمن از همه طرف های یمنی خواست با آغاز ماه مبارک رمضان ضمن توقف جنگ با برقراری آتش بس به عنوان فرصتی برای کاهش رنج های مردم یمن موافقت کنند.
گلدریگ با صدور بیانیه ای همه طرف های درگیر در یمن را به توقف جنگ برای فراهم آوری صلح و آرامش لازم برای یمنی ها تشویق کرد.

** دیدبان حقوق بشر با افشای وجود صدها مورد بازداشت ظالمانه، مخفی کردن اجباری در مناطق تحت تصرف دولت مستعفی یمن، امارات را متهم به نقض حقوق بشر در شهر ساحلی عدن واقع در جنوب یمن کرد.
این سازمان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که شهر ساحلی عدن در حال حاضر شاهد درگیری نیروهای امنیتی و شبه نظامیان متعدد در بیشتر مناطق خود است؛ به طوری که موارد زیادی از بازداشت های غیرقانونی و زندان های مخفی در عدن و استان حضرموت شرقی با مدیریت امارات گزارش شده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
یمن
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است