پرسش‌ های جدی درباره انفجار امروز وزیر اکبر خان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۵    ۱۳۹۶/۳/۱۰ کد خبر: 133879 منبع: پرینت

حمله امروز نه نخستین بود و نه آخرین، مسوولان پاسخ دهند. پرسش‌ های جدی در پیوند به انفجار در منطقه وزیر اکبرخان کابل.

1. چرا طی صدها حادثه خونین که توسط موتر در کابل و دیگر شهرها اجرا شده است، یک مورد بررسی نشد و عواملش در برابر مردم مجازات نشد؟ چون هر موتر که داخل کشور می‌ شود به ویژه موترهای باربری ثبت گمرک می‌ شود. پس موتر امروز از کی و کدام شرکت بود؟

2. چرا تروریستان قاتل که با هزار مشقت و قربانی نیروهای امنیتی بازداشت می‌ شوند، پس از مدتی از بند رها می‌ شوند؟

3. چرا پس از خواست‌ های مکرر گروه‌ های سیاسی و مردم قاتلان خطرناکی که حتی از زندان حملات را به جان مردم بیگناه سازماندهی می‌ کنند مثل انس حقانی یا دیگر تروریستان جنایت‌ پیشه، اعدام نمی‌ شوند؟

4. چه دلیلی وجود دارد که سیاستمداران حاکم دست از برادری و همسویی با طالبان با همه جنایت‌ پیشگی آنها نمی‌ کشند؟

5. چرا نیروهای کشفی با این همه تکنالوژی و دوربین در شناسایی حملات در داخل پایتخت، عاجزاند؟ حمله امروز نه نخستین بود و نه آخرین، چرا کسی مسوولیت را به دوش نمی‌ گیرد.

سوگمندانه امروز در جنایتی که بر کابل از سوی تروریستان بی دین و خونخوار انجام شد، گفته می‌ شود 300 خانواده با غم و زخم عزیزان شان اندوهگین شدند.

آثار حکیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیراکبرخان
کابل
انتحاری
نظرات بینندگان:

>>>   تمام موتر های بزرگ وزن و طویل به هیچ وجهه اجازه ورود از طرف روز به داخل شهر را ندارند مگر این که کارت مجوز گردش برای شان که از طریق قومندانی کابل استثاُبه ضمانت یک شرکت و یاموسسه توضیح نگردد.

>>>   بگذار انفجار شود و بكشند و بدرند، اين مردم خود چنين انتخاب كرده اند ، وقتى قاتل و مقتول براى اين جنايات كنار آمده اند ، هم دردى ما جاى را نمى گيرد. انفجار و قتل هم اين مردم را بيدار نمى كند، بگذار چنين شود!!!

>>>   خواب ترین
بی تفاوت ترین
گوسفندی ترین مردم مردم ماست
هر روز کشته میشوند باز هم بی تفاوت

>>>   Sar Dar
ترحم بر پلنگ تیز دندان ستمکاری بود بر گوسفندان. مردمی که در طول ۳۰۰ سال توانایی شناخت دشمن خود را نداشتند سزایشان همینست ،روز جهانی پشتو هم مبارکشان

>>>   انسان خسته مى شود از همچو حالات.
در روى دنيا ما مثل مردم افغانستان خواب برده، نه ديده ايم.
وقتيكه پولها از سراسر دنيا سرازير مى شد، چه طور بر عليه يك ابر قدرت جنگيدند.
حالا چرا نه مى توانند كه يك سگ و يك پشك را از شانه هاى خود دور كنند؟

>>>   پيام هاي تكراري و كليشه يي نه دردي را دوا مي كند نه تغييري مياورد. اگر اين همه تسليت گويي و صبرخواهي كارا مي بود، در ١٦ سال گذاشته تاثير مي گذاشت. در حالي كه ماهيتِ دشمن و بي مايه گي حكومت را درك كي كنيد، چرا بارها پيام تكراري بنويسيم؟!
ما باور داريم كه عامل اين همه بي رحمي و خون ريختاند و انسان كشي، بعد از دشمنِ بيروني، دست هاي داخلي است. دست هاي كه در لإيه هاي مهم نظام رخنه كرده اند و زمينه كشتار بي گناهان را براي طالبان و داعشيان مساعد مي سازند. ما به جاي تقييح و تسليت بايد به مصاف دشمن در داخل نظام برويم. تا زماني با عوامل داخلي و ستون پنجم در داخل نظام تصفيه نكنيم، طالب را نمي توانيم در لانه هاي شان نابود كنيم. اگر ستون پنجم قدرتمندتر از كل نظام است، بنا به منظور توقف كشتار مردم بي گناه، بهتر است كل نظام محكوم به شكست و فروريزي گردد و بديلي بايد طرح گردد.
هـ م

>>>   Anwary
یاد تان باشد حکمتیار گفته بود بعضی از رسانها دشمن ما است?

