فاتحه مردم، دمکراسی و عدالت خوانده شده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۴    ۱۳۹۶/۳/۱۳ کد خبر: 134017 منبع: پرینت

آمریکایی‌ ها و اروپایی‌ ها نظاره‌ گر وضع دمکراسی وارداتی شان در افغانستان هستند.

دمکراسی که با میل تفنگ و گاز اشک‌ آور تطبیق و هر روز یک گام به نابودی و فنا نزدیک‌ تر می‌ شود. توجیه آنان طی 15 سال اخیر برای مردمان شان جهت تداوم حمایت از افغانستان، استقرار دمکراسی و ایجاد یک دولت دمکرات که معتقد به ارزش‌ های حقوق بشری باشد بوده است.

اما آنچه از درون این همه پول‌ های بادآورده بار آمد، حکومت فاسد، بی‌ کفایت، فاشیست، متعصب، سرکوبگر و جنایتکار می باشد.

اکنون فاجعه به حدی گسترده شده است که آمریکا و اروپا فقط راضی به حفظ حاکمیت حلقه کوچک مستبد در کابل هستند تا پروژه‌ های مهمی که منافع ملی آنان را از کابل حفاظت می‌ کند بهم نخورد. فاتحه‌ مردم، دمکراسی، عدالت و حقوق بشر در این میان خوانده شده است.

مختار وفایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
افغانستان
فاشیست
نظرات بینندگان:

>>>   حنيف اتمر، استانكزى و گل نبى احمدزى انتحارى هايش را در مراسم خاكسپارى پسر ايزديار فرستادند و جنايت ديگر را در كارنامه سياه شان ثبت كردند، ياد تان است كه روز گذشته چنين حملات را پيش بينى كرده بودند؟

>>>   نجیب بارور
باید بیندیشیم!
گیریم که حادثه خونین کابل کار آی‌اس‌آی و شبکه حقانی است. بسیار خوب، هدف آی‌اس‌آی و حقانی در پشت این حملات چیست؟ گیریم هدف شان تضعیف حکومت، بی‌ثباتی سیاسی، و هرج و مرج است، پس با معترضین نظام، با کسانی که بر ضد نظام کنونی شعار دادند و شهید شدند، با قربانیان تظاهرات چه کاری دارند؟ چه کسی دشمنِ دشمن خود را هدف قرار می‌دهد؟ اشرف‌غنی احمدزی با تیم قومی‌اش هزاره‌ها را در دهمزنگ قتل عام کرد، ازبیک‌ها را با پرونده ایشچی منزوی ساخت و تاجیک‌ها را از ابتدا در نظام سیاسی خود نداشت، حالا یگانه نیروی بالقوه‌ سیاسی در برابر حکومتش اعتراضات سیستماتیک را می‌داند. از همین قرار بود که اعتراضات دیروز را رنگ قومی دادند و با سوژه قرار دادن چند معامله‌گر و فرصت‌طلب سوژه‌سازی کردند. غیر مستقیم نظامیان اشرف‌غنی از داخل حکومت هشدار دادند که مزاحم حکومت نشوید ورنه زیر نام "تهدید امنیتی" می‌کشیم‌تان. امروز در جنازه سالم ایزدیار در حالی‌که تمام بزرگان مردم ما حضور داشتند انتحاری شد، واقعاً بازی از چه قرار است؟ تیم فاشیست و انحصارطلبی که حکمت‌یار را به میلیون‌ها دالر هزینه می‌آورد، روزها صرف برنامه‌ریزی و آمادگی‌اش می‌شود هیچ‌نوع هشداری برای تهدید امنیتی نمی‌داشته باشند، اما این‌طرف هرکسی غیر از خودشان حرکتی انجام دهد، با تهدید امنیتی و... هشدارش می‌دهند. من نمی‌دانم بزرگان ما چه وقت ماهیت حکومت قومی را درک می‌کنند و به این استبداد چندپهلو خاتمه می‌دهند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است