ایستاده در کنار افغانستان یا تروریزم؟
امریکا هیچگاه طالبان را در لیست تروریزم قرار نداده و از دل آن داعش را بنا کرد و حال همانگونه که وزیر دفاع کاخ سفید مدعی است شانه به شانه در کنار افغانستان هستند یا در حمایت از ترویستان؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۵    ۱۳۹۶/۳/۱۰ کد خبر: 133895 منبع: پرینت

انفجاری مهیب یکبار دیگر پایتخت را لرزاند و بیش از 300 کشته و زخمی برجای گذاشت. افزایش نا امنی ها در پایتخت و ولایات کشور در حالی رو به افزایش نهاده است که سران دولتی همچنان بفکر صلح با مخالفان مسلح هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، وزیر دفاع امریکا دومین مقام بلندپایه امنیتی این کشور می باشد که در دولت ترامپ به افغانستان سفر و با رهبران حکومت وحدت ملی دیدار و گفتگو کرد و در حالی است که جمعه گذشته قتل عام سربازن قول اردوی بلخ چنان برای کشور تکان دهنده بود که موجی از اعتراض های به راه افتاد و وزیر دفاع و رییس ستاد ارتش استعفا داد.

چندی قبل نیز انفجار بزرگترین بمب غیرهسته ای امریکا در ننگرهار هرچند از سوی این کشور برای نابودی پایگاه های زیرزمینی داعش عنوان شد و ارگ از آن پشتیبانی کرد اما اطلاعات ضد و نقیض این احتمال را قوت بخشید که منطقه ایچن برای آزمایش این بمب انتخاب و با توجه به شدت انفجار، تلفات انسانی و حیوانی بسیار داشته و به محیط زیست آسیب رسانده است.

جیمز متیس در نشست خبری، دیدار با رهبران و بررسی اوضاع افغانستان را هدف سفر خود اعلام کرد و گفت: "برای آینده افغانستان شانه به شانه در کنار افغان ها حرکت خواهیم کرد".

این در حالی می باشد که به مانند مشاور امنیت ملی کاخ سفید، تیمی برای بررسی و تهیه گزارش کامل از اوضاع افغانستان برای ارایه به ترامپ، وزیر دفاع امریکا را همراهی می کند که می تواند تعیین کننده سیاست اصلی واشنگتن برای افغانستان باشد.

هرچند حمله نظامی امریکا در سال 2001 به کشور برای نابودی طالبان بوده است اما هیچ گاه آنان از سوی این کشور در لیست گروه های تروریستی قرار نگرفت و چند تن از رهبران این گروه شامل این لیست شدند که به باور منتقدان دلیل بقای طالبان در افغانستان می باشد.

دولت اوباما که با مصالحه در پی ادغام طالبان در روند حکومت و قدرت بوده است با شکست های پی در پی در مقابل نفوذ گسترده این گروه در جای جای افغانستان مواجه و زمینه برای ورود داعش به برخی مناطق کشور چون ولایت ننگرهار فراهم شد، تاکنون سیاست خارجی دولت ترامپ نسبت به طالبان و بخصوص افغانستان در هاله ای از ابهام وجود دارد.

نقش آفرینی دشمن دیرینه این کشور در مناسبات افغانستان روی دیگری از رقابت قدرت های بزرگ جهان در کشور و تداوم جنگ می باشد، روسیه در گفتگو با طالبان چندین نشست صلح افغانستان را میزانی و امریکا را شکست خورده جنگ با تروریزم عنوان کرده است.

بمب مادر در ننگرهار برای کشتار گروه های چند ده نفری داعش بیش از اینکه گروه های تروریستی را هراسان کند زنگ خطری برای رقبای کاخ سفید در افغانستان بود و این پیام را داشت که ترامپ به مانند اوباما اعتقادی به روابط دیپلماتیک ندارد و حاضر به ترک افغانستان برای ورود روسیه نیست.

سردرگمی حکومت کرزی و غنی نسبت به طالبان از سیاست گنگ امریکا نشات میگیرد که هیچ گاه به روشنی طالبان را دشمن خطاب نکرد، طالبان برای این کشور ابرازی هراس افکن در منطقه بوده و روسای جمهور افغانستان نیز با نگاه قومیتی به این گروه، ناامنی و جنگ را بر مردم تحمیل کردند.