>>>   خت هندوکش
واقعا این همه نشانه غفلت و نادانی ماست. در همان راه روانیم که هیچ سودی به ما نداشته و ندارد.

>>>   خود شان انفجار می دهند ، خود شان مردم بیچاره و بینوا را به خاک و خون می غلتانند، خود شان دفعتا در تمام رسانه ها ظاهر می شوند و در مورد همان حادثه گپ می زنند و تجزیه و تحلیلش می کنند . پنجابی ها را مسوول این کار میدانند !
همین لحظه تیلویزیون طلوع را تماشا می کنم و به سخنان یک (( کارشناس )) پشتون که حکمت الله شهباز نام دارد گوش میدهم . دل آدم بیخی می ترقد .... خاک بر سر تان با این پاکستان هغه کوی پاکستان دغه کوی .... گفتن تان .

>>>   در رسانه ها ، از همین تروریست ها ، از همین دولت کثیف ، از همین آدمهای خون آشام و بیرحم و جاهل به بسیار زبان دراز دفاع میکنند و همین تروریست های وحشی را برادر میخوانند . من حیرانم که ما را چه شده است ؟ تا چه وقت تماشا کرده نشسته ایم ؟!

>>>   كشورى را كه يك ديوانه يى متعصب و يك .....مازوخيست رهبرى كند ، مردمش چنين سرفراز اند!

>>>   فدا محمد تورانیان
نه پنجابی انتحاری میکند و نه عرب و یا انگلیس و امریکا بلکه تمامی انتحاری ها در افغانستان و پاکستان پختون هستند پختون یعنی افغان یعنی اوغان و یعنی زی زی ها و خیل خیل های افغانیت خواهان .....

>>>   TZ Bakhshi Bakhshi Zafari
مرد شوید ۵۰ نفر را جمع کشته بگیریم و این حکومت تروریست پرست و ناکاره را ساقط نماییم.

>>>   چون حکدومتداران هم عضوی از این گروههای تروریستی هستند و خودشان صراحتا می گویند که انها برادرانمان هستند.

>>>   درست است که این حمله نه آخرین است و نه هم اولین بود؟ این ملت که ما آنرا ملت غیور و سلحشور میدانستیم کاملآ غلط بوده و این کلمات برای فریب مردم استعمال می شده است .اینجا مردم نهایت نتبل ،مفت خور،جاهیل و نهایت فقیری زنده گی دارند که فقط به جیب و یا چهار دانه نان استند و بس .بدین منظور هر آنچه از دسشان برآید دریغ نمی کنند.بزرگترین خصوصیات مردمان این دیار غلام صفتی شان است که در طول تاریخ همیشه بهترین غلام و بهترین ابزار برای بیگانه ها بودند.مردمی اند به زورمندان چاپلوسی می کنند و به ضعیفان ظلم و ستم می نمایند. بنآ قربانی های اینگونه و حتی به مراتب وجشتناک تر آن را در گوشه کنار افغانستان منتظر باشید و مانند گوشفند کشته شوید و به بهشت خداوند بروید.این مردم نه به تعهد خویش به خداوند وفادار است و نه به تعهد خویش به بنده گان خداوند.به یک نگاه طالب و یا داعش خوب می کند چرا که این بنده گان نابکار شهید می شوند و مستقیم به بهشت می روند،کسانی که درین خوادث شهید می شوند باید به طالبان و داعشیان دعا نمایند.
بهتر است مردم افغانستان یکبار به اعمال خود نظر اندازی کنند و دریابند که در طول 24 ساعت چه کار هایی را انجام می دهندو چقدر از اوامر خالقش اطاعت می نمایند.
ف-ش -جوزجانی

>>>   باز یک کمیسو ن حقیقت یاب را به و جو د می اورندگ
باز مردم را فریب می دهند این ع وغ نو گران غر ب

