حکومت معترضان را آزاد کند و مردم را خشمگین نکند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۶    ۱۳۹۶/۳/۱۳ کد خبر: 133994 منبع: پرینت

حکومت بداند که حرکت های دادخواهانه به هیچ صورت با هدف براندازی نظام، برپا نمی شود، بلکه تقویت نظام و برون رفت از مصایب را دنبال می کند.

عطا محمد نور از برخورد خشونت آمیز روز جمعه نهادهای امنیتی با معترضان در شهر کابل به شدت انتقاد کرده و در صفحه فیس بوکش سرکوب موج مردم را فشردن گلوی دموکراسی در افغانستان خوانده است.

وی بیان کرده است که با کمال تاسف که این حرکت مدنی و مسالمت آمیز مردم با برخورد خشونت آمیز و غیر دموکراتیک نهاد های امنیتی مواجه شد که در نتیجه تعدادی از‌جوانان عزیز به جرم پاسداری از خون هموطنان بی گناه شان، لت و کوب، تهدید و تخویف شدند.

نور گفته است که در حالیکه به روح شهدای این رویداد اتحاف دعا می کنم و به خانواده های شان عرض تسلیت و برای مجروحان شفای عاجل تمنا دارم، متوسل شدن به حرکت های سرکوب گرایانه را با توجه به تعهد جامعه جهانی و‌حکومت افغانستان مبنی بر پاسداری و حمایت از دموکراسی و آزادی های بیان و‌ حرکت های مدنی، منافی دموکراسی و نظام مردم سالار پنداشته، حرکت علیه مردم را خلاف اصول و قوانین می پندارم.

والی بلخ تاکید کرده است که حکومت بایستی بزودی آن عده جوانانی را که از سوی نهاد های امنیتی بازداشت شده اند، رها نماید و موجبات خشم بیشتر مردم را فراهم نکند و برای شناسایی، بازداشت و به دادگاه کشانیدن عوامل خشونت بار تظاهرات مردمی اقدام فوری نماید و‌در صورت عدم رسیدگی به خواست های برحق مردم، در مشورت با آنان، عمل خواهیم کرد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تظاهرات مردمی
والی بلخ
نظرات بینندگان:

>>>   چی زمانی برای دست آورد های مذاکرات استاد عطا به نمایندگی ازجمعیت باحکومت جشن گرفته میشود > ع نتوانست از حکومت حقوق مجاهدین رابگیرد بنا عطا مجبور شد وارد میدان شود!!! حالا چز زمانی نتایجش را اعلان میکند مردیم از انتظار جشن !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است