قومندان امنیه کابل: هدف حمله سفارت آلمان بوده‌ است
 
تاریخ انتشار:   ۰۳:۴۹    ۱۳۹۶/۳/۱۲ کد خبر: 133954 منبع: پرینت

هدف حمله موتر بمب در ساحۀ وزیر محمد اکبر خان، سفارت جرمنی در کابل بوده‌است.

حسن‌شاه فروغ قوماندان امنیه کابل روز پنجشنبه در یک نشست خبری گفت: هدف حمله سفارت جرمنی در کابل بوده و گمان می‌رود که بیش از یک هزار و پنجصد کیلو گرام مواد انفجاری با استفاده از یک موتر تانکر مواد فاضلاب درین حمله به‌کار رفته‌ باشد.
وی‌گفت نوع تاکتیک که در این حمله به‌کار گرفته شده تا کنون در افغانستان پیشینه نداشته‌است.

وی افزود”هدف این حمله کاملاً روشن است، هدف این حمله سفارت جرمنی بوده زیرا زمانی‍که به دروازه سفارت می‌رسد پولیس آن را متوقف می‌سازد و خواهان اسناد می‌شود، انتحاری که متوجه می‌شود دیگر پیش رفته نمی‌تواند در همانجا خود و موتر را انفجار می‌دهد.”

در این حمله که نزدیک سفارت آلمان روی داد به ساختمان سفارت خسارت های شدیدی را وارد نمود و باعث کشته شدن یکی از محافظین سفارت آلمان و زخمی شدن تعدادی دیگر گردید.

این در حالی است که کارمندان خارجی سفارت آلمان یک هفته پیش ار حمله به مزار انتقال داده شده بودند و این مساله هم شک بر انگیز است هم بیانگر این واقعیت که سفارتخانه های خارجی در کابل در جریان وقوع حملات تروریستی قرار می گیرند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله کابل
سفارت آلمان
نظرات بینندگان:

>>>   معلوم ميشود كه مناسبات جرمنى وأمريكا خراب شده و أمريكا از جرمنى باج ميخواهد مگر مردم بيچاره افغان قربانى ميشود غنى و عبداله يخن امريكايى ها را بگيريد كه چرا چنين بمب گزارىها را سازمان دهى ميكنند

>>>   میدان بزکشی افغا نستا ن بد بخت است زیرا وی مستمره امریکا است

>>>   آلمان و امریکا از مدتها بدینسو در بسیاری موارد با امریکا اختلاف دارد .المان امروز دیگر المان ختم جنک جهانی دوم نیست بلکه یکی از قرت های بزرگ جهان است.اگر بیاد داشته داشته باشید اولین حمله انتحاری علیه خازجیان در کشور خمله به سرویس حامل سربازان آلمان به سوی میدان هوایی کابل در قسمت شرق کابل صورت گرفت.
ف-ش-جوزجانی

>>>   وظیفه قوماندان امنیه صرف همینقدر است که بگوید اشرار چی کردند چند تا را کشتند چند تارا زخمی کردندجلوگیری از جنایان ودستگیری ترورستان پیش از وقوع حاد ثه وظیفه آی اس آِ اشت !!!
ر

>>>   پاکستان در قبال ترور مردم افغانستان مقصر نیست. مشکل ترور مردم مان را در آنجا در پاکستان جستجو نکنید، مشکل ترور و کشتار مردم ما در ارک سلطنتی در کابل است!

>>>   شک نکن

>>>   غنی و عبدالله جرات گرفتن یخن امریکاییها را ندارند آنها عادت کرده اند بسیار پایانتر از یخن، خ...... امریکاییها را
"چرب" کنند!!!!

>>>   اولآ باید گفت که در قضایای بین المللی بین کشور ها تفاوت نظر گاه گاهی
امر عادی است. توجیه آن به ارتکاب اعمال تروریستی غیر قابل قبول و
اوضاع نا آرام افغانستان را صحنه ای آن معرفی کردن یک توطیه ذهنی نویسنده پنداشته میشود که به تحلیل مطلب آمیز گروه های مسلح مخالف
و تبصره تروریست ها میماند .
شجاع کسرایی کابل

>>>   انفجار پنجشيري ها ي ناراض بوده است، كه ميخواستند بعد از آن تظاهرات مليوني را در داده و ارگ را اشغال نمايند، اما كم رنگي هزاره ها و أزبك هاي دوستم و تاجكان ديگر با عث ناكام شدن انقلاب شان شد، و اينبار غني ضياء جان و چند نَفَر ديگر بنام خيانت ملي به دار ميزند.

>>>   هدف معلوم نیست بعدآ مشخص می شود چطور ممکين است سفارت خالی را این وحشی های خود فروخته شده به اجنبی هدف قرار بدهد.چوب اش ميخورهد به سر مردم بیچاره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است