این در حالی است که بیش از یک و نیم دهه از حضور نظامی قدرتمندترین کشورهای جهان در افغانستان می گذرد اما همچنان گروه های تروریستی با حمله های پراکنده به عنوان طالبان هر روز قدرتمند تر و بر جغرافیای بیشتر مسلط می شوند که نشان می دهد منفعتی که چنین کشورهای از وجود تروریست در افغانستان می برند، بسیار چشم گیرتر از محو آن است.

و اینک، سفر بلندپایه ترین مقام های امنیتی کاخ سفید به افغانستان برای بررسی اوضاع امنیتی کشور است تا استراتژی مقابله با تروریزم را شکل دهد یا در جستجوی مناطق دیگر برای تسلیحات جدید و انجام آزمایش می باشد تا دریابند گروه های ترویستی تا چه میزان می تواند برای منافع امریکا سودمند باشند؟

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
نا امنی
نظرات بینندگان:

>>>   وظیفه امنیت ملی چیست ؟؟ بخاطر چی معاش میگیرند ؟؟

>>>   Masoud Espanteman

زخمی و کشته شدن چندصد تن از هموطنان افغانستانی‌مان را در کابل تسلیت می‌گویم. نه فقط تسلیت، بلکه آگاهی می‌دهم که تقدیر انسان مدرن را سیاست رقم می‌زند، نه خدا و نه تاریخ و نه قبیله و نه خوشبینی‌های روشنفکرانه.

ازین‌نظر، در جایی که دولت افغانستان که دولتی نیست، گوسفندوار به مسلخ راکتیارها می‌رود، شما مردم بی‌دفاع افغانستان یا باید طالبان را و طالبانی‌ها را داوطلبانه بکشید، یا آن‌ها شما را گوسفندوار خواهند کشت. جامعه‌ی گوسفندی لایق حکومت گرگان است.

اگر به خیال خام گمان می‌برید که چنان‌چه آن روی سیلی نخورده‌ی صورت خود را مسیحاوار به سوی توحش مذهبی قبیله‌گرایان بگیرید، به شما الفتی خواهند یافت، انسانیت خواهند آموخت و آن را خونین نخواهند کرد، ابلهانی بیش نیستید. بکشید و تکه‌تکه‌شان کنید، که این انسانی‌ترین عمل ممکن است. از ملاهای طالب‌پرور شهر و روستای خودتان آغاز کنید. صدتای از این اوباش را اگر حلق‌آویز کنید، هزار طالب کمتر زاییده خواهد شد. این دور باطل را بگسلانید!

>>>   شايد يك عده توهين بشمارند ولى من نشر ميكنم:

سيد حسيب مصلح:
بر پدر و مادر و خود حامد کرزی، محمد اشرف غنی احمدزی و حامیان داخلی و خاذرجی شان ملیارد ها بار لعنت

مردم کابل سلام.

چرا شما هنوز هم لشمک لشمک نشسته اید و می گذارید که این قبیله گرایانی بی .... و ....به سرکردگی حامد کرزی و محمد اشرف غنی احمد زی و حامیان داخلی و خارجی شان هر روز فرزندان شما را به قتل برسانند؟

مگر شما مردم کابل ناموس و شجاهت و همت ندارید که علیه یک مشت جنایت کار، خاین، تمامیت خواه، انحصارطلب، بی ناموس، جاسوس، دست نشانده بیگانه، وابسته به دشمنان کشور و ملت شما بر سر شما حکم می رانند؟

مگر شما مردم کابل مسلمان و انسان های با شرف و با عزت نیستید که یک بار قیام کنید و به این برنامه های قتل عام فرزندان تان توسط دهشت افگنان خاتمه بدهید؟

من همیشه به مردانگی مردان کابل و به همت زنان کابل شک داشتم چون همیشه این کابلیانی لافک و پوفک مانند برده ها و نوکران و غلامان و کنیزان قبیله گرایان و دیگر مستبدین و استعمارگران و مستکبرین خارجیی وحشت آفرین و دهشت گرا در برادر ظلم رفته بر خود و دیگران شوله گک خود را خورده و پرده گک خود را کرده اند.

