آیا تنها پولدارها باشندگان کابل می باشند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۹    ۱۳۹۶/۳/۸ کد خبر: 133763 منبع: پرینت

چرا باید تمام توجه به ساحات پولدارنشین صورت بگیرد، چرا باید سرک های ساحات مفشن و پولدارها یک داغ و یک جمپ هم نداشته باشد، چرا باید تنها وزیر اکبرخان، کارته 3 و 4 و خیر خانه و غیره از تمام امکانات رهایشی: آب، برق، کثافت دانی ها، سرک های پخته، نل آب، مکاتب و سایر رفاه اجتماعی برخوردار باشند و ساحات فقیر نشین محروم این امکانات اساسی زندگی باشند؟

آیا تنها پول داران باشندگان این شهرند؟ آیا ما حق زندگی کردن در یک محیط پاک را نداریم؟ آیا ما از جغرافیای کابل خارج هستیم؟ آیا تنها ما هستیم که در نقاط بدون نقشه شهری زندگی می کنیم یا شیر پور و ده ها نقطه دیگر شهر کابل هم در عین وضعیت قرار دارند که با وصف زور آبادی شان از سهولت های رهایشی و اجتماعی بهره مند هستند.

صحبت من بالای پل سوخته است. پلی که از بس نام آن با پودری عجین خورده از شرم به کسی آدرس داده نمی توانیم، پلی که از کارته سه و از پل سرخ دو صد متر فاصله ندارد، پل سرخی که هر دو طرف آن سرک پخته و کانکریت شده دارد.

ما در این منطقه آب صحی نداریم، نل آب را نمی شناسیم، دریای گندیده که به علت نبود کثافت دانی پر از کثافات شده و چندی پیش با آمدن سیلاب تمام خانه های اطراف آن از آب پر شد و تا شب در بیرون منتظر ماندیم تا آب کم شد و توانستیم به خانه های خود برگردیم.

وقتی به پولیس خدمتکار جامعه زنگ زدیم صرف شنید و بس، حوزه ششم خو اصلا زنگ ما را جواب نداد، اما تا صبح آن روز یک نفر هم نه از حوزه و نه از ناحیه شهرداری به طرف ما دور نخورد. بخاطر صدمه ندیدن از این مصیبت چندین بار به ناحیه مراجعه کردیم، گفتند از وسع ما پوره نیست، به شهردار جوان رفتیم، گفت ما بودجه نداریم که دریا را پاک کاری کنیم، نزد بشر دوست رفتیم او بیچاره هم چیزی نتوانست.

اطفال ما مجبور هستند تا دهبوری در آفتاب سوزان مکتب بروند، ناامنی به اندازه ای است که یک نفر در یکی از کوچه ها کشته می شود، خانه های مسکونی، اتاق های مسافران گمنام و بی نام و نشانی که به نام محصل اتاق گرفته اند اما کسی نمی داند که چه فعل و افعالی انجام می دهند، خطر بزرگ و تشویش زیادی را به باشندگان منطقه بوجود آورده است.

هیچ کثافت دانی در تمام منطقه وجود ندارد، آب غیر صحی است با آن هم سطح آن روز هر روز پایین می رود، هر کسی که پول دارد چاه های 80 -100 متره می زند اما وای به جان فقرا و بی بضاعت ها. ما از 50 سال به این سو در این محل سکونت داریم اما با آن هم طرفدار تطبیق قانون و نقشه شهری هستیم، یا مراجعه کنید یا ما بی خانه خواهیم شدیم یا این که اگر خانه ما داخل نقشه شد شاید کم از کم از نیم امکانات شهری بهرمند شویم.

حکومت بی خبر، لطفا از نواحی 18 گانه تان خبر بگیرید، به داد مردم بیچاره برسید، بس است که ما خطر هر لحظه ای از دست دادن جان های مان را از سبب ناامنی که به علت ضعف مدیریت شما است را متحمل هستیم. حداقل کمی از موترهای شیشه سیاه تان پایین شده و یک دو روز از پل لرزانک ما تیر شوید تا از دل ما بیایید، یک روز که از پل سوخته عبور می کنید، شیشه های موترتان را کمی پایین کنید و ببویید تا درک کنید که ما در چه وضعیتی بسر می بریم، چشم تان را باز کنید و دریای آلوده را ببینید.

مشتاق


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کابل
پل سوخته
نظرات بینندگان:

>>>   شهر کابل از نواحی تشکیل شده است. نواحی از گذر ها تشکیل شده است.
شما میتوانید مشکل هر گذر را با وکیل گذر در میان بگذارید و وکلای گذر موضوع را با روسای نواحی و روسای نواحی موضوع را با شاروالی کابل در میان بگذارند.
بطور انفرادی ، حل مشکلات یک منطقه، توسط تیلفون کردن، مشکل به نظر میرسد.
باید مشکلات از طریق رسمی در میان گذاشته شود و در پلان گرفته شود و جدول زمانی مشخص برای تطبیق آن در نظر گرفته شود.
در صورت عدم تطبیق پلان، میتوانید با تجمع اعتراضی، خواستار برکناری وکیل گذر و یا رییس ناحیه شوید و کسی را انتخاب کنید که بتواند به مشکلات شما رسیدگی کند.

>>>   چیز های را که شما نوشته کردید کاملاً درست است، من در این غم با شما شریک استم، اما اینجا یک موضوع است و او اینکه ما مردم بسیار بی غیرت استیم، بخدا شرم است برای ما، خجالت است که چهار نفر خلموک، بیسواد، بی ناموس بالای ما حکومت میکند و ما آرام نشسته استیم. این لعنت خداوند است که بالای ما اعمال میشود، دوم گپ نیست. ما بسیار بی غیرت استیم خداوند خودش کمک کند. روزگار بدتر در انتظار ما است، البته با کمال بسیار تاسف
هادی احمد شهر کابل

>>>   بابا چرا نام خیرخانه بیچاره را بد میکنید.
اگر کوچه هایش سمنت شده است هر خانه 350 دالر پرداخته است.
دیگر کدام کاری نکرده اند که قابل یاد آوری باشد. سرک لب جر الی ماکیت ، سرک سرای شمالی بدترین نمونه های خدمت دولت کرزی و غنی به خیرخانه است.
سرک حصه سه مستقیم که از لب جر الی قبرستان پنجصد فامیلی میباشد نیز از ز30 سال بدینسو در حالت زار است. لطفا کمی واقعبینانه برخورد کنید.
دل ما را خاک کفاند و دل شما را حسرت آن

>>>   یک مشکل دیگری که در این پل است سرو صدای بیش از اندازه بلندگو های فروشندگان است که گوش هارا کر می کند.
یک نفر غیر پودری ره نمی بینی، هر طرف لاش واری پودری غلتیده.

>>>   پودری را دولت پشتولی باید جمکنه و تداوکنه وضیفه دولت پشتولی است نه وضیفه مردم غریب و بی چلره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است