پاسخی بر چند ادعای کذب و دروغ پشتون ها
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۲    ۱۳۹۶/۳/۸ کد خبر: 133780 منبع: پرینت

1- ما پشتون ها مردمان بومی افغانستان هستيم.
جواب: پشتون ها قوم كوچی بودند و تا حال يک تعدادش كوچی باقی مانده اند، كوچی هيچ وقت بومی شده نمی تواند

2- افغانستان از افغان يا (پشتون ها) است به خاطری كه پيشوند اين كشور افغان است.
جواب: نام افغانستان يک نام تقلبی است در سال 1846 میلادی توسط انگليس ها به خاطر امتيازگيری زيادتر به نفع پشتون ها از روس تزاری و هند انگلیسی نامگذاری شد. اين كشور پیش از آن نام اش خراسان بود.

3- ما پشتون ها اكثريت هستيم.
جواب: همه می دانند كه تا به حال هيج وقت نفوس شماری كامل از افغانستان صورت نگرفته است و احصاييه كه شما می دهيد، يک نوع امتيازگيری تقلبی است.

در زمان جمهوریت محمد داوود، اداره مرکز احصاییه با کمک سازمان ملل متحد، سرشماری نفوس را از پلچرخی آغاز و به سوی جلال آباد و کامه و لغمان و تمام مشرقی ادامه دادند و پس از توحید ارقام معلوم که که پشتون ها در منطقه خود که ادعای اکثریت داشتند، از 35 درصد بیشتر نیستند و هنوز مناطق مرکزی و شمال و مناطق غربی کشور که مناطق غیر پشتون اند، سرشماری نشده بود که از هراس این سرشماری را متوقف کردند.

اگر با تعقل محاسبه كنيم، كابل مركز تجمع اقوام است. از آنجا ما قياس كرده می توانيم كه شما اقليت هستيد. در سال 1387 یک موسسه مستقل آمريكايی به نام Independent statistics كه مركزش در كارته 4 كابل بود در روزنامه نيوز آمريكا نشر كرده بود 81 درصد افغانستان غير پشتون است.

4- زبان پشتو زبان ملی و اول افغانستان است.
جواب: ملی كلمه ای است كه تنها بر يک كليت گفته می شود درحاليكه زبان پشتو را تنها پشتون ها می دانند نه اکثریت مردم افعانستان. در اين صورت تنها زبان فارسی يا دری، زبان ملی شده می تواند كه تمام اقشار و اقوام به شمول پشتون ها به آن دسترسی گفتاری و نوشتاری دارند

5- ما اوغان هستيم غيرت پشتونوالی داريم.
جواب: من تا حال نمی دانم حكايت از غيرت پشتونوالی چيست و يا اينكه يک شعار نمايشی است؟ اگر قرار باشد غيرت به خاک فروختن و يا آوردن انگليس، روس و يا پاكستانی باشد، پس شاه شجاع، تركی، امين، نجیب و ملاعمر از همه با غيرت تر هستند.

6- اتن ملی است.
جواب: اتن یک رقص یهودی است که رییس مرکز تحقیقات جهانی اسراییل در اثر خود (تکاپو برای قبایل گمشده) به اثبات رسانده است. اتن کوچک ترین ارزش هنری ندارد بلکه یک خیز و جست وحشیانه قبیله ای است و ديگر اينكه چرا همه چيز كه از شما است بايد ملی باشد؟ چرا از فرهنگ كهن و افتخار آفرين خراسان منكرید و يا اينكه با خراسان و ملت اش كه امروز اكثريت ملت ما را تشكيل می دهد مخالف اید.

همه فاشيستان بايد فرهنگ منطق و حقيقت پذيری را پذيرا شوند و هيچوقت از فرهنگ تزوير و تقلب كار نگيرند. اين به نفع شان نيست چرا كه يك روز حقيقت آشکار می شود و آنگاه سياه رو شود هر که در آن غش باشد.