بچه های کون خشک کابل بشرمند که فقط با کاکلک زدن و قف قف راه رفتن و پوک پوک گپ زدن خود را به دروغ متمدن و شهری می شمارند در حالی که اگر این بچه های کابل غیرت انسانی، استقلال نفس، ناموسداری، شجاعت و همت می داشتند در طی چهل سال گذشته کابل و افغانستان به چنین روزی نمی افتاد.

بچه های کابل بروید چادر سر کیند و دامن بپوشید و لاف مردی و مردانگی و جوانمردی و کاکه گی سر ندهید چون شما بی غیرت ها که نمی توانید از پس چند مزدور را راس رژیم ع و غ برآید به درد باد گوز خز هم نمی خورید.

شما کابلیان اگر مرد و بانموس می بودید امروز پایتخت افغانستان کشتارگاه مردم مظلوم ما نمی بود.

کاش کابل پایتخت افغانستان نمی بود و کاش در کابل یک مرد واقعی پیدا می شد تا با قیام علیه این دژخیمانی مسلمان نما پایتخت و کل کشور را از شرّ قبیله گرایان نجات می داد.

ای بر پدر و مادر و خود حامد کرزی و محمد اشرف غنی احمدزی و همه طرفداران و حامیان داخلی و خارجی شان ملیارد ها بار لعنت الهی باد. آمین یا رب العالمین.

داکتر عبدالله عبدالله و دیگر لشمک الدین ها هم باید پس از این چادر و دامن پوشیده به خیابان های کابل ظاهر شوند چون چنین مجاهد نما اهی منافق و حرام خور و عوام فریب به درد لای دیوار هم نمی خورند. خاک عالم بر سرت ای داکتر عبدالله عبدالله بزدل و ترسو و لخشه مشربی سست عنصر و بی عار باد. آمین یا رب العالمین.

من همه ی این کشتار های مردمم را و این رژیم منحوس و بادران آن را و برادران ناراضی حامد کرزی و محمد اشرف غنی احمدزی و گلبدین حکمتیار حرامی و امثالهم را تقبیح می کنم و از بارگاه الهی در این ماه مبارک رمضان برای این ملحدانی مسلمان نما خواهان لعنت ابدی هستم.

اما من کابلیان را مردمی ترسو، شوله خور و بزد چون داکتر عبدالله عبدالله هستند که توان و همت به دست گرفتن سرنوشت خود را ندارند.

>>>   Ariaie
حكومت و راى مردم را دو دستى به حاميان طالب، قبيله گرايان شيونيست و دزدان تحويل دادند، به بهانه اينكه مصلحت است، مصلحتى كه صد برابر قيمت تمام شد و مردم را تباه كرد و حالا تف سر بالا مى اندازند و مى گويند ما انتقام مى گيريم!
مرگ بر خاينينى كه راى مردم را فروختند!

>>>   برادران حكمتيار و برادران كرزى در مبارك ترين ماه و روز ها وحشت افريدند. اين چى دين است كه قتل عام انسان هاى بيگناه گرسنه و تشنه را حلال ميكند و به شما پاداش مى دهد؟ اين كدام مذهب است كه چنين توحش و بربريت را مى اموزاند؟
انهايكه فرزندان شان در صف اين وحشيان قرار دارند ، انهايكه با قلم، فكر و أمكانات با انها همكارى دارند، چيگونه اين عمل وحشيانه و خلاف تمام أديان، اصول و انسانيت را توجيه ميكنند؟

>>>   کشتار امروز کابلیان ادامه وحشیگری ۲۷۰ ساله بادیه نشینان چپاولگر است
با اینها نمیشه در صلح و صفا زندگی کرد!

>>>   ارگ امشب باخون شهریان بیگناه کابل با شادیانه افطار میکند در کنار طالبان ارگی

>>>   وقتى غنى جنگ عليه اين آدم كش هاى وزيرستانى را"احمد زى كشى"بنامد ديگر چى توقع داريد؟

>>>   Zahir Ariaie
همه كسانيكه براى نماز تراويح بيرون مى زنند اگر همه يكجا و همدل به طرف ارگ حركت كنند، فرداى ان روز شهر تان براى زندگى فرزندان تان امن تر خواهد بود.اما ملت " به من چى"محكوم به دادن قربانى و دفن فرزندان و عزيزان خود اند!!!

