گارنیزیون کابل از تامین امنیت معترضان شانه خالی کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۸    ۱۳۹۶/۳/۱۳ کد خبر: 133988 منبع: پرینت

فرماندهی عمومی گارنیزیون کابل بدنبال برخورد خشونت بار روز جمعه با تظاهرات کنندگان، با انتشار اعلامیه ای، بدلیل آنچه که وظایف شدید و فوق العاده امنیتی خوانده، از تأمین امنیت ادامه تظاهرات پوزش خواسته و خواستار پرهیز از تظاهرات، اعتصاب و تجمع شد.

فرماندهی عمومی گارنیزیون کابل در اعلامیه ای بیان کرده است که نیروهای امنیتی در حال حاضر مصروف وظایف امنیتی فوق العاده هستند و شهروندان از راه اندازی گردهمایی ها و تجمعات اعتراضی باید خودداری کنند.

در اعلامیه به نقل از فرماندهی این نهاد آمده است که سه روز قبل حادثه المناک تروریستی به وقوع پیوست و در نهایت تلفات جانی و خسارات مالی را با خود به همراه داشت كه من ازعمق قلب تاسف و تاثر خویش را منحیث مسول و هموطن شما ابراز میدارم.نباید چنین وضعیت به وجود آید که در نهایت عزت، حیثت ما و خون جوانان عزیز ما ریختانده شود و تجارب تلخ باید تکرارشود.

در اعلامیه آمده، چون اطلاعات و راپور های کشفی میرساند كه دشمنان وطن باز هم در پي آن هستند تا از طریق حملات انتحاری، انفجاری و هجومی بالای اجتماعات، گردهمائی ها و تظاهرات مردم عزیز ما را مانند گذشته هدف قرار دهند.

گفتنی است که صدها تن از شهروندان کشور در واکنش به انفجار خونین روز چهارشنبه (۱۰ جوزا) در شهر کابل، روز جمعه دست به تظاهرات زدند که علی رغم مسالمت آمیز بودن، اعتراضات از سوی نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تظاهرات کابل
گارنیزیون
نظرات بینندگان:

>>>   سالم ايزديار و ويس كريمي، جز شهيدان ديروز بودند، هر كدام حداقل 16 سال درس خوانده بودند و لسانس و ماستري داشتند. لندغر خطاب كردن آنان صرفا بخاطر بيرون كشيدن عقده هاي قومي، كار بسا نا جوانمردانه است. تا هنوز كه خون اين جوانان نخشكيده است، لازم نيست ما اوج سنگدلي و بي رحمي خود را نسبت به همديگر در لاي كلمات زننده و زشت بپيچانيم و تقديم همديگر كنيم. من جز منتقدان نحوه ي مديريت و شيوه ي برخورد معترضان ديروزي ام اما اين نبايد براي من بهانه شود تا بر خون جوانان شهيد كف بزنم و كلمات طعنه آميز را نثار شان كنم. حرف هاي مرا تعبير قومي نكنيد اما ياد تان بياوريد كه گل نبي احمدزي قوماندان گارنيزيون كابل، وقتي بچه اش را نامزد ساخته بود چه آشوبي را در شهر نو كابل برپا كرده بود؟
جاده ها بسته بود، صداي شليك و گلوله همه جا را فرا گرفته بود. پس اگر معترضين ديروزي لندغر بودند، گل نبي احمدزي و افرادي از قماش او، هزاران مرتبه لندغر تر و لوچك تر هستند.
انتقاد خويش را نسبت به نحوه ي برگزاري راهپيمايي داشته باشيم. اين حق ماست اما ظالمانه و بيرحمانه قضاوت نكنيم.

>>>   به فرمانده گارنيزيون كابل بگويد !
وقتي دو روز حكمتيار كابل را فلج ساخت و هزاران تن را به نام همايش حمايت از حزب اسلامي و استقبال از حكمتيار در كابل جمع كرد،
چرا به آنها اعلاميه صادر نكرديد؟
چرا براي آنها خط و نشان نكشيديد ؟
چرا به آنها نه گفتيد كه دشمن در كمين است؟
و يا دشمن فقط در كمين يك تعداد خاص است و با يك جمع خاص ديگر اصلاً كار اي ندارد ؟ اگر اينطور است بگوييد تا ما هم بدانيم

>>>   لطيف پدرام خواهان محاكمه گل نبي احمدزي فرمانده گارنيزيون كابل شده است.

>>>   اگر بيني كسي بنام انفجار و حمله تروريستي خون شود، ما آنرا مستقيما از سوي ارگ ميدانيم، زيرا حالا ثابت شده است كه جز اين فاشيستي ارگ ديگر هيچ كسي قادر به انجام حمله نميباشد
در صورت حمله احتمالي كاري جز حركت برق آسا براي محاكمه صحرايي غني و دار و دسته اش نخواهيم داشت
زيرا گلب الدين با همه جنايتش در همايش هايش هيچ خطر امنيتي نميداشته باشد ولي مردم دادخواه اين خطر را ميداشته باشد؟؟؟؟
غني بيشتر از اين حوصله و صبر مردم را به آزمون نگيرد كه نه خودش روز ميداشته باشد و نه هم نزديكانش

>>>   همی عده از مردانی که بخاطر پست های دولتی خود مهر سکوت بر دهن زدن، بهتر است چادر بپوشند و در خانه نشینند،
و هرکسی که در تظاهرات نیست حق ندارد فردا از حکومت گله کند

>>>   يك نفر دى شب برم قصه كرد كه گل نبى احمدزى فرمانده گارنيزيون كابل متعصب و كافر ترين چهره است.
اين در حاليست كه افراد تحت امر او ديروز معترضان را بى رحمانه به گلوله بستند كه در نتيجه ٨ تن شهيد و ١٥ تن ديگر زخمى شده اند.

>>>   حكومت حفيظ الله امين يك بار ديگر تكرار مى شود ، امين هم دستور داده بود كه از خانه ها بيرون نشويد ، شيشه هاى تان سياه نمايد و حق نداريد دو نفر يكجا قدم بزنيد !
اين حكومت سفاك نتنها بايد سقوط كند بل بايد همه يى سرانش محاكمه شوند .

>>>   ګانیزیون نباید امنیت چند دزد را بګیرد اګر ګارنیزیون این عمل را اجراکند باید ګفت که کانیزیون نیز در چور و دزدی اموال مردم دست دارد و زمینه را به دزدان مهیا میسازد

>>>   یار در خانه و ما گرد جهان میگردیم
قوماندان گانیزیون کابل که در کشتار جمعی از گذشته و دولت کمونستی تجربه کافی دارد خطاب به مظاهره کننده ها گفته است انتحاری در راه است.
حال شما خود تفصیل این هوشدار نمایید که انتحاری از بیرون میاید یا در خانه است و هروقت ضرورت باشد استفاده میشود.
اجازه ندهید بیشتر این خاین ملحد و از خدا منکر بیشتر از این در سرنوشت ملت بازی نماید

>>>   عده‌ی که خود را حامی ارزش‌های مدنی، مردم‌سالاری و حقوق بشر می‌خواندند، تا کنون در برابر جنایب ضدبشری دیروز گارد محافظت غنی و گارنیزیون کابل علیه حرکت مدنی مردم کابل، سکوت شرم‌آورد پیشه کرده‌اند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است