>>>   لاری_انتحاری درکجا #دیزاین_شده بود؟

کلید اسرار جنایات تروریستی در سطح داخلی از نخ همین سوال آویزان است. این نخ در گردن پنج نفر است... هیچ تردیدی درین زمینه به خود راه ندهید.
جنگ پیچیده وچند سویه درجریان است؛ مگر مشخص، این ها خبر دارند که لاری انتحاری درکجای کابل، درخانه چه کسی و چه گونه عیار، پُرکاری و دیزاین می شود.
#اشرف غنی «احمدزی»
#حامدکرزی
#حنیف «اتمر»
#معصوم «استانکزی»
#گلبدین «حکمتیار»
کمترین شبهه و ابهامی درین قضیه وجود ندارد. دست کم کرزی وگلبدین دردفاع از تروریزم آشکار، هیچ چیزی را درین باره کتمان نکرده ودر سنگر خویش محکم ایستاده اند.
نکته اصلی این است که تیم غنی- عبدالله قبل از زایش، به عنوان بخشی از پروژه داعش جهانی پس از 2014 درنظرگرفته شده بود. اما این ماشین به سنگ خورد. رمزعبور داعش فاش شد و درسوریه به زانو نشست؛ درافغانستان نیز کاربرد قانع کننده ای برای خود نیافت.
قراربود با تروریزم طالب بندوبست شود اما آن گروه اجیر اپراتیفی با میانجیگری زیرکانه پاکستان درحیطه مدیریت نظامی روسیه، پاکستان وچین قرار گرفت واز اصل خود جدا شد. پاکستان کف دست امریکا را خوانده بود ومی دانست که دیگر با گردش حضورعملیاتی آن ها نمی تواند خودش را نگهدارد. اکنون دست امریکا و متحدان خالی مانده. پس برای مهندسی وضعیت و به هم ریزی نظم غالب که به نفع طالب و متفقین شکل گرفته، بی نظمی غالب باید جایگزین شود تا تمام ریزرف ها و امکانات به جبهه شمال منتقل شده و مقدمه یک جنگ جهانی با محوریت روسیه رقم بخورد.
اما بازهم برمی گردیم به زاویه داخلی تراژدی امروزک
تجربه جنگ وزیستن درفاصله دو انفجار به ما می آموزاند که یک موتر انتحاری هرگز با عبورازتورخم یا چمن به داخل افغانستان راه نمی یابد تا مستقیم و بدون مزاحمت به قلب کابل برسد. سیستم جا سازی شده دشمن درداخل دولت خیلی با اعتماد به نفس عمل می کند. گروپ های فنی که سیستم انفجار را جا سازی می کنند، یا درقلعه زمان خان، شاه شهید، شیرپور، شهرنو و وزیراکبرخان و شاید درخانه یک وکیل پارلمان یا یک تاجر دولتی جا به جا شده و در داخل حویلی آن ها محموله های مواد انفجاری را عیار می کنند. پنج نفر بالا آدرس های دقیق گروپ وافراد را می دانند.
اثبات دیگر قضیه این است که در کشتار ریاست ده امنیت، تا قتل عام اکادمی پلیس، شاه شهید، قول اردوی شاهین وبیمارستان نظامی کابل هیچ کسی مواخذه نشد و هرگز نیز نخواهد شد. مگر ثبوت دیگری را هم باید انتظار داشت؟
راهی نمانده جز این که قیامی مهیب درجامعه شکل بگیرد؛ ورنه، این سریال را پایانی نخواهد بود.
رزاق مامون
سهیل صدیقی

>>>   جناب حکیمی چرا مردم به دزد و رهزن قاتل و بیسواد قوم و قبیله خود رای میدهند؟
چرا مردم انقدر بدبخت و یب غیرت شدند که از سنگ خارا صدا بر امد ولی ازین مردم نه؟
چرا مسایل 150 سال قبل را امروز دامن میزنند که تو پشتونی من تاجک و او هزاره و ازبک؟
همین ما وقتی به خارج از افغانستان برویم با یهود عیسوی و بی دین برادری و برابری را قبول داریم اما با افغان خود با معذرت کلمه اوغان تنها مختص به یک قوم است ابته با تمام کسانی که در این کشور زندگی میکند دست به ماشه نشسته و خون یک دیگر را تشنه یم اگر واقعا وجدان وجود داشته باشد برویم و ببینیم که ایا خون قربانبان امروز پشتون تاجک هزاره و ازبک چی فرقی دارد ؟

>>>   کشور افغانستان تباه ترین کشورست ومردمانشا بدبخترین مردم و سیاست مدارانش خوشبخت ترین مردم.بخاطر یک مشت بی مسئولیت آشغال که فقط میتوانند حرف بزنن ما باید بسوزیم کاش یکم مردم افغان غیرت میداشتن ونمی گذاشتن کسی به حریم انها تجاوز کند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است