>>>   با اين تلفات ده تا دولت طالب پرور ريشه كن ميشد، با تاسف اين روند ادامه دارد و فردا شما قربانى ان هستيد!

>>>   تقویت طالب، حضور داعش، ترورهای زنجیره ای، سقوط شهرها و بخش زیادی از حملات انتحاری برایند سیاست های شورای امنیت و ارگ هستند.
در غم کابل میسوزم.

>>>   Sidiqullah Tuwhidi

اگر علماي دين ورهبران سياسي تروريستان رادشمنان دين وافغانستان إعلام نكنند درقتل شهروندان كشور شريك اند واگر انهارا برادر بخوانند شريك جرم ادمكشان خواهند بود.

>>>   Mujadeddi
مردم همه بیغیرت شده مثل گوسفند همه روزه قربانی شده روان هستیم وتماشاگر هستیم شورای علما جمع سیاسون جمع تیم ع وغ همه نوکر هستند ولا که برابر سرسوزن هم درفکر مردم باشند فقط مقام وجوکی خود شان حفظ ودرقدرت باشند دنیا گل گلزار است
زنده ماندن مردم عام یک معجزه است درافغانستان

>>>   قاتلين ملت رهبران فعلي هستند

>>>   این آن صلحی است که اشرف غنی می خواهد. اشرف مقصر اصلی این جنایات در کشور است. جنایایت شفاخانه داوود خان و قول اردوی شاهین و... همه ناکار آمدی و بی عرضگی اشرف غنی را ثابت می کند تا کی باید منتظ بود که مدت این دولت به پایان برسد. به خدا اشرف نمی خواهد امنیت در کشور بیاید به قرآن اشرف بر طبق اهداف آمریکا و پاکستان و عربستان قدم بر می دارد چرا مردم ما نسبت به این مسئله بی تفاوت هستند و چرا بر علیه این دولت آمریکایی قیام نمی کنند طالب و داعش و اشرف غنی همگی از یک جا هدایت می شوند.

>>>   اطفا سخنگوي جنايت كاري بنام داعش نشويد
به خدا ج قسم كه هيچ داعشي در افغانستان وجود ندارد
همين فاشيزم هستند كه هر روز مردم مارا بنام طالب وداعش بخاك و خون ميكشانند و فقط شعار ميدهيم
تا زمانيكه اين حكومت وحشت ماي هست همين روز گار ما است
هر روز بايد برادر پدر خواهر فرزند و هموطن خود را از دست بدهيم
بايد بدانيم كه اگر بپا نخيزيم فردا نوبت خود ما هست وديگران در سوگ ما مينشينند
پس اي مردم بخاطر زنده ماندن خود تان بپا خيزيد اين حكمرانان پست همت را مثل نجيب قذافي و صدام به خشن نوع به جزاي اعمال شان برسانيد
اگر فردا منتظر باشيد

>>>   عطاءالله ممتاز فقیرزاده
حتی پاکستانی ها در این جنایات شریک نیستند، عامل این جنایات پختونیزم یک حلقه خاص است.

>>>   امریکا یعنی شیطان ولی شیطان بزرگ

>>>   عجیب مردمی در ین سرزمین زنده گی دارند که برای روسیه طالب میشوندوبرای امریکاه داعش وصرف مردم بی گناه خود را توان دارند بکشند ونامش را هم میگذارند جهاد هم دولت را نگهداشته اند وهم صف مقابل را پر نموده تا مردم مخالف هم نشوند وخاموشانه بمیرند وقتی صدا هم بکشی به دهنت میکوبند که تو متعصب هستید
این جا عدالت خواهی تعصب است وکشتن مردم بیگناه افتخار وقتی خسته شدند روی فرش سرخ استقبال شده میایند به قصر ها وکرسی می پرند تا اسان تر مردم بکشند ودنیا هم در ین کشتار کمک کننده
عجب صبری خدا دارد

>>>   اموقه مانده كه اعلان كنند و بگويند كه؛ گوسفند ها، گنكس و گول ها. اين انتحاري ها كار خود ما است، نه پاكستان. شما كي هوشيار ميشويد.

