داعش، طالب، شبکه حقانی یا آی اس آی؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۲    ۱۳۹۶/۳/۱۱ کد خبر: 133936 منبع: پرینت

گروهک تروریستی داعش مسوولیت حمله بر منطقه وزیر اکبر خان کابل را برعهده گرفت..

در پی حمله بر کابل و کشته و زخمی شدن بیش از 500 تن در این حادثه، گروه ترویستی داعش مسوولیت این حمله را برعهده گرفت.

این در حالی است که ریاست امنیت ملی افغانستان نیز در خبرنامه ای اعلام کرده بود: " اطلاعات موثق استخباراتی و یافته‌ های ابتدایی از حادثه، برنامه‌ ریزی حمله مذکور توسط شبکه حقانی با راهنمایی و همکاری مستقیم دستگاه استخبارات پاکستان ( آی اس آی) طرح‌ ریزی شده است."

باید خاطر نشان ساخت که ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان پس از این حادثه خبر داد که این حمله ارتباطی به امارت اسلامی ندارد و این گروه در این حادثه دخالتی ندارند.

کد(24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شبکه حقانی
داعش
نظرات بینندگان:

>>>   به عقیدۀ من اگر مسئولیت این حمله را گروه تروریستی داعش هم به گردن گرفته باشد، طراحان اصلی این حمله در ارگ ریاست جمهوری، ریاست اجرائیه، ولسی جرگه و مشرانو جرگه حضور فزیکی دارند! به دلایل ذیل:
1- طالبان کیها اند؟ طالبان مردمی جدا ساخته شده از وجود مجاهدین اند که در گذشته منحیث مجاهد جنایت مینمودند و حالا منحیث طالب جنایت میآفرینند و در فرجام کسی جز همان مجاهدین نیستند.
2- داعش کیست؟ داعش که از حروف اختصاری (د ا ع ش) تشکیل شده است و در اصل رسانندۀ نام (دولت اسلامی عراق و شام) است، در ابتدا از اعراق آغاز به فعالیت نمود و منحصر است به کشورهای عراق و سوریه! اما سوال اینجا است که داعش در افغانستان به یکدم از کجا شد؟ به نظر من این داعش هم کسی جز همان مجاهدین و طالبان نیست! همانگونه ایکه مجاهدین رنگ باختند و برای نوسازی این گروه طالب بوجود آمد، حالا طالب هم در حال رنگ باختن است، پس برای تجدید در فعالیت همین طالبان امروزی و همان مجاهدین دیروز، عده ای از همین گروه شکل داعش را بخود گرفته است مزید بر حضور عده بیشماری از تروریستان خارجی در کنار این گروه کدام تفاوت دیگری در میان شان وجود ندارد. البته تروریستان پاکستانی از گزشته ها با مجاهدین هم در شرر اندازی های افغانستان حضور داشتند و حضور پاکستانی ها کدام چیز نو نیست.
3- چون بدنۀ فعلی قدرت در همه نهادهای دولتی از وجود همان مجاهدین تشکیل گردیده است، به همین دلیل عرض نمودم که طراح اصلی حمله 31 می و همه حملات جنایتکاران در ریاست جمهوری، ریاست اجرائیه و پارلمان کشور حضور دارند و در این گفتۀ خود اندکترین شک ندارم.
در اخیر دولت فعلی را با تمام قوایش یک دولت ناکاره پنداشته و به ملت افغانستان اعلان میدارم که هر فرد ملت افغانستان باید امنیتش را خودش بگیرد که از این جنایتکاران چیزی ساخته نیست، راه اندازی مظاهرات هم تقلبی و سازمان یافته اند که جایی را نخواهند گرفت و به صراحت میگویم که کشور های متجاوز بر کشور ما هم در این همه جنایت شریک استند.

میهن زرغون

>>>   من بر این باورم که در این انفجار که بسیاری از مردم بیگناه را به خاک خون کشید دست رڙیم ادمکش کابل شریک این جنایت است چندین پیش در کنفرانس که درست یادم نیست نامش چی بود غنی شرکت کرد و کشور های غربی جواب رد به غنی دادند و همینطور ناتو گفت هیچ دخالتی در جنگ تحمیلی افغانستان نخواهد کرد رڙیم کابل به خاطره همین این انفجار را مهندسی نمودن تا به غربی ها بگویند هنوز شما پایتان در این جنگ شریک است .
یوسف زی

>>>   فريب ندهيد مردم را از روى وجدان تحليل وصحبت كنيد تا ديروز برايتان هيچ چيز معلوم نبود رياست محترم امنيت ملى بعد از انفجار عاجل فهميد كه از طرف كى صورت گرفته بود أين همه آش دروغ است چرا نام كاكاى كلان را نميگيرد كه گرداننده اصلى وتأمين كننده واقعى ان است

>>>   كسي كه خود طراح همچو انفجار ها و انتحار ها باشد ،ممكن نيست كه حرفي بزند كه بار ملامت بر گردن گيرد چه رسد كه مسؤوليتي را بر دوش گيرد ؟ با نهايت بي مسؤوليتي أخذ موقعيت كرده و با نهايت بي مسؤوليتي عمل مي كند ؟

>>>   حل سیاسی دائمی کشور و پایان یک فاجعه انسانی!
-------------------------------------
افغانستان را - طالبان، افغان ملت، حزب اسلامی و ارگ- عملا تجزیه نموده است وآن را قربانگاه براي اقوام غیرافغان ساخته اند... پس ما منتظر چی هستیم؟ آیا وقت آن نرسیده است که هزاره ها، ازبیک ها، تاجیکان و دیگر اقوام خراسان خود را اعلان کنند و خود را و نسل های آینده را ازعفونیت افغانوالی و بربریت طالبوالی درامان سازند!!

>>>   وقت آن فرا رسیده که کرزی و حاجی غنی در برابر مردم پاسخ بگویند که چرا و به کدام عقل هزاران اسیر طالب را بدون تجدید تربیت و انجام کار بایسته اهلی سازی به جان مردم بیگناه رها کرده اند؟

>>>   کمپنی خصوصی یا شرکت سهامی پنجشیر وردک که امورا ت اختطاف سرقت مسلحانه ودسیسه سازی را پیش میبرد باید لغو شود

>>>   داعش و طا لب را کی سا خت او مردم یک کم واری عقل را بر سر بیا ورد
این یک پروژه بزرگ است با ید بد انید

>>>   هرگروهی که عامل باشد سرمنشا ان آمریکا است مرگ بر آمریکا نابود باد دست نشاندهای تنها زنده ملت یک پارچه افغانستان.....
عبدالناصر افغانستان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است