ثریا بها


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پشتون
خراسان
نظرات بینندگان:

>>>   نمیدانم هدف از نشر این مطلب تفرقه انگیز که براساس عقده ها و بدون سند و مؤخذ تحریر شده، چه است؟؟

>>>   بها هم سخنان بها مى زند!!! اكر زحمت نمى شود همين نقشه خَر اسان را خو يكبار نشان بدهيد كه در كجاى اين كره خاكى نامى مملكتى به نام خَر اسان بود!!! خير هست خفه نشو!! شايد بابه جانت در كوجكى برايت همينطور كفته باشد كه فكرت را غلط كند!!!

>>>   آفرین به خواهر بزرگوار وبااحساس .ای کاش که به اصطلاح تیکه داران ورهبران پول پرست وناموس فروش هم همین احساس را می داشتن.
ص ض دره

>>>   محترمه نويسنده البته مه نميفهمم كه شما خانم هستيد ياكه ني مه خوهمين مطلب تانرا كه خواندم تا بحال از زبان هيچ خواهري همچون كپ هايكه بوي تفرقه و نفاق بيايد نشنيده ام اميد وارم كه بخود بيايد سوالها و جواب هاي شما بشان يك ادم روشن فكر و يا نويسنده نميايد من خودم بصفت يك ادم غير پشتون كه در هرات زندگي ميكنم بسيارخجل شدم بسيار بي مزه و حيرت اور بود افسوس بر ما خداوندج همي ما را براه راست هدايت كند ورنه روز بروز كارهاي خراب تري از ما سر ميزند با خواندن اين مطلب شما من را بياد مطلب هراتي ما برد كه ديره مايه بفته بدست مادر عروس همير ميگم كه خداوندج خير ماره پيش كنه باميد سربلندي تمام اقوام افغانستان و افغانستان عزيز و هميشه سر بلند.
لالاهراتي

>>>   ثریا جان خودش رفته درکنج عافیت نشسته وازانجا زهز پاشی میکند حالا زمان تصفیه حساب یا دعوای چنین موضوعات هست ؟؟
مشکل اشرار داغش وپاکستان یا اسرائیل ما مهمتر است یا اینکه هزاران سال قبل کی ازکجاآمده؟؟ همین حالا که خودت درکشور دیگری ساکن هستی باید باتو دعوا راه اندازند که ازین وطن نیستی یاچرا از کجا آمدی؟؟
امریکا متشکل از ده ها قوم نژاد است پیشرفته ترین قدرتمند ترین کشور جهان است همین همسایه ما اسرائیل از بلوچ پشتون پنجابی سک وسایر اقوام تشکیل شده، حالا اگر تو زیاد به فکر این مردم ووطن هستی بیا یکجابا مردم سردی ها وگرمی ها خوشی ها وتلخی هارا تحمل کن !
ر

>>>   لطفاً اين سخنان مطرح نكن (اگر افغان هستي) در غير او چوچه انگليس
طفرقه پرتي حكومت كن
ما حالا هوشيار شديم به اين سخنان تاجك و افغان فريب نميخوريم
همه ما يكي هستيم از بدخشان تا نيمروز از هرات تا پكتيا
انگليس و يهود و هم قلمروانش خبر باشد كه روزي خواهد رسيد كه مرگ مرگ فرياد خواهيد زد و مرگ بدتر براي تان انتظار دارد به خصوص به نويسنده انگليس فاحشيست اين مقاله

>>>   خانم ثریا بها همه واقعیت را گفتند حقیقت دارندتاحال احصایه دقیق گرفته نشده سمت جنوبی همه بی تذکره بودند صرف کسانیکه درموسسات تحصیلی نظامی یا ملکی شامل میشدند تذکره اخذ میکردند اما اکثریت عوام نه خدمت زیر بیرق عسکری را دران میکردند نه تذکره داشتند.حتا معاش مستمری جنرالی هم میگرفتند که از طرف نادر غدار برایشان حواله گردیده بود پس احصایه دقیق نود درزمان حفیظ الله امین امرشد تعداد خیمه های کوچی هارا ازطریق هوا حساب کنید ذریعه هلیکوپتر تمام غژدی هارا حساب کردند که 35000 شد بعد امر کرد ضرب ده شود 350000شد بعد بار سوم ضرب ضرب ده شد.طورخیالی نفوس کوچی ها سنجیده شد..
درزمان کرزی دوراول انتخابات ازآنطرف دویرند پشتون های پاکستانی بودن داشتن تذکره آمدن کارت رای دهی گرفتند بازهم نتیجه انتخابات نشان داد که پشتون ها اکثریت نبودند در زمان اشرف غنی احمدزی هم باوجود تقلب اکثریت نشددند.
بااحترام.