>>>   بنام خدا
بلی از نظر ظاهر سیاست جهانی، آمریکا برای کمک به آریانای بزرگ لشکر کشی کرده است و اسم را گذاشته مبارزه با تروریزم و از روزی که پا درین سرزمین گذاشته است امواج ناامنی و ترور به مراتب افزایش داشته است . پس در سایه حکومت مزدور و تحت الحمایه و وجود استکبار، هیچوقت امنیت ببار نخواهد آمد زیرا منفعت منفعت استکبار از یک طرف و حکومت تحت الحمایه از جانب دیگر مدنظر است و تنها قربانی مردم بومی منطقع است . تا زمانیکه سرنوشت مردم به دست خودشان نیفتد هیچگاهی انتظار امنیت را نباید داشت. شما به عراق نگاه کنید.عراق تحت الحمایه آمریکا به مراتب نا امن تر از عراق امروزی است . استعمار جنگ را بر عراق تحمیل کرد و تروریسم را نظر به منفعت خود افزایش داد و بر عراق مستولی گردانید و راه حل تروریسم را چندین دهه دانست ولی مردم عراق همراه با سیاسیون مردمی شر تروریسم را انشاالله چند ماهه حل خواهند کرد . اینست معنی حکومت مردمی و حکومت تحت الحمایه .تا زمانیکه استعمار بنا به هر دلیل و بهانه در خاک ما حضور داشته باشد،ما سرنوشتی بهتر ازین نخواهیم داشت .

>>>   تروریزم را خو د امریکا تمیل می کند خا طر جمع باشید همه کار ها از امریکا و انگلیس است

>>>   عامل اين انفجار تنها طالبان تروريست ميباشند نه سازمان ديگري
نبايد ذهن هاي تان شكار تبليغات فاشيزم شود

از اينكه انفجار در نزديكي محله ديپلومات نشين رخ داده است و حالا واكنش هاي جهاني را در بر دارد
بناءً همه شبكه هاي ترور و طالبان دست بكار شده اند تا اين رويداد خونين را بغير از طالبان نسبت دهند
در كشور ما تنها يك شبكه ترور و وحشت وجود دارد و آن تروريزم تباري يعني طالبان تروريست ميباشند بس

از ألجزيره گرفته تا اشرف غني و ديگر شؤنيست هاي قبيله در تلاش شست چهره طالبان جنايتكار برامده اند

>>>   مردم شریف افغانستان باید بیدارشوید، که راهی برای نجات، به جزقیام ملی ندارید

>>>   او مردم در جاده برآید تظاهرات کنید حق زندگی کردن را به خود به فامیل به هموطنان تان بخواهید حکومت خاین پرست را چپه کنید اگر غیرت دارید
او روشنفکران افغانستان بیغیرت های قرن براید همراه به اعضای احزاب تان در جاده داخل و خارج حق خود حق مردم را از جامعه جهانی متعصب پرست تروریست پرور بخواهید
بیایید همه با هم‌یکجا شویم .
غنی و عبدالله بدون قید و شرط استعفا بدهید استعفا استعفا استعفا
مردم و کشور را تباه کردید . ارازیل ها رزالت بسسسسسسسسسس اسسسسسسسسسسسست
پاشان

>>>   تاجیک ها ، هزاره ها ، ازبیک ها ، ترکمن ها ، نورستانی ها و بلوچ ها انسانی می اندیشند و بهترین شان پرهیزگارترین شان است و اما افغان ها شیطانی می اندیشند و بهترین شان فاشیست ترین شان است ....

>>>   محمد همایون صادقی
بازهم خودکفانی از تبارخودکفانان برادران کرزی ، غنی و گلبدین انفجار کرد ، دهها هموطن مان را به شهادت رساند و در ماتمگاه کابل خونین پدری ، مادری ، فرزندی ، خواهری و برادری را در ماتم نشاند .
اگر مردم کابل با همه مردمان دادخواه و عدالتخواه کشور متحد شوند و با قیام رستاخیز مردمی این نظام شونیستی فاشیستی را از ریشه نابود کنند شاید در قیام رقم تلفات کمتر از این باشد . اما ؛ پایان همیشگی به استبداد ارگ و برادران انتحاری ایشان خواهد بود .
دشمنان مردم در ارگ اند .
مردم نابودی دشمنان ایشان را از ارگ آغاز کنند .
در غیر ، این روزگاران خونین را تداوم است و جاری شدن دربا های خون و هر شهروند کشور را مرگ انتظار بود هر لحظه بوسیله خودکفان برادران غنی ، کرزی و گلبدین .

