حمله پولیس بر معترضان تا کنون 8 کشته و 30 زخمی
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۳۵    ۱۳۹۶/۳/۱۲ کد خبر: 133962 منبع: پرینت

صدها اعتراض کننده به حمله چهارشنبه خونین کابل، به خیابان ها آمدند و صدای اعتراض شان نسبت به سهل انگاری و گاها همکاری نیروهای مسلح کشور با مخارفان مسلح بلند کردند.

تظاهر کنندگان به سوی درب ورودی ریاست جمهور در حرکت بودند که پولیس مانع نزدیک شدن مردم به ریاست جمهوری شد و بناچار دست تیر اندازی هوایی زد.

در تیر اندازی ها هوایی پولیس نزدیک به هشت تن کشته و حدود 30 تن زخمی شدند. مردم زخمی ها را به شفاخانه ها انتقال دادند.

در همین حال، صدها باشنده کابل از بخش‌های گوناگون شهر به سوی چهار راه زنبق جایی که انفجار مهیب روز چهارشنبه رُخ داد رفتند و از رهبران حکومت خواستند که امنیت مردم را تأمین کند.

معترضان خشمگین شعار«مرگ بر حکومت غنی» را سر می‎دهند و هم‎چنان به‎‌سوی پولیس سنگ پرتاپ می‎کنند.

درگیری میان مردم و پولیس ادامه دارد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پولیس کابل
معترضان
نظرات بینندگان:

>>>   امپراتور پلاستيكى شمال و ساير دلقكان معامله گر چون قانونى ، صالح .....منتظر اند كه بيبنند ، اگر معترضين موفق شدند و قوت شدند باز صداى درغين بكشند و اگر ديدند كه سركوب شدند در آن صورت از روى خوش خدمتى به غنى ، شهدا و معترضين را دشنام دهند . اينها همان قدر كه اتمر و غنى و عبدالله و باند هاى تبهكار شان ملامت اند اينها نيز شريك جرم و خيانت اند .

>>>   به چند ناآگاه
در متمدن ترین جامعه یا کشور که فرانسه یکی از آنهاست در روز تظاهرات بر روی پولیس سنگ و چوب پرتاب میکنند. این زمانی اتفاق می افتد که پولیس دست به خشونت بزند. امروز هشت کشته و ده ها زخمی از پولیس نبود، از مردمی بود که نمیخواهند در چنین حکومت تروریست پرور نوبت به نوبت کشته شوند

>>>   اين فاشيست ها بايد از قصر هاى ترور و وحشت و عياشى شان بيرون رانده شوند و محاكمه گردند

>>>   تحصن و تظاهرات بايد ادامه پيدا كند . دولت بيشتر از اين نمى تواند بكشد. كشتار امروز شديداً به حيثيت بين المللى اين دولت تقلبى صدمه زده است، هر چند حقيقت از اغاز نداشت. بايد خون شهدا نتيجه دهد و غرب ديوانه هاى دزد و جنايت كار خود را دوباره ببرد!
لطفا از اين هشك ها استفاده كنيد

>>>   آهسته آ]سته مردم از کنترول خارج میشوندوصبروحوصله شان لبریز میشود

>>>   خـــــدا میداند چی تعداد دزد از شمالی امروز برای غنیت گرفتن وچوروچپاول با استفاده از مصیبت مردم امروز بکابل آمده بودند و همان هم باعث خشونت شده اند تا بتوانند چجیزی بدست آرند

>>>   در تیر اندازی هوایی پولیس 8تن کشته و حدود 30تن زخمی شدند.!!!!!!
تیر اندازی هوایی!!!!! ههههههههه

>>>   آخرین گزارشی که من دارم
همین حالا یک جلسه از دوستان جریان دارد . کار ها را میخواهند منظم ترسازند. امید است بهبودی های چشمگیر در کار جنبش رونما شود. کاروان های عدالتخواهان برای پیوستن به جنبش اعتراضی ازهر سمت به سوی کابل در حرکت اند . از شمالی و پنجشیر مردان زیاد وارد کابل شده اند و به جنبش در حال پیوستن می باشند . شمار زیاد دیگر هم در راه می باشند. کسانی چون احمد ضیا مسعود و چهره های سرشناس دیگر هم در حال جنبیدن و حضور یافتن در جمع مظاهره کننده گان می باشند. با آمدن فرمانده گل حیدر خان و چند فرمانده جسور دیگر روحیه مردم خیلی قوی شده است. اگر این جنبش امشب را در همان محل پایدار بماند ، فردا هزاران نفر به آن خواهند پیوست و ما شاهد ادامه این جنبش تا رسیدن به نتیجه ای بزرگ خواهیم بود .

>>>   اگرامروزصف انسانی ات را معلوم نکنی ؛ فردا درصف نامردان بدتر ازگوسپندان قرار میگیری.

>>>   غنی و عبدالله مسئول خون جوانان ماست...

>>>   غنی و عبدالله مسئول خون جوانان ما در جاده های کابل است!
همین دولت تروریست پرور است که خون جوانان ما را در جاده های کابل می ریزاند، گاهی توسط «برادران» ریش دارش و گاهی توسط «سربازان» مزدورش...
اما جوانان ما از پای نخواهند نشست و حق خود را خواهند گرفت!
امروز جوانان ما با خون خویش حماسه می آفرینند...

>>>   با جوان رو در رو شدم که دو برادرش را در انفجار روز چهارشبنه و یک برادرش را در تظاهرات امروز پس از شلیک‌ گلوله نیروهای امنیتی از دست داده‌است.

>>>   اقای غنی خان! ای مغز متعفن دنیا! دیروز کشتند گفتی کار دشمنان افغانستان است. کشته های امروز کار چه کسی بود؟

>>>   أين داكتر ساختگى پدرام وضيا جان هر دو بايد محاكمه شوند چراكه تضاهرات را درست رهبرى كرده نتوانستند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است