>>>   میخواهم در جواب این ادعای سر تا پا دروغ فاشیست ها این شعر شاعر جوان را بازگو نمایم!
از خاکم وهم خاک من از جان وتنم نیست
اینگار که این قوم غضب هم وطنم نیست
اینجا حرمت و قلم وقانون شکستند
با پرچم بی رنگ درین خانه نشستند
پا از قدم مردم این شهرگرفتند
رای و نفس وحق همه باقهر گرفتند
شعری که سرودیم به صد حیله ستاندند
با ساز دروغین همه جابرهمه خواندند
با دست تبر سینه ای این باغ دریدند
مرغان امید ازسر هر شاخه پریدند
بردند ازین خاک مصیبت زده نعمت
این خاک کهن بوم سراسر غم ومحنت
از هیبت تاریخیش ابار بجا ماند
یک باغ پر افت وبیمار به جا ماند
از طایفه ای {ابدالی ومحمود ومزاری}
هیات که صد مرد عزا دار به جا ماند
از مملکت فلسفه و شعر وشریعت
جهل و غضب وغفلت وانکار بجا ماند
و...
غافل که تبر خانه ای جز بیشه ندارد
از جنس درخت است ولی ریشه ندارد
و...
با برف زمین اب شود ظلم وقساوت
فرداش ببینید که سبز است دوباره

معلم داود بیگ از لیسه ای صمیم سانچارک

>>>   ثريا بها !
به خيالم بيكار هستي كه موضوعات تاريخ گذشته را ورق ميزني؟؟؟
١- افغانستان سر زمين افغان ها بوده ومتعق به تمام اقوام ساكن در افغانستان ميباشد.
٢- افغانستان را افغان ها نه فروخته بلكه در وهمه اجتماعي توسط خاينين فروخته ولي بأثر مبارزه ملي ازاد گرديده است.
مثلا در وقت بچه سقا فروخته ولي توسط مبارزين ازاد گرديد وحالا هم وسيله رباني وباند ان فروخته و مبارزه براي ازادي ان جريان دارد.
٣- خير است ومنتظر باش كه چه ميشود خانم عزيز!
در سوچ هاي بالا دست ميزني كه برق متضررت نه سازد.
نوروز

>>>   ريس دانشگاه تحسين نامه يى را كه واژه دانشگاه در ان بكار برده شده بود، امضاء نكرده است كه مصداق تروريزم ادبى و علمى و ترويج كننده نفاق و نفرت است!جناب استاد عطا والى بلخ بايد در مورد اين موضع توجه و به ان رسيدگى كند.

>>>   در گذشته نیز کسانی بود که این موضوعات پوچ را دامن زدن ولی جای نگرفت بجز بربادی بهتر خواهد بود که یکدیگر پذیری را بیاموزید و گرمی تعصب که دارید از طریق دیگری خاموش بسازید ما مردم کابل با پشتونها ارتباطات عمیق داریم تمدن نوین را همین پشتون ها به کابل آورد البته با انتقال پای تخت از قندهار بیشترین نفوس در کابل پشتون ها میباشد حتی اگر به دری صحبت میکنند ولی خون که در رگهای شان جریان دارد پشتون است فرملی ها که اکثریت مردم شهر نشین کابل هستن از ریشه یی پشتون ها استند از هر ولایت که هستی اینقدر به خود جرات نتی در حد خود باش بروید از بجای دامن زدن این موضوعات به ولایت خود خدمت کن بهتر خواهد بود

>>>   گل گفتی و راست نوشتی دوست !

