جنگ آمریکا در افغانستان رو به شکست است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۰    ۱۳۹۶/۳/۱۱ کد خبر: 133932 منبع: پرینت

یک تیم ده نفری از سناتوران آمریکا به رییس جمهور آمریکا دونالد ترامپ، در مورد وضعیت امنیتی در مورد امنیت افغانستان فشار وارد می کنند و خواهان پایان جنگ در افغانستان هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، عبدالشکور سالنگی، آگاه روابط بین الملل در برنامه «خط کابل» گفت: آمریکا در این چند سالی که به افغانستان آمده بود و اهدافی را که ترسیم کرده بود نتوانست، به آن دست پیدا کند و به اصطلاح تروریزم را از بین ببرد.

وی افزود: آمریکا اهدافی از جمله، بازسازی و ثبات و استقرار یک نظام پاسخگو به داخل افغانستان را ترسیم کرده بود اما نتوانست که به توفیقی برسد. از این جهت واکنش ها را در داخل آمریکا چه از جانب افکار عمومی و چه از جانب کنگره آن در قبال داشته است.

سالنگی، گفت: جنگ آمریکا در افغانستان رو به شکست است و اگر نگوییم رو به شکست است، رو به زوال و ضعف است و آینده مبهمی را به نمایش می گذارد. رقابت بین روسیه و آمریکا در سال های اخیر به وقوع پیوست و حالا به نوعی آمریکایی ها احساس می کنند که روسیه می خواهد در افغانستان که آمریکا حضور دارد کاری را کند که خودش در سال 1980 بر اتحاد شوروی انجام داد و این خودش تمام نیرو و توان و تمام و امکانات آمریکا را تحلیل می برد و در نتیجه منجر به این می شود که آمریکا در نهایت سرافکندگی بیرون شود. این ترس در آمریکایی ها وجود دارد. به همین دلیل کنگره آمریکا بر دولت ترامپ برای پایان جنگ افغانستان فشار وارد می کنند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنگ آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   تا که امر یکاه به هداف خود نرست هیچ وقت از افغانستان بیرون نمیشود
این انفجار ها دوام دارد اگر دولت ما تصمیم نگیرد از این کرده انفجار های قویی خواهد شد تمام بلان امریکایی ها است

>>>   با شما ها به بسیار بیشرمی خواهد ګفتید که امریکا را ما شکست دادیم. چون بالای. شما هیچ اعتبار نیست چون پشت و روی سکه شما معلوم نیست. مثل فعلا که امریکا را پدر بزرګوار تان ربانی دعوت کرد و حالا صدا دارید که فاشیزم وطن را به امریکا فروخت که ما نمیدانیم این کلمه فاشیزم یعنی چی. از انسان حیا است وقتیکه حیا رفت دیګر هر چه خواسته باشد میکند.

>>>   غرب و امریکا هر گز این ملت را رها نمی کنند به خا طر اینکه در حدود چهل سا ل است که دراین کشور طو طیه های گو نا گو ن را براه اند اخته است

>>>   امارت اسلامی بارها در سخنان خود گفتند که حضور امریکا در افغانستان فقط باعث شکست این ابر قدرت خواهد شد . این سخن را به یاد داشته باشی اغاز کننده جنگ امریکا بود ولی پایان دادن جنگ دست ماست .
حبیب الله یوسف زی

>>>   امریکا را هیچکسی دعوت نکرده است بل خود امریکا از سالها قبل سناریوی اشغال افغانستان نوشته بود که بالاخره اتخاذ سیاست نادرست و ذیکته شده طالبان بود که پای امریکا را بدینجا کشانید اگر طالبان اسامه را به امریکا تسلیم می داد دیگر بهانه ای وجود نداشت که امریکا به وطن ما لشکر کشی کند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است