پیشنهاد مذاکره با آمریکا، از سوی پاکستان است
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۰۷    ۱۳۹۶/۳/۱۰ کد خبر: 133845 منبع: پرینت

پاکستان به مخالفین مسلح اجازه صلح با حکومت افغانستان را نمی دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، سید آصف صدیقی عضو مجلس سنا دربرنامه " خط کابل" در رابطه با درخواست طالبان مبنی بر مذاکره با آمریکا گفت: صحبت هایی که می شود از طرف خودشان نیست و برنامه کشورهای همسایه است تا از جانب آنها به آمریکایی ها پیشنهاد داده شود.

وی گفت: زمانیکه با ملاعمر بحث صلح مطرح شد و علاقمندی به این موضوع نشان داد از طریق حکومت پاکستان خبر کشته شدن ملاعمر اعلام شد. این مسایل نشان می دهد که پاکستانی ها هیچ گاه نمی خواهند صلحی انجام شود چراکه اینها عساکرشان هستند.

صدیقی افزود: یک تعدادی از طالبان در کشور پاکستان افسوس می خورند که بازگردند اما تحت فشار هستند، من به طالبان افغانی می گویم، مانند حزب اسلامی بیایند و صلح کنند در غیر اینصورت هرگاه که آنها از بین بروند شما هم از بین خواهید رفت.

وی، درباره راهکار کمرنگ کردن نقش پاکستان در افغانستان می گوید: زمانی که حمایت روس ها را تا اندازه ای داشته باشیم کلید ایران هم در دست روسیه است و پاکستانی ها به تنهایی توانایی تمویل تمام گروه ها را ندارند و حتی از طریق ارتباط قوی با کشور چین هم می توان روی پاکستانی ها نفوذ داشت اما مساله این است که همیشه آمریکایی ها در پیش بینی و عملکرد جلوتر بوده اند و این مسایل نمود عملی کمتری یافته است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است