>>>   بار ها نوشته ام و باز خواهم نوشت که اوغان اوغان است ، تا انسان و فرهنگی می شود انجیر تاشقرغان ما گل خواهد کرد و دم شتر تازی های سوسمار خور به زمین خواهد رسید .
این یک نمونه دیگر کار رئیس اوغان که از قضا رئیس دانشگاه بلخ شده . شما خود داوری کنید که من متعصب هستم یا این طایفه بی فرهنگ زن فروش :

>>>   Habib
افغانها بمثابه بازماندگان ده خانوده یهودی: البته این تیوری در اثر کاوش تاریخ دانان قرین به حقیقت است و گفت که خود بخود حقیقت است. در تاریخ ادبیات قرون 16-19تذکر یافته است که افغان ها از اسرایئل باستان منشآ گرفته است. در این باره دانشمند انگلیسی بنام راورتی<RAVERTY> منشآ افغاغنه را عبرانی توصیف نموده که در زمان حاکمیت هخامنشی ها از سرزمین اسرایل رانده شده اند.
زمودین روسی معتقد است که در تورات کتاب عبرانی ها کلمه ای افغانه و کردار و گفتار افغانه بطور مسسل تذکریافته است و به همین طور؛ افغانه را نواسه یی ساوول محسوب میکند.
مورخ بزرگ پشتون ها یعنی افضل خان ختک در اثرخویش چنین مینگارد که : انانیکه از شام برون آمده وبه کوه سلیمان جایگزین شده اند در حقیقت همین اصفه و افغاغنه اند که ریشه ای یهودی دارند.
مولف ریاض السیاحه مینوسید که در زمان حضرت سلیمان <932-962>پیش از میلاد مردی بنام افغانه زندگی میکرد و در جریان ساخت مسجید اقصی این مرد <افغانه> سرکار جمعیت کارگران بوده.
مورخین اند که افغانه را به حاجره خانم ابراهیم ارتباط میدهند وبه همین منوال عبدالله خان هراتی افغان ها را نماینده گان ده قبیله گم شده یهودی میپندارد واز بازماندگان ساوول است.
همچنان افغان ها مربوط قبیله ای بن یمین میداند و در این باره اقرار ظاهر شاه که گفته بود که ما از قبیله بن یمین استیم.
سید عبدالجبار شاه که پتان <پشتون> بود میگوید که؛افغان ها <پشتون> ها از نژاد سمتی اند و یا عبری ونه از نژاد اریایی .
سرویلیام جانس در شرق شناسی وقف زمان نموده ومیگوید که ؛افغان ها از جمله ده قبیله گم شده اسرایل میباشند.
افضل خان ختک که مولف کتاب تاریخ مرصع است ؛ در مورد شجره ای افغان ها چنین نظر میدهد:قیس <عبدالرشید>که پتهان نیز معروف است از لحاظ شجره نسب 34نسل گذشته به افغانه بن ارمیه ؛37 نسل گذشته به ملک طالوت ؛42 نسل به یعقوب اسرایل؛45 نسل به ابراهیم.
عبدالله خان هراتی محقق پشتون زبان است که در جای از اثر خویش نوشته میکند که طالوت پادشاه یهودیان بود-او دو فرزند داشت -افغانه و جالوت وافغانه نام جد قوم پشتون است.
در فرایند این تحققات ، دانشمندان به این عقیده اند که کلمه ای افغان از افغانه عبرانی اشتقاق شده باشد؟
بروایت اثار تاریخی ؛برای نخستین بار کلمه ای افغان در زمان سلطان ابوسعید میرزا <1316>میلادی از سوی مورخین به پشتون ها استعمال شده و در حالیکه تاریخ در باب سونوشت تاجیک ها اضافه از 6 هزار سال را حکایت میکند!
بنظرمحققین؛استنباط منشا یهودیت افغان ها نیز در موجودیت کتاب تورات نزد قبیله یوسفزایی نهفته است و زمانیکه نادرشاه پادشاه ایران به هندوستان هجوم برد؛در عرض راه پشاور مویسفیدان قبیله یوسفزایی یک نسخه از تورات را که بزبان عبری<یهودی>نوشته شده را به نادرشاه تهفه داد! <قاضی عبدالله>
پرفیسورگریگوریف در اتکا به وجود مشخصات مشترک بین یهودیان وافغان ها چنین تحریر میدارد که؛ یکم-نادیده گرفتن روایات و افسانه ها در موضوع تحقق ؛ نیز یک عمل ساده لوحانه وغیر واقعیبیانه است.
دوم-نام های از شهرها ومحلات در افغانستان با نام های محلات در فلسطین مطابقت دارند.
بطور مثال:افریدی و شنواری نام های محلات کوهستانی اسرایل اند؛خیبر -اسم معروف در غرب اسرایل؛صدوم نام که در منطقه قبایلی که در اسرایل شهری بدین نام وجود دارد؛ کوه سلیمان نام یهودی میباشد؛ساوول نخستین پادشاه یهودی.
سوم-از ازمنه های خیلی قدیم ؛گروه کثیری از مهاجرین یهود در افغانستان زندگی میکنند و چنین ادعا نتنها بروایات متکی است ؛بلکه دسترسی به منابع نیز انرا ثابت ساخت.<گریگوریف -کابلستان و کافرستان>.به همین منوال ؛ برتولد نام شهر یهودیان نشان دهنده آنست که عده کثیری یهودیان در آن جا زیست مینماند . در بالا این جای ها تذکر یافت.
افضل خان ختک دو نوع شجره نسب را برای افغان ها قایل است:اصلی و وصلی.از نظر وی ؛ اصلی همان های که ریشه ای یهودی دارند ووصلی ها قبیله های که بنابه شرایط در میان اصلی ها هضم شده باشد و مثال میدهد که غلجایی ها را.
در باره ای غلجی ویا غلجایی ها مونرسکی در کتاب لهجه های تورکی خلیج چنین مینگارد که؛غلجایی ها از قبیله ای تورک میباشند که از حدود جلارخ به کابلستان مهاجرت نموده و در دشت های نواحی غزنی متوطن.
یادداشت: من مخالف هیچ قوم وملیت در میهن نیستم و برعکس ؛ همه باشندگان سرزمین ام قابل احترام و کار های انسانی شان درخور ارج! این نوشته ؛ پاسخی است چون مشت کوبنده بروی این بدسگال که در میان مردم مظلوم و جنگ زده تفرقه انداخته و یکی درون خانه ودیگری برون خانه میپندارد.
در بخش دوم- افغان ها چگونه و در چه زمانی وارد سرزمین خراسان شده اند؛ ادامه داده می

