نشست سالانه انرژی چارتر در ترکمنستان (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۴    ۱۳۹۶/۳/۹ کد خبر: 133830 منبع: پرینت

وزیر انرژی و آب در نشست سالانه انرژی چارتر در ترکمنستان اشتراک نمود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، امروز سه شنبه 9 جوزای 96 افتتاحيه فوروم بين المللي انرژي چارتر در شهر عشق آباد تركمنستان آغاز شد.

وزارت انرژی و آب در خبرنامه ای اعلام کرد که علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب به منظور اشتراک در نشست بین المللی " ايجاد توافقنامه چند جانبه چهارچوب براي ترانزيت انرژی" به ترکمنستان رفته است که این نشست در روزهاي 30 و 31 می 2017 با حضور مقام های عالي رتبه انرژي از كشورهاي مختلف جهان و منطقه برگزار می شود.

قابل ذکر است که كشور ما افغانستان كه به عنوان مسير ترانزيت انواع حامل هاي انرژي چون برق و گاز از آسياي مركزي به جنوب آسيا مطرح مي باشد، از شركت كنندگان مهم اين نشست بين المللي است.

كشور تركمنستان به عنوان يكی از كشورهاي دارنده منابع عظيم انرژي گاز در جهان، رياست سازمان انرژی چارتر را در سال 2017 به عهده دارد.


وزیر انرژی و آب ترکمنستان عشق آباد

وزیر انرژی و آب ترکمنستان عشق آباد



کد(10)

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکمنستان
وزارت انرژی و آب
نظرات بینندگان:

>>>   من فکر میکنم که انشأ الله و رحمن،اگر خدا بخواهد، در صد سال آینده، قبل از خلاص شدن منابع نفتی و گازی جهان، افغانستان به یک چهار راه انتقال نفت و گاز تبدیل خواهد شد.
هرچند از شروع کار پروژه که در زمان طالبان یک شرکت امریکایی زیر نظر گرفته بود، تا حل بیست سال گذشته است و هنوز در افغانستان سنگ بالای سنگ گذاشته نشده است، اما مقامات امریکایی میگویند که دلیل آن عدم بهره برداری چینی ها از معدن مس عینک لوگر است.
زیرا چینایی ها به ما وعده کرده بودند که ما از مس عینک برایتان پایپ لین های مسی میسازیم و در اختیار شما میگذاریم که گاز ترکمنستان را انتقال بدهید، اما چینی ها از پانزده سال بدینطرف موفق نشدند که مس عینک را استخراج کنند.
اما زمانی که ما این موضوع را ا چینی ها میپرسیم، چینی ها میگویند که چون در معدن مس عینک آثار باستانی از دوران بودایی افغانستان است و دولت افغانستان نمیگذارد که این آثار تخریب شود.
و هنگامی که ما از مسؤلین دولتی افغانستان میپرسیم که چرا این آثار را انتقال نمی دهید؟
آنها در جواب میگویند که دولت هند ما را نمیگذارد و میگویند که:
همینقدر بس است که پادشاه شما عبدالرحمن خان، با توپ بت های بامیان را لنگ و کج و کور کرد و طالباآنها را انفجار دادند.
دیگر همینقدر کافی است که ما گاو را منحیث خدای خود پرستش میکنیم، اما طالبان منحیث رفع غرایض جنسی از آن استفاده میکنند و بعدأ او را میکشند و گوشت او را میخورند.
حالا ما اجازه نمیدهیم که بت های ما از معدن مس عینک بی جا شوند و روح آنها نا آرام شود.
بنأ این پروژه ها با یکدیگر وابسطه است و از همین خاطر کار آنها پیش نمیرود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است