>>>   پس از حادثه خونين امروز در چهارراهي زنبق، مي خواستم فرياد بزنم: خداوندا! چرا فراموش مان كرده اي؟
ناگهان به ياد آوردم كه خدا هيچ تقصيري ندارد.
خودمان در برابر آناني كه در همين كابل براي ملاعمر مرتد فاتحه خواني كردند، سكوت كرديم. خودمان در برابر ستون پنجمي هاي شناخته شده دشمن كه بيخ گوشمان زمزمه حمايت از تروريست ها را سر دادند، سكوت كرديم. خودمان در برابر آنانكه طالب تروريست را برادر خواندند سكوت كرديم. خودمان تمدن و تاريخ و ارزشهاي ملي مان را دو دستي تسليم دشمن كرديم.
خدا گفته ظالم و مظلوم هر دو به جهنم مي روند. (شورا/٣٩) ظالم بخاطر ظلمي كه كرده و مظلوم هم بخاطري كه زير بار ظلم رفته است.
از ماست كه بر ماست!

>>>   درچنین فضائی که صد ها هموطن ما شهید وخون افغانها توسط مزدوران پاکستانی ریختانده میشود رئیس کرکت بورد افغانستان با آی اس آی مسابقه دوستانه کرکت برکذار میکند
ر

>>>   Qayum Akrami
🙈تا زمانيكه قوم دجال از قدرت كنار رانده نشود بحران و كشتار فراگير خواهِد ماند

>>>   مشكل مردم ما اينست كه تا تابوت عزيز خود شان برداشته نشود، درد هموطن و همسايه خود را حس نمى كنند!

>>>   من يك سوال دارم:
چرا تظاهرات نمى رويد و سرنوشت خود را تغير نمى دهيد؟

>>>   آمریکا را به حول وقوه خداوند شرمسار تر از روسها روانه کشورش می کنیم!

>>>   شما ممكن با گوشه گيرى و تقديم كردن همه سرنوشت تان فكر كنيد ترور دنبال تان را رها خواهد كرد و اجازه زندگى برايتان خواهد داد؟ اما اينگونه نيست. ناچار به جنگ ان بايد رفت چون ترور تنها با نيستى شما پيروز ميشود!
انتخاب كنيد:
١- غرق دريا هاى اروپا و صد ها خطر جانى و مالى ....
٢- انتظار تمام عمر و زندگى هر لحظه در حال اضطراب و منتظر مرگ
٣- براى يك هفته استين بالا زدن و سرنوشت خود را به دست گرفتن!

>>>   مــــا هم ادارت کشفی واستخباراتی داریم !!! پنجصد ریاست درتشکیل امنیت ناملی است ده ها ریاست خیالی بنام کشف بنام استخبارات بنام تروریزم معاش میگیرند اختطاف میکنند سرقت های مسلحانه میکنند دزدی میکنند بنا دست آی اس آِ باز است هرتعداد خواسته باشند مردم مارا می کشند
ر

>>>   عربستان ازطریق فرودگاههای پاکستان برای کمک به طالبان وداعش اصلحه می فرستد

>>>   والامن که ایرانی هستم مثل خیلی های دیگه از دیروز همینطور حیرونم که چرا؟ چرا کثافتکاری تروریست ها تو افغانستان تمومی نداره؟ اصلا گیرم همه ی دنیا تو کار کشور شما مداخله کنند، واقعا هیچ راهی از درون وجود نداره که مردم فریب نخورند؟ بالاخره این عوضی های آدم کش از داخل افغانستان نفرات جذب می کنند دیگه. واقعا راهی نیست که کسی فریب مدارس به اصطلاح دینی رو نخوره؟ یا فریب هر پدرسوخته ی دیگه ای رو که به هر شیوه ای مردم رو گول می زنه؟آخه تو ماه رمضان 500، 600 نفر رو لت و پار کنی و بکشی و مجروح کنی، که چی بشه؟ بری بهشت؟! ای خاک بر سر هرچی آدم گرگ صفت کثافت. گرچه، صد رحمت به گرگ.

>>>   بلي تظاهراتبتيد در دروازه ارگ باشد و سنگساركاخارگ نشينان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است