>>>   Abdul Habib
نوشته ها و تحققات من ؛ پیرامون تاریخ اوغان ها برمبنای سند و حقیقت استوار است و تاریخ ظهور این قبیله در کشور مان ؛ حدود 300 است و نه بیشتر.

>>>   Bakhshi
درود بر مادر تادیخ معاصر کشور بانو ثریا بهاء گرانقدر!
مورچه که هنگام گم شدن اش نزدیک شد بال میکشد.
همچنان حالا حکومت قبیله سالار پا خود را از گلیم خویش فراتر دراز کرده و بال هایش نیز بزرگتر شده است.
انشاءالله به برکت ماه مبارک رمضان ماه نزول قران حق بر باطل پیروز خواهد شد.

>>>   بدالسمیع صمدی
تاريخ اين سرزمين جعلكاري شده وبايد دوباره باز خواني شود. اين رسالت روشنفكران است تا اقليت هاي كاذب كه سال هاي سال است زير نام اكثريت امتياز مي گيرند بايد اين روند متوقف شود در غير جعل كاران با اين سم پاشي شان ذهنيت بيدار نسل جوان ما را مسموم ميكنند. مادر شعور شكوهمند ات را مي ستايم هميشه انتظار توليد زيباترين مفاهيم را دارم از شما.

>>>   خانم ثریا خیلی ممنون برای این که بسیاری از امور اگر رسانه ای و مکتوب نشودشاید بر اثر گذشت زمان به دست فراموشی سپرده شود هرچند مطالب متذکره در بالا تماما برهمه آشکار است و اقوام و قبایل غیر پشتون همه می دانند که در افغانستان چی می گذرد ولی بابت این که این مسایل را مکتوب نموده اید جای قدردانی دارد امیدوارم که از برادران و خواهران پشتون اگر کسی اعتراضی دارند بطور منطقی استدلال شان را بیاورند این امر از آن جهت ضرورت دارد که این مسایل صرفا برای تفرقه افگنی نباشد بلکه جهت حل مشکلات مردم افغانستان و آینده روشن برای این کشور باشد یعنی در حقیقت تلاش شود که مشکلات از طریق گفتگو حل شود و اگر سوء برداشتی هم وجود دارد حل شود. سعیدی

>>>   پشتون ها قوم كوچی بودند و تا اکنون هم هستند اشرف غنی نماینده قوم کوچی است و کوچی مردم بومی افغانستان نیستند سالانه ار مرز دیورند در بهار همرا با گله رمه های شتر خر سنگ مرخ خود در بهار به لکدمالی چرگاه های افغانستان می آیند.

>>>   واقعيت ها بيان كردي اش كاش ذره خرد ىر در وجود اينها باشد تاواقعيت را قبول كنند

>>>   خانم ثریا بها اینقدر موضوعات چه فایده خواهد داشت شما فکر می کنید نوشته های شما پشتونها میخوانند و برآن عمل میکنند،نه خیر به ناحق جنگ قومها را در افغانستان ایجا نکنید. اگر نوشته پاکستانی و یا دیگر شبکه های جاسوسی کشور های دشمن باشد نفرین باد بر نویسنده و دیگر چغه کوچی سگ پست.
لعل

>>>   حقيقت تلخ است، گفتنش جرأت و همت ميخواهد، بايد برادران پشتون را از توهم خودبزرگ بينى نجات داد. خداوند سخن حق را دوست دارد.

>>>   خانم بهأ یکی از نویسنده های چیره دست کشور است او با نوشتن کتاب بنام رها در باد محشر برپا کرد وپرده از روی جنایت های نجیب وخانواده اش برداشت.
بها حنجره آزادی خواهی یک ملت است وفضای مکدر شده سیاست درافغانستان با ندای عدالت خواهی این بانو دوباره جان تازه می گیرد. دوستان که راجع به خانم بها معلومات ندارند یکبار این آثار شان را بخوانند بعد میدانند قدرت قلم وفکر این بانو راآنگاه ابر های کینه را در اطراف نام ایشان ضخیم نمیکنند.
بانو بهأ علمبردارآزادی است روح آزادی خواهی اش را می ستایم . آنچه درشاناکثریت خیالی نوشتن واقعیت دارد.

>>>   پس همين اقوام کوچى سرزمينهاى اشغالى ساز چه در فلسطين چه در فغان ستان
"کلمه ای افغان از افغانه عبرانی اشتقاق شده " پس افغان در عربى و فارسى فرياد و داد معنى نمى دهد.پس اکنون فهميدم که کشور با نام يهود را امريکا و غرب پشتيبانى مى کند.
پس ڀژوهش آب دهن شان را اسراييل مى کند

>>>   1- جدایی افغانستان از ایران به چه علت انجام شد?
2- جدایی افغانستان از ایران کدام سال بود?
3- قرارداد جدایی افغانستان از ایران چه زمانى کدام سال بود?
4- نشست جدایی افغانستان از ایران در کدام شهر بود?
5- قرارداد جدایی افغانستان از ایران چند بند و يا ماده داشت?
6- قرارداد جدایی افغانستان از ایران را کى امضاء کرد?
7- جغرافيه افغانستان پيش از نافذ شدن قرارداد پاريس سال ١٨٥٧ کدام سوى هندوکش بود شمالى يا جنوبى?
8- برتانيه از کى نماينده گى مى کرد?
9- کى نام "پختونخواه" را افغانستان کرد?
10- "پختونخواه" را کى براى اولين بار ناميد?

>>>   نوشته هلای خانم بها همه رها درباد است > اگر پشتون ها عیبی دارند چرا شوهر پشتون انتخاب کردی یعنی احمد زی برادر مرحوم نجیب ؟؟ یاشاید مشکل اصلی ات باشوهرت هست !
ر

>>>   خداتراخیربدهد لالاهراتی چه خوب موضوع راروشن نموده وجان کلام رارسانیده یی براستی که این چه دردی رادوامیکندکه بگوییم مثلاً‌هزاره ازین وطن است ویا ازبک نیست چه بهتراست که بگوییم همه ازین وطن ویک تن هستیم (به گفته همان آهنگ زیبای هزارگی همی مو پک بیراریم )بنظربنده هرسخن و گپی که ازان بوی نفاق بیاید آب به آسیاب دشمن ریختن است . خداوند مارابصیرت وهمدیگرپذیری نصیب فرماید.

>>>   بانو ثریا بها صد در صد واقعیت را بیان داشته اند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است